Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12701 til 12720 af 95433
-
Vedrør gymnasial uddannelse
ForumindlægHej kære venner Jeg vil så gerne læser til farmaceut, men det kræve en gymnasial eksamen og jeg er i gang med at tage hf-som enkeltfag hvor jeg har dansk, engelsk, kemi, biologi, religion og matematik. Hvor mange fager tror i jeg skal have for at have fuld hf for at blive optaget på farmaceut u... -
Studenterhuen
ForumindlægSiden studenterhuen dukkede op for første gang i 1856, har studenter landet rundt knyttet forskellige traditioner til den legendariske hue. * Du må ikke bære studenterhuen før sidste eksamen, ellers dumper du studentereksamen. * Alle klassekammeraterne skal skrive deres autograf i huen. * De pers... -
reaktionsskemaer
ForumindlægJeg skal opskriv reaktionsskemaer ud fra "passende reaktanter" for dannelsen af hhv. a) butansyrepropylester C-C-C-C=O + C-C-C --> C-C-C-C=O + I I ... -
hjælp til sandsynlighedsregning
ForumindlægEn terning kastes 2 gange, og antallet af `øjne` terningen viser i `første` og andet kast noteres. 2. A angiver hændelsen, at“Det totale antal øjne er lige”, og B angiver hændelsen, at “Begge terninger viser et lige antal øjne”. Angiv hændelsen B som en delmængde af udfal... -
Oversættelse
ForumindlægHej!Er der en, der gider læse denne lille oversættelse igennem?Der er mange unge, der gerne vil til udlandet i en kortere eller længere periode, mens de går i skole, eller når de taget deres studentereksamen. Som udlænding kan det være vanskeligt at få arbejde i England eller USA, men der er muli... -
Karakterer - den nye skala vs. den gamle
ForumindlægNu har vi efterhånden alle fået den første standpunktskarakter (i hvert fald dem jeg har talt med fra andre gym), og for 2g'erne betyder det et skift mellem den nye karakterskala og den gamle. Synes I, der er en stor forskel? De fleste er nok gået ned. Nogle af lærerne har givet karakterer, ... -
Samfundsfags forberedelse
ForumindlægGod aften ! ;D Har et spg, da jeg skal op til eksamen i samfundsfag niv-c om en uge. Men er faktisk ikke særlig god til dette fag, så vil gerne være godt forberedt i god tid. Men hvordan forbereder man sig ekstrem godt til samfundsfag? -
Reaktionskenitik
ForumindlægJeg er ved at rive mit korte hår af fordi jeg ikke kan finde hovede og hale i Reaktionskenitik. Så tænkte om der var nogen af jer der havde noter omkring Reaktionskenitik, 1 reaktionsorden og 0 reaktionsorden :) -
SRP - farvestoffer
ForumindlægHej, Jeg skal skrive om farvestoffer i SRP, herunder skal jeg analysere azofarvestoffet azorubin. og undersøge Labert Beers - lov. Spørgsmålet er, om nogen af jer har nogle gode noter eller opgaver omkring dette, som kan hjælpe mig igang? Især omkring azofarvestoffer? På forhånd tak! -
Logistisk vækst
ForumindlægHvis jeg har dy/dt = (y-y_0)*k, og y = 100, og y_0 = 20, så får jeg at vide, at efter 30 sekunder er y =95. Hvorledes kan jeg finde k? -
Redegør for det globale vindsystem
ForumindlægHej, jeg har fået til opgave at skulle redegøre for de overnordnede, globale vind- og nedbørsforhold, og skulle bruge fagudtryk. Der står også "Det forventes også at du kan redegøre for det globale vindsystem samt væsentlige træk i det globale nedbørsmønster." Jeg er altså på ... -
Mundtlig eksamen - hvor lang tid
ForumindlægHej! Hvor lang tid har man til forberedelse og eksamination i 3-årigt højniveau i matematik på gymnasiet? I tvivl om det er 30 min. eller 24 min.? -
Psykologi
ForumindlægHvordan kan det egentlig være, at valgfag som erhvervsøkonomi har sit eget faneblad, mens psykologi ikke har? Jeg stemmer for, at oprette psykologi som en uafhængig menu. -
Åndedræt og blodkredsløb
ForumindlægBeskriv hvad celler skal bruge ilt til og forklar hvordan muskler får dækket dette behov? Fortælle om de ændringer,der sker med åndedrættet og blodkredsløbet under fysisk arbejde? Fortælle om motionens betydning for sundhed? -
Lineærfunktion - Eksamen
Forumindlæg• Gør rede for, at regneforskriften for en lineær funktion er på formen y = a * x + b ^Hvordan gør man lige det ??? -
Er det fair?
ForumindlægHej.. Jeg trak dette spørgsål (vedhæftet) - Mat mundtlig. Jeg skulle gøre rede differentiabilitet, og det gik godt, uden hjælp - eller at kigge. Så skulle jeg lave det bevis med tretrinsreglen.. men det havde jeg ikke forberedt mig på.. Så jeg besluttede mig for at udlede x^2, hvor man også b... -
Forstår ikke denne opgave
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder med en opgave, som jeg ikke helt forstår. Reducer brøken (x^2+4*x+4)*(x-2)^2/(x^2-4) Tak på forhånd -
HJÆLP! Delemne, demokratiformer
ForumindlægHej, er der nogle af jer,som har nogle ide'er til delemne i samfundsfag, hvor overemnet er demokratiformer -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej. Jeg skal aflevere en redegørelse om eksponentiel vækst, og i denne redegørelse skal jeg besvare følgende spørgsmål: En eksponentiel udvikling på formen(formlen?) f(x) = a^x skærer i to punkter, som du uden at tegne den kan bestemme. Hvilke? Jeg har brug for et svar, samt en begrundelse fo... -
Dumper man hvis man ikke består de skriftlige eksamener?
ForumindlægHej Jeg har hørt at hvis ens gennemsnit af de skriftlige eksamener ikke er bestået, så bliver man heller ikke student? Er der nogen som ved om det er korrekt? Håber i kan hjælpe mig!
