Søgning på: historie noter stx. Resultater: 12681 til 12700 af 33650
-
Adgangskrav markedsføringsøkonom
ForumindlægJeg har søgt som markedsføringsøkonom og er blevet bekymret efter at have læst dette: På UG.dk står der: "De specifikke adgangskrav er i alle tilfælde engelsk C samt enten matematik B eller virksomhedsøkonomi B. Fag som er specifikke adgangskrav skal være bestået." Hvorimod der ... -
KVOTE 2
ForumindlægHej jeg er lige blevet student i år, og mener at jeg har et gennemsnit på 8,2 trist, fordi jeg gerne vil læse til læge.. jeg prøver at søge ind i år, på de tre universiteter i dk der tilbyder det, men hvis jeg ikke kommer ind, kan jeg søge kvote 2, til marts? eller var det sidste gang i år man ku... -
Lineær model
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til Opgave 9 i dokumentet -Jeg er også i tvivl om hvilket emne det er inden for matematikken Håber nogen vil hjælpe! Tak på forhånd :-) -
Hurtig svar!!
ForumindlægHej jeg går i 9.klasse nu og skal til at vælge gymnasier, men mit gennemsnit er på ca. 5,7 det er mange der siger at ens gennemsnit falder, så synes i at jeg skulle tage 10. Klasse eller gymnasie?? Og faldt jeres karaktere eller steg det?? Tak på fo... -
Mat B
ForumindlægHej. Hvad synes i om eksamen i dag? Er der nogen der har svarene? -
10 klasse eller gymnasium?
ForumindlægHej jeg er en pige der går i 9 klasse. jeg har i dag fået atvide at jeg er egnet til gym. men tideligere på året sagde de jeg ikke var egnet (det var en midlertidig) jeg har her det halve års tid ville i 10 klasse, men lige nu er jeg meget i tvivl jeg skal have bedre styr på matematik isæ... -
Skr. fysik A
ForumindlægEr jeres hold også blevet slagtet? Jeg har lige talt med nogle fra min hold og jeg fandt ud af at jeg fik den højeste karakter (10) og at 5 ud af 18 er dumpet. De fleste ligger på 4. Hvordan er situationen hos jer? -
Dansk eksamen (A-niveau) hjælp please? :-)
ForumindlægEr der nogen der ved, hvordan sådan en eksamen foregår? Skal snart op nemlig, og ville gerne vide hvad jeg kan forvente at komme ud for. Tak! -
GSK - supplere med fysik og kemi B fra naturfag
ForumindlægJeg vil gerne søge ind på en uddannelse, som kræver mat A og fysik og kemi B, og skal derfor supplere min sproglige studentereksamen, hvor jeg havde naturfag C og mat B. Jeg vil gerne have det overstået så hurtigt som muligt, og vil derfor gerne vide om det er muligt at tage de kurser der hedder ... -
Gennemsnit under 02!!
ForumindlægHey, jeg går i 1.G men klarede mig dårligt i årsprøverne og eksamen DHO: 02 Fysik: 02 Skr. Mat: 00 Bio:00 Kemi:4 Men fik Samfundsfag: 02 Mediefag: 4 I afsluttede fag... Er jeg doomed??? :( -
Vektorer
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med nogle vektoropgaver? Jeg har de her 3 opgaver for imorgen. Forstår ikke helt hvad jeg skal gøre. Opg 1: https://imgur.com/a/wBC7GoK Opg 2: https://imgur.com/a/nEi5px1 Opg 3: https://imgur.com/a/uw7mOSv -
Gym el. noget andet?
ForumindlægHej allesammen, jeg er meget forviret ligenu over om jeg skal gå på gymnasium eller noget andet. Jeg ville virkelig gerne til gymnasium, men der nogle fager som jeg har virkelig svært ved såsom matematik, biologi, og fy/kemi. Jeg har en fornemmelse at jeg ikke ... -
disposition
ForumindlægHej, tænkte om der var nogen der vil kigge på min disposition, tror der skal være mere om det gyldne snit Spørgsmål: Gør rede for løsning af andengradsligning Definér det gyldne snit og udled den eksakte værdi af tallet Φ Disposition: Andengradspolynomiets funktion, herunder grafen Bestemme... -
gyldighedsområde
ForumindlægHej Hvad betyder gyldighedsområde i matematisk sammenhæng især i optimering?? Jeg vil gerne have en uddybbende forklaring på berebet på forhånd tak -
opgave 5
Forumindlægjeg har et spørgsmål se vedhæft jeg har kun et spørgsmål til b -
Matematik lån og renter
Forumindlægkan nogen hjælp mig med det? -
Er linæaritet indebefattet i proportionalitet?
ForumindlægHører lineære modeller under "proportionalitet" eller er indbefatter proportionalitet kun ligefrem og omvendt proportionalitet? -
Ligning hjælp med forklaring
ForumindlægHej allesammen, har siddet med denne opgave i lang tid. Håber der er nogle der kan hjælpe mig med at forklare den. Forstår den ikke. Og tusind tak på forhånd. Se vedhæftet fil :=) -
bestem f'(x) og g'(x)
ForumindlægFunktionerne f og f er givet ved f(x)=√x og g(x)=√2x-4 a) Bestem f'(x) b) Bestem g'(x) -
Forskriften for en funktion
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med, hvordan man finder forskriften for en funktion, hvor man kender stigningstallet og får opgivet ét punkt, som den går igennem? Stigningstallet er 3, og den går igennem punktet (2; -4)
