Søgning på: fysik noter c. Resultater: 12721 til 12740 af 84813
-
Annuitetslån
ForumindlægHvordan laver jeg opgave c)? -
Forklaring vedr. Bevis
ForumindlægHar problemer med at se logikken i dette bevis; "Sætning; Hvis a er primisk med b, og a går på i b*c, da går a op i c." (Og så til beviset for denne sætning) "Bevis; Når a er primisk med b, kan vi finde hele tal s og t, så:" "s*a + t*b = 1" (Dette forstår jeg u... -
Hvad gør I ?
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg har, ligesom andre, vinterferie. Men det skal naturligvis udnyttes positivt ved at lave noget skolearbejde (tsk tsk :P), men jeg har en del bøger, jeg skal have læst, for at kunne skrive en rapport, så tænkte på, skriver i notater, mens i læser? Eller læser i bogen først, ... -
Oversættes til engelsk
ForumindlægJeg har endnu engang også lavet en stor sætning . jeg har sådan meget travlt at jeg også har 6 afleveringer foran mig, og jeg skal nå at lave færdigt Jeg har en engelsk stil for, jeg er i gang med det, jeg er noget halvdelen, kan i ikke godt oversætte det her hvad jeg har skrevet indtil videre i ... -
Grammatik
ForumindlægHej alle! jeg skal lave noget engelsk grammatik, men er ik ret sikker på hvordan man gør.. håber i vil hjælpe! Forklar brugen af apostrof i hvert af de nedenstående 5 ekspempler. svaret skal skrives på dansk. 1) Meet the Obama family's fun-loving new dog, Sunny 2) This isn't the most i... -
newtons love.
ForumindlægHey jeg har fået en fysik aflevering for hvor jeg sidder helt blank! En stuntman kører en bil med masse M=1,5 ton op ad en rampe med en hældningpåa=30 grader i forhold til vandret. Hældningen går et sted brat over til at være van- dret, og bilen fortsætter fra dette punkt sin bevægelse ud i luf... -
Den specifikke smeltevarme for is
ForumindlægHej, jeg er igang med en fysik rapport om "den specifikke smeltevarme for is" Jeg har et problem jeg skal beregne den specifikke smeltevarme for is og jeg har nogle tal men vil spørge om det her er den rigtige formel: Ls = (-m(vand) * C(vand) * ?T(vand) -m(is) * C(vand) * ?T(is) /... -
elektrisk kredsløb!
Forumindlæghej sidder lige med denne fysik opgave, og er gået lidt i stå i to af spørgsmålene. I et elektrisk kredsløb måler vi spændingsforskellen UAB over pæren. Voltmetret viser Uab = 4,5 V. Strømmen løber gennem pæren fra A til B, men ledningselektronerne bevæger sig gennem pæren fra B til A . a) Angi... -
vægtløshed
Forumindlæghej jeg sider og laver fysik udefra en stor opgavesæt. har lavet spørgsmål a og b men sider fast i c: Eksperimenterne i NASA’s faldrør udføres i et minilaboratorium, der foretager et frit fald på 132 m. Efter det frie fald bremses minilaboratoriet af små plastkugler i bunden af faldrøret. O... -
Hjælp til hvad jeg skal blive til?
ForumindlægHej. Jeg er en af de mange der har fået afslag fra en uddannelse, i dette tilfælde psykologistudiet. Planen har siden 8. klasse været at læse psykologi og derefter specialisere mig inden for traumepsykologi. Men nu skal jeg så have fundet på, hvad jeg så vil gøre med mit videre liv. Hvordan menne... -
Salg af TI 82
ForumindlægHej, Da jeg nu har valgt mat på B niveau kan min kære TI-82'er ikke bruges længere og jeg sætter den derfor til salg.. 82'eren er ideel til c-niveau matematik (altså perfekt til sproglige elever der kun skal have det obligatoriske c-niveau) + den kan bruges helt op til a-niveau fysik (ha... -
Er dette sandt/rigtigt?
ForumindlægJeg skal lave en fysik opgave der lyder således:Der er 500gram vand i elkedelen. Hvor meget stiger vandets temperatur på det ene minut, hvis det antages at energien kun går til opvarmning af vandet? Er dette så rigtig gjort? -Jeg bruger denne formel: Delta E term= m* c* Delta T m= 500g= ... -
hvilken fart??!
ForumindlægHej, sidder lige med en fysik opgave. A og B har jeg besvaret, men ville gerne have noget hjælp til C)? - Et lodret kast med en bold starter i højden 25 m over jorden med begyndelseshastigheden 15 m/s opad. A) Hvor højt over jorden når bolden op? B) Hvor lang tid går der, før bolden rammer jorden... -
Studieretning STX - Bioteknologi??
ForumindlægHej Jeg overvejer studieretningen biotek (Matematik A Bioteknologi A Fysik B). Jeg interresserer mig meget for bioteknologi og kemi men ikke vildt meget for matematik. Er det et problem, tror I? Hvad er jeres erfaringer med studieretningen? Er den sværere end andre, og hvad kan I foreslå som va... -
Berettiget til at bo på kollegie?
ForumindlægHej alle Efter sommerferien skal jeg supplere matematik (fra B til A), fysik (fra C til B) og kemi (fra C til B) for senere at kunne søge ind på medicin. Jeg vil gerne tage to af fagene det første halve år og så kun have ét fag det andet halve år. Man skal have 16 timers undervisning om ugen for ... -
Hjælp - Fysikopgave - tid/hastighed/energi
ForumindlægHejsa, jeg sad og lavede fysik indtil jeg gik i stå ved opgave c, er der nogle der kan se på det? Her er mine svar til a) og b): a) 0,50 N (m * g) b) v = 3,464 m/s (Fundet ved at finde kinetisk energi (potentiel energi i A minus potentiel energi i C) og derefter isolere v) ... -
AT-emne - HVILKE FAG?
ForumindlægHejsa! Jeg har netop fået opgivet årets AT-hovedemne, hvilket er "Mad og mennesker". Jeg ved imidlertid ikke, hvilke fag jeg vil skrive i. Kravet er, at jeg skal vælge to fag med hver deres forskellige metode. Jeg har følgende fag: - Kemi A - Biologi B - Fysik B - Matematik A - ... -
Bevis for cosinusrelationerne
ForumindlægJeg skal bevise cosinusrelationerne i en vilkårlig trekant og jeg er kommet så langt: Jeg lavede en trekant og delte den op i to retvinklede trekanter og udtrykte pythagoras i de to; h^2+x^2 =c^2 og (a-x)^2+h=b^2 Så trak jeg dem fra hinanden (a-x)^2+h^2 -(h^2 +x^2 ) = b^2-c^2 a^2+x... -
SRP Emner
ForumindlægHej Jeg er i en lidt presset situation at jeg mangler et emne til min SRP opgave. Jeg regner stærkt med at skrive i fysik, og så et hvilkårligt fag. Har tænkt på om man kan skrive SRP i Fysik og Historie. Men mangler lidt et emne. Ville høre om der er nogen som har erfaring med at skrive i fysi... -
Kvantetilstand energiniveau
ForumindlægKære Studieportalen Når man omtaler at energiniveauer, så siges det at energiniveauet er lavest ved de orbitaler/baner, der tættest på kernen, og større ved det som er længere væk fra kernen. Hvorfor er det gældende? Både ifølge Newtons lov og Coulombs lov vil det være modsat (længere væk --Z m...
