Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 13221 til 13240 af 32066
-
For lave karakterer til læreruddannelsen?
ForumindlægHej jeg bliver student her til sommer og jeg har planer om, at læse til folkeskolelærer i 2012 efter et sabat år. Jeg er bare i tvivl, om mine karakterer er gode nok og kræver det noget bestemt snit? jeg har fx. 7 i mundtlig matematik på B niveau - og er det ikke noget med man skal have 7 i sit ... -
CAS-værktøj
ForumindlægHey... Hvad er et CAS-værktøj for noget? -
A-niveau = 325 klokketimer
ForumindlægJeg har kigget lidt på Bekendtgørelsen for at finde ud af, hvor mange (klokke)timer et A-niveau skal tage.Jeg har ikke rigtigt fundet noget konkret svar, men der står: "Stk. 2. Der afsættes 75 timer til øvrige fag på C-niveau, 125 timer til løft fra C- til B-niveau og 125 timer til løft fra ... -
optagelseprøve
ForumindlægHej. Jeg er desværre ikke blevet UPV derfor skal jeg søge om optagelsesprøve på HF mit spørgesmål er så er der nogle der har prøvet sådan en før og ligesom kan fortælle om deres oplevelse og om prøven var svær Jeg er meget nervøs det betyder rigtig meget for mig at kunne gennemfører HF -
Forskel på fysik c og fysik b?
ForumindlægJeg skal til at rykke op i 3. g nu her efter sommerferien, og jeg har opgraderet fysik c til fysik b. Jeg ville bare høre, om der var nogen, der havde nogle personlige erfaringer mht. sværhedsgraden, eksamen osv.? -
Gennemsnit
ForumindlægHej Alle Når man skal søge ind på videregåendeuddannelser efter fx. gymnasiet, hvilke karaktere udregner man så gennemsnittet efter? Årskaraktere, eller eksamenskaraktere - eller er det en blanding af disse? -
HTX vs STX niveau
ForumindlægHej Alle sammen. Nu er jeg blevet færdig med 1.g på htx og kan ikke lade være med at tvivle efter at jeg har talt med mine venner fra folkeskolen som har valgt STX omkring det niveau de har. For da vi talte sammen var der mange ting jeg havde lært i mat A som de ikke har lært f.eks. Og jeg fik d... -
Studieretning STX
ForumindlægHej, jeg skal begynde på gymnasiet næste år, men jeg ved ikke helt hvilken linje, jeg gerne vil have. Jeg vil gerne have en studieretningen indenfor naturvidenskab, og har overvejet studieretningen med bioteknologi. Men jeg har hørt at bioteknologi-linjen lukker mange veje efter gymnasiet. ... -
Tvivl
ForumindlægHej jeg vil gerne bar ved hvilken uddanelske skal jeg tage til blive læge efter skolen.Jeg studerer i 8. klasse. -
Sandsynlighed og statistik regning
ForumindlægHej alle sammen, sidder her og skal snart til matematik mundtlig eksame. Og håber nogle kan forklare hvordan man regner sandsynlighed ud og statistik. Bare nogle eksempler Ville være alletiders! Mvh kasper -
Eksponentiel funktion
ForumindlægHej søde folk er der nogen dygtige matematiker herinde ,som kan hjælper mig med den opgave . venligst forklaer, hvorden kommer man hurtigt med at regner med såden opgave. på forhånd tak -
divisibilitet
ForumindlægSidder med lidt matematik vedrørende RSA-kryptering hvor denne defination dukker op: a | b ⇒ a | bc , a ≠ 0 forstår ikke helt hvordan vi kan antage dette. -
Opvarmning af vand i solfangeranlæg
ForumindlægHej, Jeg har beregnet den vedhæftede opgave, hvor jeg håber en venlig sjæl kan rette mine fejl. Jeg har vedhæftet min besvarelse nedenunder: -
Svækkelse af stråling, Knud Erik Nielsen og Esper Fogh, Vejen til Fysik A2, Opgave 84, side 95, ( Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 84 Opgave 84. I et rum, der støder op til et lager med Ra-226-præparater, giver en GM-tæller 40 tællinger pr. minut. Baggrunden er 20 tællinger pr. minut. Væggen af beton er 15 cm tyk og har halveringstykkelsen 5 cm. Hvor mange tællinger pr. minut ville GM-tælleren give på den anden side ... -
Eksponentiel vækst
ForumindlægHej. Der er opgivet en tabel, som beskrives ved (eksponentiel vækst). Opgaven lyder: "Benyt modellen til at bestemme det tidspunkt, hvor væksthastigheden for udviklingen i befolkningstallet i Australien overstiger 0,38 mio. pr. år." Jeg tænker man skal finde x, derfor skal man bruge... -
Differensligninger
ForumindlægJeg overvejer nu at skrive SSO om differensligninger (og ja jeg mener DIFFERENSligninger - og ikke differentialligninger!) Men jeg er lidt i tvivl har differensligninger noget med taylorrækker (eller taylorpolynomier eller hvad man nu ønsker at kalde dem) at gøre?Er der desuden nogen der kender t... -
Bilag..?
ForumindlægJeg skriver SSO i matematik, og har (selvsagt) en del figurer. Jeg synes det er nemmest for læseren at jeg putter figurerne ind i opgaven, istedet for at henvise til et bilag, så læseren slipper for at skulle finde hoved og hale i det ene og det andet.Hvad siger i..?Hvis man gør læseren opmærksom... -
Old-style tal
ForumindlægHvordan ændrer jeg tallene i LaTeX til old-style? Det skal både være i selve teksten, sidehoved- og fod, i matematik-mode og i labels (med mere) -- altså samtlige tal i hele dokumentet skal være med old-style.Jeg har prøvet med\enewcommand{0}{\\oldstylenums{0}}\enewcommand{1}{\\oldstylenums{1}}.... -
projektion
ForumindlægHéeej jeg har brug for en forklaring omkring projektion. det er et nyt emne vi har i matematik og jeg forstår det ikke rigtigt. jeg har forstået at det er en vektor vinkelret på en linje. men hvordan er formlen for det og hvad skal jeg ellers bruge ? - vi bliver afhørt af vores lærer så jeg ha... -
Formelsamling for mat A i gymnasium?
ForumindlægSkal til årsprøve i mat på tirsdag, så jeg tænkte at det ville være en god idé at købe en formelsamling, da jeg samtidig skal udstå et helt år endnu :p Er der nogen formelsamlinger for gymnasium mat A som i umidbart (stav?) vil foreslå? En af mine venner har en der hedder 112 matematik eller såda...
