Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 13421 til 13440 af 135324
-
Matematisk logik
ForumindlægEn klasse med 20 elever har efter en terminsprøve i matematik ladet duksen indsamle karaktererne. Alle elever undtagen Jens har afleveret deres karakterer. Tabellen nedenfor omfatter derfor kun sammentællingen af 19 elevers karakterer. Det oplyses, at middeltallet (gennemsnittet) af alle 20 e... -
Faktorisering!
ForumindlægHej Vi skal op i mundlig matematik i morgen, og vi har sindsygt meget brug for lidt hjælp! Et af spørgsmålene lyder: Forklar om faktorisering. Er der nogen der kan sige os, hvad begrebet helt bestemt betyder? På forhånd tak :) Hilsen de to stressede! :P -
(DP) Primtal
ForumindlægBevis eller modbevis, at ethvert lige tal større end 2 kan skrives som summen af to primtal. -
Linærer
ForumindlægHej Jeg har en opgave for i matematik, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af, selv efter mange forsøg.. Håber der en der kan hjælpe og forklare mig udregningerne :) Tak på forhånd! -
Gæld,annuitet eller renteformel?
ForumindlægHej, Jeg har en opgave her, som jeg ikke kan finde ud af, som lyder: En mand skal købe bil og derfor låne 2 mio. Banken giver 2 tilbud: Et lån med 30 års løbetid med 3 % i årlig rente, og et andet lån med løbetid på 20 år med årlig rente på 4 % (der kan regnes med årlig termin for begge lån). ... -
Eksamens-hjælp
ForumindlægHej venner :)) Jeg sidder og er igang med matematik b eksamen på HTX. Jeg står i den uheldige situation at jeg skal aflevere mange eksamens opgaver inden for kort tid, og har været en idiot at slette min matematik eksamen, så jeg er startet forfra. Jeg søger nu en medstuderende, som laver s... -
Reducering af udtryk med brøk
ForumindlægHej, Jeg er lige startet på et kursus i matematik fra B-A niveau efter jeg ikke har haft matematik i 3 år. Jeg har siddet med dette udtryk i en time nu, og jeg kan simpelthen ikke komme videre. Jeg har prøvet med diverse regneregler uden held. Hvis det var en toleddet størrelse, ville jeg godt ... -
HJÆLP -HASTER
Forumindlægåh åh. matematikaflevering - men jeg er ikke just en haj til matematik. er der en, der vil hjælpe mig? det er opgave 1.005 fra Stx B: bestem k, så -2 er rod i polynomiet p(x)= x^3+k*x^2-3*(-2)+6 -
Hjælp til sansynlighedsregning
ForumindlægHej allesammen Jeg håber i lige vil hjælpe med lidt matematik.. Opgaven lyder på: Hvad er sandsynligheden for med en alm. terning at slå: A: mere end 2 B: mindre end 3 Angives i procenter :-)) Tak for hjælpen på forhånd :-)) -
supplerende fag hjææælp
ForumindlægHej Jeg har nogle spørgsmål angående supplerende fag. Jeg går i 1. Hf, og jeg har tænkt mig at supplerer 3 fag næste år. Mine adgangskrav er matematik A, kemi B og fysik B. Jeg skal have matematik på B næste år, så jeg har tænkt mig at supplere det på A. Og kemi har jeg på C nu, så jeg har t... -
Hej..
ForumindlægHalløjsa! Er der nogen, der kan give mig nogle tip til, hvilke emner man kan vælge under 39;39;Græsk matematik39;39;, udover pythagoras og tallet Pi.? Det er et AT-forløb med fagene matematik og historie. På forhånd tak. -
Ph
Forumindlæg1) 1,25g sr(OH)2 i 80 ml vand. Hvad er pH ? Pkw=14 ———————————— 2) Hvad er pH værdien af denne vandige opløsning? 5,0ml 1,0M naoh 0,10M HCl Ka(HNO2)=4,5*10^-4 ——————————— 3) Hvis pH =9 hvad er koncentrationerne af OH? Og hvordan bestemmes det? Jeg ved at pH=7 for OH har koncentration 1.0*10-7 c... -
Fordoblings- og halveringskonstant
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er havnet i en ganske forfærdelig situation. Jeg er på vej på ferie, og skal sende min emneopgave nu her i morgen. Jeg har glemt mit enkelt logaritme-papir derhjemme og jeg står og skal indtegne nogle punkter. Jeg skal indtegne fordoblings- og halveringskonstant ... -
Farmakonom el. Farmaceut?
ForumindlægHej, Jeg har overvejet at læse til farmakonom uddannelsen. Det tager 3 år, at færdig uddanne sig. Men kan jeg efter at være uddannet farmakonom videreuddanne mig til farmaceut? (det skulle være lettere, at gøre det på denne måde, har jeg hørt nogen sige, men ved ikke?) Vil det herved tage mindre... -
Studievalgs-dilemma
ForumindlægJeg er en pige på 19 som lige er gået ud af gymnasiet her i 39;11. Jeg påbegyndte mit studie uden sabbat år, noget jeg bestemt ikke fortryder. Jeg læser lige nu international virksomhedskommunikation. Sagen er blot at studiet ikke lever helt op til mine forventninger når det gælder et drømmes... -
Mat b - statistik eksamen
ForumindlægJeg skal mandag op i mundtlig matematik b og 2/15 spørgsmål er om statistik! Ville høre om der var nogen af jer der ved hvordan man gør når man kommer op i statistik, altså hvordan man skal bruge tavlen, om man skal beregne noget eller om man blot skal stå og forklare en masse og så ellers tegne... -
SSO i Mat?
ForumindlægJeg skal til at væge i hvilket fag jeg skal skrive sso i.. jeg har tænkt på dansk eller matematik. (jeg kan enten skrive i dansk, his, mat el. kemi)er der nogle af jer der har skrevet i matematik, og vil komme med gode råd? + gode emner???min lærer synes, at sfærisk geometri er et godt emne...? h... -
Gymnasie
ForumindlægHej Allsammen Jeg er en elev der går i niende klasse. I dag har jeg været til skolehjemsamtaler hvor jeg fik at vide at jeg klarede mig godt i alle fag undtagen matematik. I matematik fik jeg følgende årskarakter Færdighed:02 Problemregning:02 og Mundtlig matematik:4. Min matematik lærer ... -
Astronom?
ForumindlægHej. Jeg sidder her og er dybt facineret af alt hvad jeg læser omkrig nye opdagelser i rummet, og lign. Og gad egentlig godt være ham der opdagede alt det! så tænkte på hvordan man bliver astronom? kan se at man skal have en bachelor grad i fysik, men hvordan tager man den? er der nogle krav til ... -
Haster!!
ForumindlægHej.. Nu har jeg ledt alle vegner og jeg kan simpelthen ikke finde en sætning og bevis om "en parabeltangents skæring med parablens symmetriakse".. Hjælp hjælp jeg skal virkelig bruge det snarest!! (Matematik eksamen..) På forhånd tak..
