Søgning på: erhvervsøkonomi case 2. Resultater: 13121 til 13140 af 179441
-
Metode inden for etik i religion
ForumindlægHej :-) Sidder, som mange af os, med AT. Jeg har fagene dansk og religion, og har valgt en video, hvori jeg skal fokusere på, hvordan de filmiske virkelmidler (bl.a.) påvirker/skaber vores etiske problemstillinger (videoens emne er dyrevelfærd). Jeg kan kun finde religionsmetoder i forhold til... -
4*x^0,8=12
ForumindlægHejsa :-) Jeg sidder med den her og har via mit cas fået oplyst at den har to løsninger men jeg kan virkelig ikke se hvordan, så håber nogen kan hjælpe mig. Den løsning jeg har fået er: 4*x^0,8=12 x^0,8= 12/4 x= 0,8V3 = 3,9482 V=kvadratrod :-) Jeg håber nogen kan hjælpe mig videre :-) -
Metode hjæææælp!!!!!
ForumindlægHej allesammen i et af mine AT forløb havde jeg om depression i kemi og psykologi, hvor jeg skulle analysere en case i psykologi om en person der var i depression og jeg er lidt i tvivl om hvilken metode jeg har brugt der. Ps. mange tak for hjælpen:)) ps. i kemi skulle jeg skrive om hvordan depr... -
Lommeregner
ForumindlægHej Jeg står og skal til en fysik eksamen, hvor vi ikke må anvende lommeregnere med CAS funktioner, dvs. at den ikke må kunne løse flere ligninger med flere ubekendte osv. Jeg har derfor fundet en lommeregner, som hedder fx-82ES PLUS - er der nogen der ved, om denne kun kan løse én ligning med... -
Salg og service
ForumindlægHej alle sammen Jeg er ved at lave en case til min eksamen om 1 uge og jeg har brug for nået vejleding, Jeg skal i opgaven forklare om forskellen på produkter og serviceydelser, hvilket jeg godt kan men der står efterfølgende at man skal komme ind omkring kendetegn og forfrugerret og der er je... -
AT metoder
ForumindlægJeg sidder og er igang med AT, hvor jeg skriver i psykologi og biologi om overspisning og fedme. Af metoder har jeg i biologi to førsøg (ikke nogen jeg selv har lavet) og i psykologi har jeg en case, og to interviews. Alle metoderne er kvalitative... Er det for lidt/for meget?? og har det n... -
Teoritiker
ForumindlægHej jeg skal op til psykologi eksamen imorgen og kommer pludselig i tvivl. Jeg har læst om Erik Erikson, Stern, Freud og Bowlby der kommer med forskellig forklaringer om hvordan barnet udvikler sig, men hvordan ved jeg hvilken af de teoritiker jeg skal bruge når jeg får min case? - Håber i fo... -
Random walk
ForumindlægHar kigget på denne opgave længe nu, og kan simpelhent ikke mere. Kan ikke få den helt til at hænge sammen... nogle der kan hjælpe? (12) Sandsynlighedsregning og statistik Du skal gøre rede for følgende: Random walk, middelværdi og spredning samt random walk testen. Du skal inddrage skemaet ... -
Sandsynlighed, binomialfordlet og stokastiske variabel
ForumindlægHej jeg har lagt denne opgave op tidligere men har ikke fået hjælpen som jeg håber der en anden der kan. Jeg kan ikke se hvordan jeg skal bestemme sandsynligheden. Jeg bruger WordMat og kan ikke se hvordan mit CAS værktøj skal kunne udregne det. Skriver det måske også op forkert. https://www.... -
SRP Psykologi B & Engelsk A
ForumindlægHej jeg er i gang med SRP, hvor jeg skriver om, hvorfor nogle bliver tiltrukket af ekstremistiske miljøer. Jeg har redegjort for teorierne: Grupper, RKT, SIT og Gruppepolarisering. Derudover har jeg analyseret filmen: American History X Men jeg er i tvivl om jeg skal/må inddrage min emperi fra... -
Konstruer et z-interval for populationsgennemsnittet
ForumindlægHej, håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt videre. Jeg bliver bedt om at konstruer et z-interval for populationsgennemsnittet. CAS er tilladt at bruge. Stikprøvegennemsnittet = 202 gram Stikprøvestandardafvigelsen = 8 gram Stikprøvestørrelsen = 100 observationer Jeg kan simpelthen... -
Fysiologiske krav - Idræt - spydkaster
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med en case og en af opgaverne jeg har fået stillet er: Analyser de fysiologiske krav til en spydkaster. Problemet er at jeg ikke helt ved hvad jeg skal tage fat i. Og jeg kan samtidig ikke finde så meget information her på nettet. Så jeg håber nogle af j... -
Perspektivering
ForumindlægHej Vi er igang med vores første At forløb som handler om sorte og hvide forskellige behandling i usa, og hvilke stater der har højest indkomster. Vi skal perspektivere til andre medtoder vi har brugt før hen men vi har ikke brugt nogen før nu. vi må også godt perspektiver til en case et sted, n... -
Varelagerets primo værdi - hjælp!
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal op til case prøve i EØ og der er et spørgsmål der lyder: Hvad var varlagerets primo i 2013? Det eneste man får at vide er at varelagerets ultimo i 2013 var på 1.199.245 kr. og at der i 2013 var et varekøb på 8.402.384 kr. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe da vi si... -
hvordan udregner man procent og vægt?
Forumindlæghej jeg har dette spørgelsmål til min case som jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an Hvor stor en procentdel af total vægten udgør vægten på forakslen mine tal jeg har at arbejde med Totalvægt 7150kg traktoren uden gødningsspredere 8125kg med gødningsspreder - Forakselvægt 3000kg ... -
Reducering
ForumindlægHej, jeg skal have reducereret denne og kender allerede svaret, men kan ikke selv gennemskue hvordan det findes. jeg prøvede, at lave nævnerne ens ved at addere +2a i både tæller og nævner, men er ikke sikker på det er lovlig, da mit cas siger det er udefineret. Hvordan skal det rigtig gøres ? -
Differentialligner
ForumindlægOpgaven lyder følgende: bestem til differentialligningen dy/dx -4y = 10 den løsning f(x), hvis graf går gennem punktet (0,-1/2) Opgaven skal løses uden brug af et CAS-værktøj. Nogen der kan sige hvor jeg skal starte? Jeg har ret godt styr på området, men ved bare ikke helt hvor jeg skal sta... -
Udvikling i kaninpopulation
ForumindlægNogen der kan hjælpe? synes den er ret svær på forhånd tak :) Opgave 5 (uden CAS) 20 kaniner sættes ud på en mindre ø. Kaninpopulationen vokser med 6% pr. måned. -a)-Indfør passende variable, og opstil en model for udviklingen i kaninpopulationen på øen -
Hjælp! sandsynlighed
ForumindlægAf en eller anden grund forstår jeg det bare ikke. det er spørgsmål 1e og 1h (dem mærkeret med gult), som jeg har svært ved, jeg har også oploaded min løsning, men er ikke sikker på om det er rigtigt. I spørgsmål 1e, ved jeg at skal bruge mit CAS-værktøj, men jeg bruger maple og ved ikke hvo... -
Konsensus om den gode opgave
ForumindlægHej! Jeg føler, at der inden for psykologien er en konsensus om, at den gode skriftlige opgave har et så snævert fokus som muligt og anvender så meget litteratur som muligt på det, men kan det gode opgave også gøre det modsatte?: Have et fokus på helheden i f.eks. casemateriale, men anvende en yd...
