Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 13341 til 13360 af 17507
-
Problemer med Ti-nspire
ForumindlægHej alle sammen Jeg har problemer med at indsætte tegn fra boksen "Dokumentværktøjer" i Ti Nspire. Hver gang jeg forsøger at indsætte vektor a, kommer der ingen pil over a'et (de andre tegn i "Dokumentværktøjer" gider heller ikke at fungere). Jeg gør følgende: Dokument... -
Koffein og HPLC
ForumindlægHej, jeg skriver SRO i ren bioteknologi, hvor vores fagområde er koffein. Vi har tidligere lavet forsøg med HPLC, hvor vi fremstillede standardopløsninger og fortyndede dem ift. hvilket drikkevare vi vil undersøge. F.eks. for cola var det 1:2 Jeg er dog meget forvirret omkring de resultater, da ... -
Candyfloss
ForumindlægNår det flydende sukker bliver slynget ud af det roterende hjul i midten af maskinen, har det form som meget små dråber. Idet øjeblik en dråbe bliver slynget ud, er den påvirker af en smaloet kraft med størrelsen 0,28 N. der bruges 1000 dråber til en candyfloss. hjulet har radius 7,1 cm. tidliger... -
energi
ForumindlægHejsa.. Jeg har en videofremlæggelse for til imorgen, og mit arbejdsspørgsmål lyder således: Spm titel: Energi Du skal give en mundtlig præsentation at termisk energi og varme. Du skal bruge stikord til din mundtlige fremlæggelse: Temperaturskalaer, varmekapacitet, smeltning, fordampning, øv... -
Afbøjningsvinkel
ForumindlægHej! Håber i kan hjælpe. Har forsøgt, men kommer ikke frem til det rigtige resultat 1. Lys med bølgelængde 510 nm sendes vinkelret ind på et gitter med 400 streger pr. mm. Bestem a afbøjningsvinklen for 1. ordenspletten. Afbøjningsvinklen =? Gitteret placeres i en afstand på 1.5 m ... -
Forskellige spørgsmål (kemi C+B)
ForumindlægJeg har besvaret en lang række sprøgsmål både fra kemi C og B-stof, men disse spørgsmål herunder kunne jeg simplhen ikke besvare. Nogen der kan? 1) Hvilken af nedenstående faser vil dichlor helst være i? Vandfase eller hexanfase 2) Hvad er svovlsyres systematiske navn? Er det: dihydrogensulf... -
Bestemmelse af tygdeaccelerationen g
ForumindlægJeg er igang med SSO i fysik . Hvor jeg som en del af den skal ved flere forsøg, bestemme tyngdeaccelerationen g. Jeg er kommet frem de to: frit fald v=t*g som bliver til g=v/t Matematisk pendul g=v22/Δh Men jeg skal finde en tredje metode. Jeg har overvejet et newtonmeter. Men det er... -
Hvad er en sproglig-stilistisk analyse?
ForumindlægHi Så jeg sidder med denne opgave, som du nok kan gå ud fra havd er. Jeg skal forsøge at lave sådan en analyse af "Patienten" af Peter Seeberg. Jeg har dog ikke styr på alle detaljerne til denne form for analyse. Jeg håber du vil gøre min dag lidt nemmere ved at forklare mig hvordan... -
Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget
ForumindlægEr der nogle der kender et godt forsøg til en opgave der har overemnet: Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget og Underemnet: Regnskovenskoven som bæredygtig økosystem. Vi har arbejdsspørgsmålene: 1. Hvad er monokultur? 2. Hvilke konskvenser har dyrkelsen af monokulturen i r... -
arbejdsspørgsmål til eksamen i biologi om stråling
ForumindlægHej Vi er tre piger der forsøger at finde arbejdsspørgsmål til vores eksamen. Vi har trukket "stråling", vores problemstilling lyder "Hvilke konsekvenser har uv-stråling på den menneskelige organisme, og hvordan påvirker strålerne cellerne." Vi vil gerne have kræft til at ind... -
Gibbs frie energi
Forumindlæg2H2O2 (l) ---> 2H2O (l) + O2 (g). Jeg skal udregne ændringen i gibbs frie energi og den termodynamiske ligevægstkonstant for reaktionen, begge ved 25 grader celsius. Ud fra tabelværdier for standardentalpi og standardentropi har jeg forsøgt at udregne opgaven. Dog bliver mit resultat forkert... -
Mad og identitet - statistikker?
ForumindlægHejjjj :) Jeg er igang med AT-forløbet om mad og mennesker og har brug for hjælp. Mit emne er 'Mad som identitetsmarkør' og det er inden for fagene samfundsfag og dansk. Fokusset ligger på det senmoderne samfund og jeg sidder lige nu og mangler en eller form form for statistik, der hand... -
Termodynamikkens hovedsætninger - eksamen
ForumindlægHej Er der nogle, som kan foklare termodynamikken hovedsætninger og forklarer formlerne enkeltvise? Jeg forstår ikke det jeg kan finde på andre hejjemsider, så måske lidt nemmer foklaret? Har virkelig brug for hjælp til foklaring af disse begreber indenfor et forsøg, som hedder ''... -
Ladningstætheder og elektriske felter
ForumindlægHej alle! Jeg håber at der er nogen som der kan hjælpe mig en smule :) Jeg sidder i opgave 3 a fast. Jeg kan finde k0 som giver nul i det der ingen ladningstæthed er i r<a. Der jeg går død er hvor jeg skal finde k1 og k2. Jeg er overbevist om jeg bruger den korrekte metode, men at jeg gør... -
mat
ForumindlægHej, jeg er igang med denne opgave med er allerede gået i stå ved opgave a. Mit forsøg på at lave opgave a: Jeg har førsøgt at finde vinklen vha. trigonometri, hvor hos.kateten er på 1, men ved ikke helt præcis om den modstående katete er 0,25. Jeg tænkte også på at vinde vinklen vha. af g(x), me... -
potentiel energi --> elektrisk energi
ForumindlægHej jeg vil gerne lave det her forsøg, ved brug af formlen for potentiel energi. Meningen er, jeg vil gerne veje lodet og måle højden, og undersøge relation mellem hvor meget energi jeg putter ind i systemet og hvor meget jeg får ud. Kan det gøres på en simpel måde? Jeg tænkte f.eks. på 0,5... -
Lydens hastighed
ForumindlægHej venner Jeg forsøger at komme frem til lydens hastighed ved hjælp af Phet Colorado. Jeg tænker hvis jeg har lamda (bølgens længde) og frekvensen (1/t), så kan jeg komme frem til konstanten 340 m/s for lydens hastighed i atmosfærisk luft. 107,3 cm = 1,073 m Jeg kan se det tager 3 m/s fo... -
BTB + kaliumkarbonat.
ForumindlægI et forsøg tilsættes 12 dråber saltsyre og 4 dråber bromthymolblåt til opløsningen er tydeligt gul. Der tilsættes 2 store teskefulde K2CO3. Prop sættes på og der rystes kraftigt til saltet er opløst. Når man så måler volumen af de to faser der bliver dannet (blå og den hvide) antager jeg at den ... -
Metode i biologi
ForumindlægHej :) Jeg sidder i øjeblikket med min AT-synopsis, men kan ikke rigtig finde ud af hvilken metode jeg har brugt. Til en problemstilling har jeg brugt et forsøg som andre har gjort, og ud fra deres konklusion, svarer jeg på problemstillingen, og kommer således ikke med min egen konklusion. Og ... -
Natron - rette mine beregninger
ForumindlægHej DET HASTER, MIN MAKKER KAN IKKE FINDE UD AF EN SKID, SÅ SIDDER TILBAGE MED ALT DET SIDSTE SOM SKAL GØRES OP TIL EN EKSAMEN, HVOR DER ER CHANCE FOR AT JEG KAN TRÆKKE DETTE FORSØG. KAN NOGLE VÆRE SØD AT RETTE MIN OPGAVE OG UPLOADE DEN SOM EN FIL? JEG HAR SIDDET MED DET I FLERE TIMER, MEN KAN...
