Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 13261 til 13280 af 152758
-
Sandsynlighedsregning - check af facit (Singularity!!)
ForumindlægHey...Jeg er ikke den store haj til sandsynlighedsregning og har derfor lige lavet et par opgaver, jeg gerne vil have checket.OPGAVE 1se http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/2004-8-3-MED.pdf?menuid=150560 - Det er opgave 6Sandsynligheds fordeling opstilles i tabel.P(X=30)=0,5,... -
isterning i 25C vand og hvad er sluttemperaturen?
ForumindlægVi placerer en isterning med massen 45,0 g og temperaturen – 16,0 °C i en termobeholder med vand. Vandets masse er 0,250 kg, og vandets temperatur er 25 °C. Efter et stykke tid er isen smeltet, og vi placerer et termometer i vandet. Hvad viser termometret? -
Modeller
ForumindlægJeg tænkte om nogen kunne være så flinke at sende nogen meget fornuftige modeller til brug, til en fremlæggelse. Jeg har brug for 3 modeller. Det er en samlet fremlæggelse, som krydser Fysik-kemi, Biologi, Geografi. Første model til Fysik-kemi: Strålingsenergi Anden model til Biologi: Hvad er D... -
studentereksamensopgave; sproglig
ForumindlægJeg har igen fået udleveret et sæt opgaver, og har besvaret alle undtagen denne. Kan nogen hjælpe?opg. 31: på figuren ses en varedeklaration af sølvruller fra Irma.(så får man oplysningerne) fremstillet af: aluminium. bredde: ca. 30 cm. tykkelse: ca. 0,011 mm. Vægt: ca. 31 g pr. m2. 186 g pr. rul... -
Lovlig studieretning?
ForumindlægJeg ville lige høre, om der er nogen, der ved, om følgende fagsammensætning er gyldig:A: Dan., his., sam., eng., fra. beg.B: Mat., fys., tys. for.C: Rel., idr., mus., bio., nat.geo., old. -
Find centrum af en cirkel?
ForumindlægHej folkens Jeg sidder med en hjemmeopgave, og ved ikke rigtigt hvordan man skal løse den. Håber der er nogle der kan hjælpe :) Opgaven lyder så ledes. En cirkel har ligningen (x + 2)² + (y − 3)² = 25 Hvad er cirklens centrum? Hvordan skal jeg regne den ud... -
Differentialregning Beregninger
ForumindlægEr der lige nogle der kan se om mine beregninger er korrekt skrevet og er korrekt hvis nu mine beregninger er forkert så skriv lige hvad jeg har gjort forkert Screenshot Link: https://imgur.com/a/YiQm4 -
Find nulpunkter for f(x)= x/((x+3)*(x-2))
ForumindlægHej Er der nogen, der kan hjælpe med at beregne nulpunkter til denne funktion: f(x) = x/((x+3)(x-2)), Jeg skal finde f's nulpunkter, dvs. f(x) = 0 , x/((x+3)*(x-2)) = 0 Jeg vil gerne have (x+3)(x-2) væk fra nævneren og ganger derfor igennem på begge sider: (x+3)*(x-2) * x / ((x+3)*(x... -
Bestemt integrale, substitution?
ForumindlægJeg har fået stillet denne opgave uden hjælpemidler (se vedhæftet fil). Jeg er ret sikker på, at jeg skal bruge substitution, men jeg er ikke sikker på, hvilket led jeg skal vælge som u osv. Håber nogen kan hjælpe! På forhånd mange tak! -
Kirurg
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går i 8 klasse og jeg vil gerne være kirurg hvilken linje anbefaler i jeg skal tage i gym. og hvad skal jeg gøre for at komme på gym. ?? -tak på forhånd :) -
Eksamensgennemsnit
ForumindlægJeg går i 1. hf nu, og vil gerne søge ind på medicin efter supplering efter 2. hf. Når (hvis..:b) jeg søger optagelse på medicin, er det så kun mit eksamensgennemsnit fra 2. hf jeg søger med? Og når jeg supplerer med matematik A og fysik og kemi B, skal de fag "kun" være bestået? Eller... -
Skr. eksamener - hvordan er det gået?
ForumindlægI dag er vores skr. karakterer er blevet offentliggjort - wee! Hvordan er det generelt gået? I kemiA er min klasse blevet slagtet, mange er gået en karakter ned. Heldigvis er der kun en som ikke er bestået. I matA ser der bedre ud end vores lærers sindssyge terminsprøve (alt andet vil også vær... -
Hvad vil det sige - adgangskrav.
ForumindlægHej "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A. Alle fag skal være bestået." Forstår godt at man ENTEN skal have fysik b og kemi b ELLER fysik b og bioteknologi A. Men hvad mener de med at de skal være beståe... -
Hvad er mest polært?
ForumindlægHej. Jeg har fået en rapport for, og i den rapport skal jeg skrive noget om Xanthofyl, Klorofyl a, Klorofyl b og β-caroten og deres polaritet. Derefter skal jeg også sætte dem i rækkefølge. Jeg er lidt af en dør til kemi, så det vil virkelig gøre mig glad, hvis I vil hjælpe mig med det. Mv... -
Adgangskrav på Uni
ForumindlægJeg har hørt at hvis man søger en uddanelse så vil de specifikt kigge på de fag det kræver at man har, for at komme ind.. Lad os nu tage biomedicin som eksempel.. Her bliver ALLE optaget hvis man har dansk A og engelsk B, matematik A, fysik B og kemi B. Alle fag skal være bestået. Det jeg så ... -
Er ikke sikker på om jeg er på den rigtige studieretning
ForumindlægHejsa, Jeg har været en smule i tvivl om hvilken retning jeg skulle tage, jeg troede jeg var blevet sikker, men er pludselig igen blevet i tvivl. Jeg har valgt retningen Mat A, Fys og Kem b, men går rigtig meget og overvejer om Samf Mat ville passe mig bedre. Jeg er dygtig til kemi, men er ikke ... -
Fedme
ForumindlægSidder med en samfundsopgave (eksamenssæt "Vækst og Velstand"), og skal skrive noget om livsstil. Et par artikler skriver at den ideale krop i dag er meget tynd, og at der samtidig er enormt stort fokus på om man nu ikke spiser for fedt. Samtidig viser en graf at antallet af overvægtige... -
GRAMMATIK-HJÆLP:O
ForumindlægHej Er der nogle, der ved hvad forklaringen er på følgende fejl fra sidste års eksamenssæt på stx B i delprøve 1? The other kids seemed to knew what was coming and stopped talking all at once. jeg ved godt fejlen er knew som skal ændres til know. Men er lidt i tvivl om, hvad den fagterminologi... -
Forsøg, baser
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart til afgangsprøve i fysik, (allerede? tænker i nok) - og ja, allerede. Prøven er blevet flyttet til januar, så vi ikke skal have så mange prøver til sommer. Er der nogle, der kan 3 forsøg omhandlende baser? Jeg er nemlig helt lost mht. til det.. De skal helst være nemme... -
Skriftlig naturfag
ForumindlægJeg skal op til skriftlig naturfag snart, hvilket ikke er min stærke side. Jeg ville derfor høre om der er nogen der har nogle tips eller brugbare formler...Jennifer
