Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 12601 til 12620 af 22496
-
find kraft opad på stangen
ForumindlægHej, jeg har en opgave med en stang som på billedet, der slippes vandret over jorden. Den er fastgjort til et hængsel og vejer 1kg og har længden 2m. Derfor er der et kraftmoment på stangen givet ved: t = 1kg * 9,82N/kg * 1m = 9,82N*m Og den vil så rotere bestemt efter ligningen: ... -
Mads
Forumindlægjeg skal lave en profil af en dreng fra klassen, og det er det her jeg har skrevet, det føles virkelig som meget men når jeg skrive det ing på word er det vildt lidt. er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg ellers ka skrive om en person? imå også gerne sige til hvis i ser nogle fejl i tekst... -
snøft snøft....
ForumindlægHey allesammen. Så gik det lige galt igen for mig mht. det skriftlige engelsk. (Eller mit engelk generelt!) Det er på et tilstrækkeligt LAVT NIVEAU, og jeg ønsker VIRKELIG at gøre noget ved det. Jeg prøver, men resultatet blev et 7-tal (nye-skala) for min lærer mener, jeg stresser mig selv osv, m... -
Essay ?? ++ H.C Andersen
ForumindlægHej! Har fået et lille problem. Skal skrive et Essay om H.C Andersen, men ved dårligt nok hvad et Essay er??? Har søgt på google, men er der nogle der kan give lidt "skær-ud-i-pap" fif til at skrive det? PÅ forhånd tak! -EbbiN! -
Haster! vikinger
ForumindlægJeg håber virkelig, der er nogen der kan hjælpe.. Jeg har læst en beretning, som er skrevet af et af delegationsmedlemmerne, Ibn Fadlan, der har mødt en gruppe danske vikinger. Det er fra år 921, han beskriver vikinger for ulækre som ikke vasker sig efter sædudtømning. De skrives at de er som vi... -
Fejlstrømsrelæ og jordforbindelse
ForumindlægHvordan opfører et fejlstrømsrelæ sig, hvis eksempelvis isoleringen på fase-ledningen i en mikrobølgeovn er beskadiget og har kontakt med dens metalkabinet som ikke er tilsluttet jord i stikkontakten. Vil relæet i så fald først slå fra EFTER en person har rørt ved metalkabinettet? Tak! -
HJÆLP - Kropsidealer
ForumindlægHejsa folkens. Jeg har besluttet mig for at mixe PsykologiC og SamfundsfagA i min AT opgave i 3.g. Som i alle ved skal synopsen afleveres torsdag i næste uge og jeg er ret tydeligt på røven hvad det angår. Jeg skal bruge en vision fra nogen der vil opnå noget med kropsidealet i fremtiden - at æ... -
hvad er din bedste film
ForumindlægMin er nok "The Insider" med Pacino og Crowe. -
Dansk terminsprøve.
Forumindlæghej alle sammen. jeg står med dansk eksamensopgave fra sidste år. jeg aner ikke hvordan jeg skal i gang. det er første gang og har ikke fået meget af vide. er der nogen der kan forklar mig hvordan det forgår i dansk eksamen.. HF. på forhånd tak.. p's. jeg skal lave opgave 1 fra eksamensopga... -
Den hellige nat - vigtigt!
ForumindlægEr der nogen der har skrevet en litterær artikel om "Den hellige nat" Har brug for inspiration ? det ville virkelig være dejligt hvis der er nogen der kunne komme med nogle guldkorn eller evt sende stilen ... :) På forhånd tak .- -
Afstressende musik
ForumindlægHej folkens Jeg ville høre om nogen af jer har sådan noget stille og afstressende musik... Det må gerne være alt fra lyde af havet til lyden af violin eller hvad det nu kan være.. Jeg har selv en der hedder: Enya - Lord of the Rings - May it Be måske noget der minder lidt om det?? Det ville v... -
RETTELSE HURTIGT
ForumindlægHej, her er en oversættelse. er det nogle der ville rette den igennem, den er til i morgen! PLEASE. Eventyret handler om en grim gammel heks. Heksen vil spise en lille pige, hvis navn starter med N, for at blive smuk og ung. En lille pige som hedder Nadia bor i Paris i kvarteret …., den ... -
Vigtigt - forklaring impressionisme og ekspressionisme?
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig klar og tydeligt hvad henholdsvis impressionisme og ekspressionisme er så det er til at forstå? Bliver en smule forvirret af at læse om det på nettet, synes ikke jeg kan finde et sted hvor det står klar og tydeligt, men derimod kun antydninger af hvad det er. P... -
Er i tvivl om jeg skal vælge htx eller stx. HJÆLP.
ForumindlægHej allesammen, jeg er lige nu igang med at sende min ansøgning til mit gymnasie, men er stadig i tvivl om hvad jeg vil. Jeg er god til alle fag, men er nok bedst til matematik. Jeg er mega usikker på hvad jeg skal vælge, men har en ide om at jeg vil være enten datalog eller ingeniør. -
Habla
ForumindlægJeg skal Indsæt den korrekte form i præsens af verbet (udsagnsordet) hablar: I de her sætninger: Tú __________mucho. Ella_________catalán. Nosotras_________también. Ellos____________danés. Vosotras también_________danés. Yo__________español Los daneses______________espa&ntild... -
Rette oversættelse (Nicolas Sarkozy)
ForumindlægNicolas Sarkozy est né en 1955 à Paris comme le fils des deux immigrants hongrois : « Mes parents n’avaient rien, seulement deux valises et l’ambition de créer une nouvelle vie en France. » Les parents, qui toujours vivent, sont très fières de leur fils et de sa ... -
Hvorfor opstod trekantshandlen?
ForumindlægHej Kan nogen hjælpe med spørgsmålet? Skal jeg prøve at komme med mit eget bud først? På forhånd tak -
Forkorte fru
ForumindlægJa, hvordan forkorter man egentligt fru? Frk. det jo frøken, men hvad med fru? Og hvad med det vil sige...er det dvs. eller d.v.s? og sidst med ikke mindst, hvad med "medlem af" -
De sidste små rettelser :)
ForumindlægTeksten: Hovedpersone, som hedder Jean-Louis fortæller om sine barndomserindringer. Hans far var læge i en lille landsby i Frankrig, og alle hans patienter kunne godt lide ham. Men desværre havde faderen også en svag side: hver dag gik han på værtshus for at more sig med sine venner. Han kom alt... -
1800 tallet og 1 verdenskrig
ForumindlægHej alle historikere ;) - jeg har brug for jeres hjælp! Hvordan hænger 1800t-tallet sammen med 1. verdenskrig? og hvem er "etenten"?
