Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 12681 til 12700 af 14099
-
vi prøver igen
ForumindlægVi prøver igen, jeg mangler en begyndelse til min bog. Kan ikke rigtig finde på noget at skrive, men jeg mangler ideer, til begyndelsen. Bogen skal handle om en dreng, der oplever krig og mister en af hans bedste venner, de flygter til et land, hvor der er fred (holland). I den nye verden, hvor ... -
Parti, hvilket hælder i til?
ForumindlægHej alle sammen, ja som i nok har overskuet handler dette om jeres indflydelse på partier. Spørgsmålet er så, hvilket parti hælder i mest til, og begrund jeres svar så godt som muligt. Hvilket parti synes i er godt at bortskænke sin stemme til, og i må meget gerne sige hvilket parti der gerne ... -
Engelsk rettelse for at være 102 % sikker :-D
ForumindlægHej jeg har haft det her indlæg her inde to gange før. Men nu har jeg så fundet ud af at der også skal sættes kommaer. Og det er lettere sagt end gjort, ihvertifald for mig... Så er der en der kan fortælle mig hvor jeg skal sætte kommaerne. Og gennemgå de engelske kommaregler for mig. Og er d... -
er der nogen der er så flinke at de lige gider og tjekke min engelsk stil/tekst igennem?
Forumindlæger der nogen der er så flinke at de lige gider og tjekke min engelsk stil/tekst igennem? jeg har vedlagt filen :-D på forhånd tak! -
Cicero: kortfattet vejledning i valgkamp
Forumindlæghej alle. jeg har fået teksten: Quintus Tullius Cicero: kortfattet vejledning i valgkamp. men jeg har lidt problemer med den. Bl.a. har jeg problemer med at besvare følgende: hvilken politik går Cicero til valg på? -
Det folkelige gennembrud
ForumindlægHej alle. Jeg har fået til opgave at tage udgangspunkt i det folkelige gennembrud, hvor jeg skal holde et oplæg omkring Martin Andersen Nexø, og samtidig perspektivere det folkelige gennembrud til ekspressionismen. Er der nogen der har en ide om hvordan jeg kan gøre dette? Jeg må også indrømme at... -
Hjælp til komma
ForumindlægDette rim i strofe 5 har stor betydning for digtet, idet forfatteren konkluderer, at hun er ked af, at hun ikke savner sin eksmand. Er kommaerne sat korrekt? hvis ikke er der er sat korrekt er der så nogle der kan forklarer mig hvor de skal sættes og hvorfor. Tak -
kulturel kode?
ForumindlægHvad ligger der i det samfundsvidenskabelige begreb "kulturel kode"? -
Forkert klasse, perfekt studieretning
ForumindlægHej alle sammen. Jeg føler mig virkelig .. fortabt. Jeg er lige begyndt på gymnaiset, men jeg kan slet ikke med min klasse. Jeg har en jeg snakker rigtigt godt med, hende er jeg hele tiden sammen med mht. gruppearbejde osv. Men resten af klassen siger mig ikke rigtigt noget, de går vældigt me... -
mein kampf tekst 7 og 8
ForumindlægEr der nogle der ved hvor man kan finde noget detaljeret om tekst 7 og 8 i hitlers mein kampf. Skal gennemgå dem i en klasse, men forstår ikke helt tekst 7 om racelære. Nogle der kan hjælp? -
Keynesiansk og Monetarisme?
ForumindlægHej Derude Jeg sidder lige nu med en opgave hvor jeg skal fortælle lidt om forskellen og hvad disse to går ud på: - Keynesiansk finanspolitik - Montaristisk finanspolitk Har det noget med ekspansiv og kontraktiv finanspolitik at gøre, tror jeg blander det hele sammen... Nogle ... -
En freudiansk analyse af SULT af Knut Hamsun.? mulig?
ForumindlægJa som overskriften fortæller... Kan man lave en freudiansk analyse af hovedpersonen i sult.? -
Sp. vedr. etik
ForumindlægHej alle studieportals brugere :D Jeg har brug for hjælp til et arbejdsspørgsmål vedr. etik, som er følgende: 1. Hvad vil det sige at handle etisk? Det jeg har svaret: Når man sætter mennesker på første prioritet... Men jeg er lidt i tvivl om jeg har svaret rigtigt... det vil være til stor hjælp... -
11. september 2001
Forumindlæghej allesammen jeg skal have projektopgave om 11. september 2001, og jeg skal lave et produkt. Er der nogen der har en idé til hvad det kunne være? på forhånd tak -
Rettelse af engelsk stil. HURTIGT TAK
ForumindlægHej, jeg har skal lave en aflevering om Anoreksi, med nogle få spørgsmål. Jeg ville høre, om der måske var nogle, som ville kigge den igennem-Skrive hvad de synes. Rette værste fejl. Og fortælle mig, hvad jeg gør forkert :) Fit or fat Anorexia Outline Who is most at risk of getting the disorder... -
Utilfreds med karakter i SRP
ForumindlægHej alle! Jeg fik min karakter for min SRP i sidste uge, og jeg er på ingen måde tilfreds - Jeg føler ikke at karakteren afspejler mine evner, og den er slet ikke retfærdigt givet. Min lærer havde på forhånd en mening omkring forfatteren af den bog jeg analyserede i Dansk, hvilket jeg mener, er ... -
Hjælp haster! Mangler et eksempel på en sag, hvor medierne har fortalt halve sandheder eller sågar fordrejet dem
ForumindlægHej alle! :-) Jeg søger en sag, hvor at medierne enten kun har vist halvdelen af sandheden (fordi deres kilder ikke har været i orden eller fordi historien har været bedre, hvis nogle informationer blev udeladt) eller hvor medierne har fordrejet sandheden. Jeg har tænkt lidt på Helle Thorni... -
Hvad er psykoanalysen?
ForumindlægJeg var i gang med at skrive en psykologisk analyse af novellen Aften (på et amatørisk niveau). Jeg faldt så lige over Sigurds psykoanalyse, og fandt det enorm interreasant. Jeg har dog svært ved at forstå hvad analysen egentligt går ud på angående id, egoet og superegoet... Er der mon én der kan... -
Enkeltfag før gymnasiet?
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 7. klasse, og har altid været ret klog (især i matematik, hvor jeg arbejdede med cosinus-relationen og lignende i timen sidste år). Jeg har kigget på ug.dk noget tid, og er ret sikker på at jeg vil arbejde med matematik, design (særligt illustration som faktisk er mi... -
Medicin på Harvard
ForumindlægHej, Nogen der ved hvad der specifikt kræves for, at komme ind på Harvard University Medical School? Karaktererneligger på 12 untagens 3 fag, hvor den ligger på 10, 10 og 7, dog mener jeg at dette kan rettes op på. Har forøvrigt lavet et research, men kunne ikke rigtigt finde relevante kilder. ...
