Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 13281 til 13300 af 23785
-
Kvantefysik - 24 timers eksamen i dag :)
ForumindlægMed udgangspunkt i atomers emission af lys skal du gøre rede for opfattelsen af lys som partikler (lysets partikelnatur) Du skal omtale interferensforsøg med lys og opfattelsen af lys som bølger Du skal gøre rede for den opfattelse af verden, der ligger i kvantefysikken. Specielt spørgsmål 1 giv... -
Eksamen, please.
ForumindlægHej jeg skal snart op til eksamen i Oldtidskundskab, og har i den sidste uge ikke bestilt andet end at læse, læse, og kigge på vaser osv. Er simpelthen udmattet, mit spørgsåmål er dog hvordan forgår eksamen helt konkret på den gamle ordning. Skær det gerne ud i pap, eller trinsvis for jeg er så... -
krig i 1976
ForumindlægHar et lille problem, jeg håber i kan hjælpe med.. Hvad prægede området ved Rio Grande i 1976? Var det evt immigration? På forhånd tak. -
Mængdeberegninger på faste stoffer og opløsninger
ForumindlægHej medstuderende Jeg skal op til kemi eksamen på torsdag og har dertil fået en række overskrifter, som jeg gerne vil lave en disponering til, så jeg ved hvad jeg kan tage fat på, når jeg trækker en af overskrifterne. Nu forholder det sig sådan, at jeg er kommet lidt i bekneb med nogle stykker a... -
Kronik om valgvideoer fra Dansk Folkeparti og Enhedslisten
ForumindlægHej jeg skal skrive en Opgave: Jeg skal skrive en kronik om opfattelser af Danmark. Kronikken skal indeholde en redegørelse for synspunkterne i de to videoer og en karakteristik af argumentationsformen. Diskuter synspunkterne. Og jeg ved ikke hvordan jeg skal komme igang, er der nogen de... -
Indhold i SRP
ForumindlægHej Alle.. Jeg ville høre om der er nogle der ved hvad en SRP skal indeholde? Jeg skal til at skrive min nu og frem til 17 dec. På forhånd tak Mvh Pernille. -
Hvad hedder det?
ForumindlægJeg sidder her med en tekst, jeg ikke lige kan kategorisere som det ene eller andet. Det er en vidnesbyrd, skrevet i nutid (lidt dagbogsagtig - dog blot med "den næste dag gjorde vi det og det.." ikke noget med eksakte datoer el. lign.) -
Ændre samtalemne ved det grønne bord
ForumindlægHva ville der egentlig ske, hvis man nu trækker det man intet har at sige til, og man så spør, om man ikke må snakke om en anden periode som man har langt bedre styr på...? - For så lyder det jo ikke som om man overhovedet ikke kan noget, man ved bare intet om lige netop det man har trukket... ... -
Ytringsfrihed i Iran?
ForumindlægHej jeg skal igang med at skrive en opgave om forskellen på Danmarks ytringsfrihed - kontra - Irans ytringsfrihed. Derfor ville det være dejligt hvis nogle kom med deres holdning om der er ytringsfrihed i Iran (og i Danmark) Samtidig ville det være super hvis nogle havde nogle gode links :) -
Hjælp til sætningsanalyse søges :-)
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og bøvler med en sætningsanalyse af følgende citat: 'Det handler ikke bare om grundkompetencen i pædagogik, men om alt muligt andet, så det har også noget at gøre med, hvad du interesserer dig for som person.' Sætningen skal inddeles i sætningsled på det primære anal... -
Rubrik Terninger
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan man løser rubrikterningerne? I må gerne komme med jeres taktik! -
8 liniers tyskrettelse
ForumindlægGegen Mitternacht hat ich von Bett gestanden veil ich hunger fehlt. Ich ging die Treppe hinunter zu dem Küche, aber über den weg das Tisch hatte ich mein fuzz gestossen. Es gab ein Echo die meine Frau gehört. Ich habe jetzt brot gescheiten wan ich duztritte in dem Korridor hörte. Hurtich hat ich ... -
Beregning af masseprocent
ForumindlægJeg sidder her og tygger på en opgave. Jeg er dog gået sort og ville høre om hjælp herinde fra Opgaven lyder som følger: Jern(II)chlorid findes både med og uden krystalvand. De krystalvandholdige stoffer er FeCl2*2H2O og FeCl2*4H20. Beregn masseprocenten af H2O i hvert af de to krystalvandholdi... -
Big Bang
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive SRP om Big Bang, og der er jeg stødt på nogle problemer. Hvad er planck-tiden? Jeg har læst meget om det, men jeg er en smule forvirret fordi mine kilder ikke er helt enige. Ved man hvad der forårsagede inflationen? Igen er mine kilder en smule uenige. Da opgaven... -
Kønsballade af Judith Butler, HJÆLP
ForumindlægHeeeey! Er der nogle her der har læst "Kønsballade" af Judith Butler, i så fald, er der nogle der har noter til den? Har fået bogen som ukendt materiale i SRP, men da jeg kun har samf B er niveauet alt for højt til mig. Har nu læst de første 20 sider 100 gange og jeg fatter ingenting af... -
hjælp til tysk gramma
ForumindlægJeg har brug for nogle der kan hjælpe mig til tysk for der er noglesteder hvor jeg slet ikke kan forstå den tyske gramatik. hvis der er nogen der vil være søde at hjælpe mig ville det være super. -
SRP for lang?
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at afkorte min SRP, da den er for lang.. Jeg sidder tilbage med 1,2 normalsider for meget, og føler virkelig ikke jeg kan korte mere ned. Vil det trække ned at opgaven kommer til at fylde 1,2 normalsider for meget? -
Malakit+syre
ForumindlægNogen der kan hjælpe med reaktionsskemaet: Cu2(CO2)(OH)2+H3O(+)--> Jeg ved ikke om der fravistres en OH eller om der dannes CO2, vand og kobberoxid f.eks. har prøvet lidt af hvert, men har ikke kunnet få reaktionsskemaerne til at stemme -
T-test
ForumindlægHejsa. jeg har lavet en Test i excel over 2 grupper : A1:38 50 31 B1:22 22 22 T-test: 0,08607 A2: 68 51 33 47 B2: 18 17 29 17 T-Test: 0,02171 nogen som kan forklar mig hvad er det som T-test fortæller mig her. på forhånd Tak. -
Københavns bombardement
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart til at skrive 2.g opgave i historie. I den anledning har jeg besluttet at skrive noget om Københavns Bombardement. Mit problem er bare jeg ikke lige kan finde ud af hvilke elementer jeg skal tage op i min problemformulering, og dermed opgaven. Jeg skal jo gerne nå rundt om ...
