Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 13141 til 13160 af 119568
-
Bestem længden af grafen, Vejen til matematik A2, Opgave 291,Side215 ,(Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 291. Uden hjælpemidler a) Bestem længden af grafen for f (x) = ( 2 / 3 ) • x3 / 2 i intervallet [ 0, 3 ] Jeg forstår opgaven således at det er kurvelængden der skal bestemmes. På side 204 Står sætning 5.8: Kurvelængde grafen for en differentiabel funktion f har i et interval [ a... -
MATEMATIK!!!! Georg Mohr...
ForumindlægHej...Jeg vil gerne have lidt hjælp til disse opgaver!På forhånd tak!Opgave 1.Et helt tal har præcis 8 divisorer, hvoraf 35 og 77 er to. Find tallet.Opgave 3.Vis, at n^4 + n^2 + 1 ikke er et kvadrattal for noget naturligt tal n. -
Mundtlig matematik (forberedelse)
ForumindlægHej, hvordan foregår mundtlig matematik forberedelse i folkeskolen. Snart skal jeg have mundtlig matematik forberedelse i lektioner i stedet for mit valgfag. Hvad kommer man i dybden med (kort sagt er fint). Er det fx: matematik-sproget, mundtligt ved tavlen, gennemgang af opgaver? På forhånd, t... -
Bestem konstanterne a,b og c
ForumindlægNogle der kan hjælpe? -
Eksamensspørgsmål Hitstorisk matematik
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til mundtlig eksamen og har lidt svært ved følgende spørgsmål. 2. Historisk matematik Du skal med inddragelse af din rapport om historisk matematik fremlægge eksempler på geometriske konstruktioner. Udvælg selv eksempler fra rapporten. Inddrag vektorregning i en p... -
Matematik A - lommeregner TI-84
ForumindlægHej. Ville høre hvilken fordel der er ved at kunne bruge sin lommeregner ordentligt ? og hvor meget skal man kunne på sådan en lommeregner når man har Matematik på A-niveau. Jeg skal op i 3.g om en uge . Mia -
Løs ligningen b*x^a=c
ForumindlægLøs ligningen: b*x^a=c b*x^a=c x^a=c/b Log(x^a)= log(c/b) a*log(x)=log(c)-log(b) log(x)=Log(c)-log(b)/a Er det her korrekt? ( skal man tage logaritmen?) -
A og B - vinkel v. (hjælp Mathon)
ForumindlægHey guys, kan i hjælpe med en opgave? Billedet er vedhæfet. Tak på forhånd -
Fra 11 til 13 i matematik skr?
ForumindlægHvis man normalt får alle point i de skriftlige matematik prøver - hvad kan man så gøre for at vise det ekstra og gå de ekstra 2 karakterer op?Når en opgave er løst bør man vel skitsere alternative måder at løse opgaven på - Men i hvor stort omfang? -
Matematik, rejse til USA
ForumindlægHey folkens! :) Skal op i eksamen i matematik her i maj, og har valgt at have om en rejse til USA, men er lidt tom for ideér hvad det kan indholde. Har skrevet min synopsis, men kan sagtens nå at smide flere ting i den :) Lige pt. har jeg noget med Hvor lang tid tager turen der over ... -
mundtlig optagelsesprøve matematik
ForumindlægHej. Jeg står og har et problem. På mandag d. 26/4 skal jeg til optagelsesprøve på Gymnasiet ind til HF i fire forskellige fag bl.a. matematik og det er jeg desværre ikke ret god til og jeg er desværre kommet til at smide mine gamle skolesager ud. Spørgsmålet er så, hvilke emner kan jeg risiker... -
hjælp til at finde A og B samt for C
Forumindlægopgaven er vedhæftet under tak på forhånd -
Karakterer på forsikringsmatematik og matematik-økonomi
ForumindlægHej Studieportalen, Ville spørge om, hvorvidt karakterer var vigtige på forsikringsmatematik og matematik-økonomi i forhold til fremtidig karriere? Derudover ville jeg også spørge, hvorvidt det er alt for svært matematik, man lærer (lidt usikker om jeg kan klare den matematik, der er på de to ... -
HJÆLP matematik aflevering spørgsmål
Forumindlægherunder er to mateamtik modeller : model 1: y = 2900x - 5316000 model 2 : y = 2900x + 501700 x: årstal y: indbyggere i København undersøg ved hjælp af beregninger, hvilke af de to matematike modeller der bedst beskriver befolk... -
Hvordan bliver jeg bedre til matematik?
ForumindlægHej. Jeg har en stor drøm om at blive børsmægler. Jeg vil derfor gerne blive bedre til matematik end jeg er nu. Jeg går i 8. klasse og brænder virkelig for det. Hvad kan jeg gøre for at blive bedre? -
SRP - græsk matematik
ForumindlægJeg er igang med min SRP - skriver om Græsk matematik. både beskrivelse af den pythagoræiske skole og inddragelse af beviser for oythagoras sætning og et omlægningsbevis. er der nogen der har gode links til disse ting, eller har gode eksempler på beviserne? Håber på lidt hjælp da denne opgave er ... -
10klasse matematik terminsprøver 2012
Forumindlæger der nogen der ved, i hvilken opgavesæt 10 klasserne skal oppe i, til terminsprøverne i matematik.? det vil være en stor hjælp, hvis nogen af jer fortalte det. :) hvis i også lige tilføjer, i hvilken opgavesæt i gik oppe i iår ? så vil det også være en stor hjælp. -
Længde på opgave - Matematik
ForumindlægHej. Jeg skriver SRP i samfundsfag og matematik om national økonomi. Jeg er i tvivl om hvor vidt jeg skal tælle matematiske formler med i de 2600 tegn der skal være på en normal side, eller hvordan de skal gøres op. En udredning af det ville jeg sætte stor pris på. Mvh Gustav, ps. kan ikke få fa... -
10 klasse matematik opgave
Forumindlægjeg har brug for hjælp til matematik jeg har et spær, de har brugt 3 træ, og i alt har de en længde på 6070mm.. endefladen på et træ er 140 mm.. spæreter bygget som en trkant på vinklerne 110 grader 25 grader og 45 grader spørgsmålet er : hvor lang er spærfodens overkant.. ?? -
1. matematik opgave
ForumindlægHej intelligente matematikere. Jeg har lidt svært ved denne opgave. Er der nogen der ville hjælpe mig med den? så ville jeg være rigtig glad. På forhånd tak. Jeg regner med at jeg skal bruge noget al-la (x-r)*(x-s) a) Bestem rødderne i andengradspolynomiet f(x)=x^2-x-2, og faktoris...
