Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 13161 til 13180 af 32822
-
Cirklens ligning
ForumindlægHej :) Jeg er ved at genoplæse lidt i matematikken før studiestart, og har lidt svært ved at huske hvordan det er man omskriver cirklens ligning for at kunne aflæse cirklens centrum og radius. 1) 2) 3) På forhånd tak :) -
Kvadratrod
ForumindlægHej jeg skal til skriftlig matematik eksamen snart, men jeg er itvivl om hvorledes dette rgnes ud uden hjælpemidler: ?8 Kan godt regne kvadratroden af 8, men hvad er det man skal gøre når det står således. Har altid kun kunne regne det på lommeregner? På forhånd tak -
Sinus og cosinus
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig matematik imorgen Jeg vil gerne spørge, hvordan vil man bedst kun forklare sinus og cosinus?? Jeg har prøvet at forklare ud fra indercirklen men synes bare ikke at jeg kan ramme plet Håber i forstår hvad jeg mener På forhånd tak :) -
Er alle polynomier differentiable?
ForumindlægHej alle søde dejlige matematik-genier! Jeg er blevet stillet en opgave, som hedder: Er alle polynomier differentiable? Jeg må helt selv om, hvordan jeg beviser det, men jeg ved ikke hvor jeg skal starte.... Nogen der kunne hjælpe? På forhånd tak <3 -
SRP betallingsring
ForumindlægHej piger od drenge Jeg tænkte om i´havde nogle gode ideer til nogle problemstillinger i forhold til betallingsringen, jeg skriver i samfundsfag-Matematik håber i har nogle gode ideer :D -
Prøve uden hjælpemidler
ForumindlægHej! Til skriftlig matematik eksamen er der en times prøve uden hjælpemidler, men hvilke opgaver kan man lige komme ud for der? Er der nogen der har en komplet liste over de ting man skal kunne i hovedet? Det må alligevel være en del forskellige formler...? Hilsen Lena -
Faktorisering!
ForumindlægHej Vi skal op i mundlig matematik i morgen, og vi har sindsygt meget brug for lidt hjælp! Et af spørgsmålene lyder: Forklar om faktorisering. Er der nogen der kan sige os, hvad begrebet helt bestemt betyder? På forhånd tak :) Hilsen de to stressede! :P -
Dumpet på B-niveau
Forumindlæghej.. jeg er dumpet med et -3 i matematik på B-niveau, på HF. nu er jeg i tvivl om jeg så er bestået på C-niveau.. da jeg går på HF er der ingen årskaraktere. håber der er nogle der kan hjælpe mig her på forhånd tak. hilsen Lasse -
Hvad spiser i?
ForumindlægJeg er ved at pakke til skriftlig matematik imorgen, terminsprøve B-niveau.. Har pakket notater og bøger og gamle afleveringer, men ehm, hvad med mad og drikke? Ellers duer helten jo som bekendt ikke, har I nogen gode råd? /Katrine -
En der sød og fortælle mig hvordan man løser denne eksponentiel funktion
ForumindlægNogle der kan fortælle mig step by step hvordan man løser dette, jeg har en lærer jeg ikke forstår når han snakker matematik. http://www.prntscr.com/i83kmx Giver et thumbs up bagefter :* -
Terminsprøve??!!!
ForumindlægHellø! :) Jeg skal til terminsprøve om to uger i folkeskolen i matematik og dansk.. Er der noget jeg skal lægge meget mærke til i de prøver? Evt. nogle gode råd til, hvad jeg skal huske i disse prøver? Håber I vil hjælpe mig. Hilsen Den Forvirret:/ -
dumpet supplering
ForumindlægHar jeg fået betinget optag, men desværre dumpet mit sommer suppleringskursus i matematik A. Har bestået den ene eksamen, men dumpet den anden. Er der overhovedet nogen mulighed for at begynde på studiet, selvom man har dumpet? -
SRP ...
ForumindlægHej :) Jeg skal snart skrive SRP, og jeg ved ikke helt hvilke fag jeg skal skrive i, eller hvad emne? Har dansk, matematik, historie og fransk på A. Og samf på B. Nogen der har en idé til kombinationer og/eller idéer? -
Løs ligning i nspire
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til matematik eksamen på mandag, og jeg har meget svært ved at bruge nspire. Hvordan løser man ligningen med følgende definitioner i programmet? Facit er v=63,43495, men det kan jeg ikke få programmet til at løse På forhånd tak -
Den Spanske Syge
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal til at skrive SRP i den spanske sygdom, men har meget svært ved at finde kilder som jeg kan bruge. Jeg skriver i matematik og historie og er også lidt forvirret over hvad min problemformulering skal være. Er der nogle der kan hjælpe mig? -
HJÆLP, EKSAMEN PÅ TIRSDAG !
ForumindlægJeg er ved, at lave et opgavesæt til matematik eksamen og jeg har nogen problemer med, at finde formlen for hvordan man omregner kondital & evt. hvordan man kunne fremstille en opgave med kondital ?? Hjælp, er virkelig på spanden .. -
Foreskrift
ForumindlægHej er ved at lave mat aflevering og i en opgave står der at man skal finde en forskrift for y som funktion af x, hvordan er det lige man finder en forskrift. Har virkelig brug for hjælp, så hvis du er et klogt matematik hoved og du ikke har noget at lave lige nu så please hjælp mig med dette på... -
Tidevand og diger projekt
ForumindlægHej! Jeg sidder pt med en projektopgave i tidevand og diger. Den kan findes i Teknisk Matematik bogen. Dog mangler jeg et teoriafsnit med intergralregning. Kan nogen være behjælpelig med hvordan det kunne skrives? - En forvirret elev -
1.g, åhh nej :'( Hjælp..
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er så nervøs, jeg er igang med at afslutte folkeskolen.. Jeg får gode karakter, jeg får kun 7-10 i mit årskarakter.. (Men det er bare folkeskole..) Jeg er blevet optaget på det almen gymnasiet, MEN jeg er så ufattelig nervøs... Jeg har et arbejde, jeg ved ikke om jeg vil ku... -
Hjælp til skr. og mndt. mat-eksamen
ForumindlægJeg skal her om to dage op i skr., og om en uges tid op i mndt. matematik-eksamen (1G).Så jeg ville høre om lidt ting:- Hvordan foregår mundtlig eksamen i mat?- Hvordan forbereder jeg mig bedst muligt til begge ting?- Hvor kan jeg evt finde notater som jeg kan bruge?- Ligger der tidligere skr. ma...
