Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 13361 til 13380 af 135324
-
Hvad er forskellen??
ForumindlægHej allesammen, Jeg går på nuværende tidspunkt på HHX. Jeg har tænkt over videregående uddannelser, og jeg er egentlig bare nysgerrig omkring. Hvad er forskellen på Matematik-økonom uddannelsen i forhold til økonom uddannelsen? Kan se at man skulle have 6,7 i snit for at komme på Økonomi ud... -
sso
ForumindlægHvad skal man skrive i en indledning i sin sso når man skriver i matematik? -
Bestem nulpunkterne vha. nulreglen
ForumindlægMatematik på B-niveau. Opgaven lyder som følgende: Benyt nulreglen til at bestemme nulpunkterne for følgende funktioner: A) f(x) = 3(x - 2)(x + 3) Nogle der kan hjælpe? -
Funktioner i to variable
ForumindlægJeg har følgende opgave: En monopolist markedsfører sine produkter i to lande. Priserne er givet ved følgende prisafsætningsfunktioner: Px = 97-0,1x og Py = 83-0,05y Omkostningerne ved produktionen er givet ved følgende funktion: K(x,y) = 20000 + 3(x+y) Overskudet må så blive: Px + Py - (K) <=... -
MatØkonomi -> Aktuar?
ForumindlægHejsa. Jeg skal begynde på Matematik-Økonomi (bachelor) efter sommerferien, hvorefter jeg overvejer at tage forsikringsmatematik (kandidat). Årsagen er ikke manglende snit, men mere, at jeg endnu ikke er sikker på om jeg vil være matematiker(i hvilket tilfælde det nok bliver forsikringsm... -
Viden
ForumindlægHey mennesker, har et spørgsmål til jer !!! Hvad er kravene til at komme ind på gymnasiet, direkte efter 9 klasse? PS. Jeg er god til matematik!!! SVAR VENLIGST HURTIGT!! DET ER VIGTIGT!!!!!!!!!!!! :D -
Bevis for andengradspolynomiets rødder og toppunkt?
ForumindlægJeg har et stort problem. Jeg forbereder mig til mundt.eksamen i matematik og skal bevise formlen for bestemmelse af andengradspolynomiets rødder, samt koordinatsættet for toppunktet. Desværre har jeg ikke længere bogen som beviserne står i og jeg kan ikke nå på skolebiblioteket. Er der nogen ... -
Hvilken uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægHej jeg ved godt at der er lang tid endnu til at vælge uddannelse men jeg vil lige høre hvilken uddannelse i kan komme med, hvis jeg altså interessere mig for naturvidenskabelig fag. Jeg elsker alle naturvidenskabelig fag dog mest matematik og fysik. Det skal være uddannelser der kan give en god ... -
pythagoras? hjælp!
ForumindlægJeg skal beregne en højde.. Er der nogle der ved hvordan det skal gøres?? http://togk.eucnordvest.dk/matematik/afleveringer/2008_afleveringsopgave_Pythagoras.pdf -
syg fysik !
ForumindlægHvor mange dage r der i sommerhalvåret? god jul ! -
Vinterstart
ForumindlægHej. Hvornår skal man senest søge vinterstart? mvh Nabil Raad -
hvordan udregner jeg
ForumindlægDer står: til træning er der 32 piger, som er født i 1992 eller 1993 og spørgsmålet lyder; hvor stor aldersforskel kan der højest være mellem den ældste og den yngste? -
Isoleringsopgave med logaritmer
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at læse følgende ligning 0=2x*lnx+x-3 Karam -
SSO i kemi
ForumindlægJeg har valgt at skrive SSO i kemi, og valgt emnet organisk kemi. Jeg vil bare lige spørger om hvilke nogle ting jeg kan skrive om og komme ind på i organisk kemi. Hvad kunne være nogle gode ting man skriver om i en SSO ? På forhånd tak. -
Forvirring ift. løn (tilkaldevikar)
ForumindlægHej allesammen, Jeg skrev for et par uger siden om, at jeg manglede en ansættelseskontrakt. Jeg fik et super godt svar af en ved navn Nilletøz, men nu er jeg desværre forvirret igen. Ja, det er simpelthen for dårligt, jeg ikke selv har styr på det! Nå, men nu søger jeg igen lykken her på Studie... -
SRP emnevalg mat/fys
ForumindlægHey :) Jeg har valgt matematik og fysik til SRP og jeg ved ikke helt hvad jeg skal skrive om endnu, jeg tænkte at matematik og fysik er 2 fag der spiller skidegodt sammen og at man derfor ikke skal have så meget henblik på hvordan man sætter de tog fags metode sammen, da det er meget den... -
Hvad er kvantativ data?
Forumindlæg- Hvad er det? - Hvad bruges det til? - I hvilke sammenhæng bruger man kvantativ data? - Hvad er det i det hele taget? - Kan kan man komme op i det til eksamen på hf i matematik på c - niveau? -
Lektiehjælp
ForumindlægJeg søger en som kan hjælpe mig med nogle matematik afleveringer, selvfølgelig mod betaling :) Send en pm hvis der har interresse.. -
bestem monotoniforholdene og ekstrema
Forumindlægsidder med en matematik opgave som jeg har brug for hjælp med opgaven lyder således: en funktion er givet ved g(x)=x^4-8x^3+24x^2-32x+12 hvordan kommer jeg videre med dette, -
Kontrol af Lineær funktion
ForumindlægHej alle, jeg er igang med eksamensspørgsmål i matematik, og har brug for hjælp i en enkelt opgave. - Jeg skal forklare hvordan man kan kontrollere at ens lineære funktion er rigtig, hvilket jeg ikke ved hvordan man gør. Forskriften til funktionen er 2x+3 Tak på forhånd.
