Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 13081 til 13100 af 33873
-
SØGER PRIVATLÆRER
Forumindlægj søger privatlærer i Kbh området og undervisningen skal foregå hos tutoren el bib el noget og pris aftales det skal være i matematik 3 årigt højniveau ca 1 gang hver anden uge -
Aksiomer
ForumindlægHvor kan jeg finde alle matematikkens aksiomer? og noget om den formelle logik. Kan aksiomer ikke opfattes som en sætning der gælder for teoremerne men ikke sig selv som aksiom. Et aksiom fortæller at noget er sandt, men det fremhæver ikke om det selv er sandt. Kort sagt: Kan aksiomer ses i l... -
Redegør for anvendelsen af Pythagoras’ formel
ForumindlægHejsa, jeg har et muntlig matematik spørgsmål som jeg skal op i: Redegør for anvendelsen af Pythagoras’ formel og beregninger med ensvinklede trekanter Har i nogle ideer på hvad jeg kan vise og snakke om her? Jeg ved hvordan man kan bruge formlen til at beregne en retvinklet trekant men ... -
SRO(stx) - Opgave emne
ForumindlægJeg tænkte på at kombinere Matematik og Datalogi til min SRO opgave, men jeg kan ikke rigtig komme på nogle emner udover kryptologi, hvilket man nok skal have kendskab til, før man kaster sig ud i det. Er der nogen der har nogle idéer? -
Hjælp til projektemne.
ForumindlægHej..... Mangler et emne til projektuge, det overordnede emne er Noget eller nogen der har gjort en forskel. men det ikke så vigtigt. Forslagende må meget gerne have noget med matematik at gøre. Vi har meget brug for hjælp så skriv hvad i tænker :) -
Hvad skal der til for at bestå et fag?
ForumindlægHej Jeg er bare i tvivl om, hvad der skal til, for at bestå et fag. Det er noget med en årskarakterer, og hvor meget faget vægter osv. Men lad os sige, at man har matematik B. I årskarakterer får man: Mundtlig: 4 Skriftlig: 02 Eksamen: Skritlig: 00 Består man ? -
HJÆLP - angående oversættelse
ForumindlægHej med jer, jeg har virkelig brug for oversættelse af få sætninger, som jeg bare ikke kan få oversat korrekt :( .. sætningerne er taget ud af en tekst. 1)<span style="font-size: 11.0pt;line-height:115%;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-fareast-font-family: C... -
Latex, fif og tricks?
ForumindlægHej, jeg vil begynde på LaTeX. Jeg har hentet gstools, gsview, MikTeX (basic), Windedt og installeret det hele og fået det til at virke. Jeg er helt ny på feltet, så jeg kunne godt tænke mig at få nogle fif og tricks fra de erfarne. Jeg kan se, at jeg skal skrive i WinEdt og derefter trykke på... -
Spørgsmål til mat-freaks
ForumindlægHej alle mat-genier, Jeg kunne så godt tænke mig at vide hvordan det kan lade sig gøre at se logikken i matematik. Hvordan kan man træne sin hjerne eller systematisere sin tankegang til at kunne se fx hvad en parameter er (rent visuelt) eller hvordan man fx (uden nogen bøger eller lærere) kan ud... -
Alt
Forumindlæger der nogen her der syntes matematik er sjovt? har generalt problemer med alt matematik og leder gerne efter en matematik buddy ^^ -
matemaitk b - niveau
Forumindlæghej alle. Jeg skal starte på STX efter sommerferien og skal have matematik på b muligvis a niveau. Nogen der ved hvilken lommeregner jeg skal anskaffe mig? på forhånd tak Nissehue -
1. Hjælp til rettelse!!!
Forumindlæg1. Indledning U.S. A har været i krig i Irak siden den startet i 2003. Starten af krigen har skabt uro i de forskellige lande rundt omkring vesten. Irak har altid haft olie i landet og det har vakt stor interesse i at have landet under kontrol. Der har altid hersket uro i landet Irak, hvor drab... -
GSK mat A sommerkursus - erfaringer?
ForumindlægHej ! Jeg er i den situation, at jeg tænker på at supplere mit Mat B til Mat A på et turboforløb på GSK henover sommerferien. Netop som jeg var sikker på, at jeg skulle søge ind på Psykologi (som kun kræver mat B) er jeg blevet draget længere mod Medicin (som kræver Mat A)... Jeg er utroligt int... -
Ideer til årets AT emne
ForumindlægHey all! Årets AT emne er jo som sagt frigivet: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg er lidt blank på ideer! Jeg har følgende fag som jeg har mulighed for at skrive i: Matematik A - vil gerne skrive i! Engelsk A - vil gerne skrive i, men kan ikke se hvordan det sku hænge sammen... -
Bestem ved regning i hånden rangen af matricen 3*A^T-2*A; for enhver værdi af tallet a.
ForumindlægJeg er sat helt af på denne opgave. Jeg har allerede regnet min matric (3*A^T-2*A). Men derfra er jeg itvivl. Min matrix er Jeg håber at der er hjælp af finde derude. På forhånd tak! -
Lavt gennemsnit
Forumindlæghej!Jeg er lige blevet færdig, men er kommet ud med et lavt gennemsnit nemlig 7,7. det triste ved det er, at jeg så gerne ville læse til odontologi (tandlæge). Et andet alternativ var farmaceut som er på 8,3. i begge linjer skal man have 8 i gennemsnit for de matematiske fag - hvilket jeg ikke ha... -
en der gider rette/se på min Fysik A eksamen?
Forumindlæger der håb for mig at beholde det 7 tal, jeg fik i årskarakter, selvom der er en nogle opgaver jeg ikke kunne finde ud af eller nåede at lave? og dem jeg har lavet, er jeg usikker på nogle, om det er rigtigt lavet. synes det var meget svært i år :( -
Hvordan er den perfekte opgave
ForumindlægJeg skal skrive 3.g opgave i matematik. Men inden jeg vælger hvilket område jeg gerne vil skrive om så er der nogle ting jeg gerne vil have afklaret. Hvordan er den perfekte SSO i matematik?Det er klart at det gælder om at prioritere og formidle stoffet. Og vise at man behersker området ved at lø... -
Matematikbutikken (haster)
ForumindlægHej,Jeg er 3.g matematiker, og overvejer at købe facitlisten fra matematikbutikken til bogen "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik - 1-årigt forløb til A-niveau" derfor ville jeg gerne høre om der er nogle, som har bestilt facitlisten og hvad de synes om den?Mvh Line- -
SSO
Forumindlæghej jeg har tænkt mig at skrive i matematik (3.g's opgave). jeg vil srkive om emnet "matematik og økonomï", men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om,altså (underemner)hvad jeg skal komme ind på. Håber at der er nogle der kan hjælpe...
