Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 12741 til 12760 af 63055
-
Binomial
ForumindlægGivet ∑4k=2 b(k; 9, 0.3). Jeg har en liste af tabeller og resultatet skal give 0.7052. Men kan ikke lige se hvordan det gøres. Har prøvet 1-B(1,9,0.3)=0.8040 men det ser ikke ud til at være rigtigt. -
Matematik
ForumindlægHej, jeg vil gerne vide hvordan man regner den her ud 9;9;undersøg om andelen af svenskere i køen er større eller mindre end på cirkeldiagrammet9;9; Og på cirkeldiagrammet er svenskerne på 17,5% og der er 40 i køen og 9 af dem er svenskere. Please hjælp mig! -
Hvad er Q?
ForumindlægHej folkens er der nogen som kan fortælle mig hvordan man finder Q i denne opgave: https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=81228 De har angivet Q = 67*10^9 Men hvor finder jeg denne oplysning? eller hvordan finder jeg denne oplysning? tak på forhånd. ... -
Skide rad for eksamen
ForumindlægHej...Tænkte på om der var nogen, der kunne hjælpe mig med at komme af med min skræk for den mundtlige dansk eksamen...!!!Har fået afvide at sensoren skulle være rigtig streng, og at han havde givet et 7-tal til en der plejede at få 10... -
Engelsk oversættelse til i morgen
ForumindlægDer er stadig walisere, Scotter and irere, der taler et keltisk sprog, Ligesom det der taltes af de keltiske stamme, der levede på de britiske øer for to tusinde år siden. Keltisk har dog ikke haft større indflydelse på det engelske sprog.Mellem det 4. og det 7. århundrede erobrede angelsakserne ... -
Gramatiske regler: Engelsk
ForumindlægJeg er ved at skrive at skulle starte på en engelsk stil men er kommet i tivl om grammatikken og har derfor valg at lave en "huskeseddel" med engelske gramatiske regler. Bare kom med bud på forskellige regler På forhånd tusind tak. //Frederik -
Hvordan indsætter jeg en ligning fra codecogs??
ForumindlægJeg har fundet ud af at pænere latex kan laves via codecogs.com og nogen indsætter det endda på forum9;et her. Hvad skal url pakkes ind i så den vises direkte i et post istedet for som et link?? -
Fejlen
ForumindlægHej, jeg kan ikke se, hvad fejlen er i denne sætning: the important in life is not a matter of making a lot of money -
kulstof og kvælstof kredsløb
ForumindlægHejsa alle..er der nogen der har nogle gode notater/forklaringer på kvælstof og kulstof kredsløb..Jeg mangler også noter på svovlets kredsløb, men dette er mindre vigtigt..På forhånd tak..Jacob -
Mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHejsa Jeg i gang med at se alle mine noter igennem , og tænker på om man i den mundtlig dansk eksamen kan få brug for noget fra de skriftlige, altså rettere sagt , man kan vel ikk risikere at skulle sige noget om en litterær artikel, essay eller kronik ? oder was ? -
En (fejlplaceret?) fysikrapport.
ForumindlægJeg faldt netop over en rapport fra en klassekammerat (https://www.studieportalen.dk/opg/ungdomsopg.php?o=3361,), som jeg tilfældigvis ved ikke kan have lagt rapporten herind. Jeg ved også at det ikke er noget personen ønsker kommer herind. Derfor vil jeg gerne vide hvem der har uploadet opgaven,... -
Hæren
ForumindlægDet er en lille måneds tid siden, at jeg fik brev fra hæren – de ønsker angiveligt min frivillige deltagelse i deres små julelege jf. 4 mdr. i trøjen. Jamen små venner dog:DET KUNNE ALDRIG FALDE MIG IND!Jeg nærer intet ønske om at lege krig i et mudderhul med løst krudt … hele mit liv har jeg vie... -
Højde på en cylinder
ForumindlægHejsa Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal beregne højden på olien i en tank. Er der nogen der kan hjælpe mig med dette? Olietanken kan rumme 2000 liter. Jeg har en formel der hedder P= 250 x h2 / 3 x r2 P = 7,5% og r= 60 Jeg håber der er en der kan hjælpe mig med besvarelsen af denne opgave. -
Gymnasium
ForumindlægHej, hvem er det der afgører, om man er egnet til gym.? :) -
Sandsynligheds regning
ForumindlægJeg har fået en opgave som lyder: i en pose ligger 20 kugler: 10 blå, 5 røde, 4 grønne og 1 hvid hvad er sandsynligheden for at trække: a) 2 blå b) 2 grønne c) 1 rød og 1 hvid d) 3 blå jeg ønsker ikke at i skal lave opgaven for mig, men jeg ønsker et svar på hvordan man kan løse o... -
Svær problemopgave
ForumindlægNogen der kan finde på en formel, til denne opgave? -
karakter
ForumindlægJeg er bange for, at jeg får 6,7 i snit, men det er mit håb at få 7. Hvis jeg nu lader vær med at tage til den sidste eksamen (Jeg bliver snart student nemlig) og vælger merit for at forbedre de karakterer jeg er dumpet i. Vil det være bedre? Er der nogen, der har været i samme situation som? -
energi- hvis man kaster en sten op
ForumindlægEn sten kastes lodret i vejret med 2,5m/s. Hvor højt kommer den op? hjælp, i må gerne skrive hvordan i fandt frem til det. på forhånd tak. -
Søger fysikrapporter...
ForumindlægHejsa alle sammen!Jeg tænkte på nogle af jer sidder inde med følgende fysikrapporter:-Brydningsloven samt totalraflektion-Lydens hastighed i luft-Gitter og spektrumJeg håber, at nogle af jer derude kan hjælpe mig:-)På forhånd tak for hjælpen!VH Sasha -
naturvidenskabelige arbejdsmetode
Forumindlæghej.. jeg skal gøre rede for den naturvidenskabelige arbejdsmetode.. nogen der kan hjælpe med det:d 1.g på gymnasie
