Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 13461 til 13480 af 17507
-
SRP emner i kemi og historie
ForumindlægHej! jeg skal til at skrive SRP, og har valgt fagene kemi og historie. mit problem er nu, at jeg ikke kan vælge et emne som jeg gerne vil skrive om. Jeg kom selv med et forslag om vulkaner, men da jeg også skal lave et forsøg, blev dette ikke til noget. derfor er jeg nu helt på bar bund. Ha... -
Energiindhold i mad.
ForumindlægGod aften folkens, Jeg er i gang med min NV evaluering i biologi og fysik, med emnet mad og mennesker. Er dog støt på en opg, jeg ikke kan regne ud; Gør rede for den fysiske størrelse brændværdi og relater denne til den mad I indtager. Hvad er brændværdien af den kage I har regnet på i biologi-... -
Løsning af ligninger
ForumindlægJeg er i tvivl om hvordan disse opgaver løses: nr 1) X2=64 nr 2) X2=0,64 nr 3) (3x+2)2=64 nr 4) (3x+2)2=0,64 Jeg har selv forsøgt med √64 i nr 1. som giver ±8 og √0,64 i nr 2, som giver ±0,8, men er det den rette måde? Og hvordan regnes nr 3 og 4?:/ -
Afbøjnings vinkel -> Bølgelængde -> Gitterligning
ForumindlægHey folkens, er lige pt. igang med en opgave hvor jeg skal finde bølgelængden via gitterligning ud fra et laser forsøg. Dog har jeg et problem lige pt med afbøjningsvinklen og rent faktisk se om jeg har regnet rigtigt. Så jeg havde en laser på 405nm og det skal jeg teste om er rigtigt. Derfra sk... -
Medianen af en trekant
ForumindlægJeg står her med en opgave, hvor jeg skal bestemme længden af en trekants median fra A på siden a. Sidelængderne der er blevet givet er: a= 94, b= 110 & c= 58 Jeg har selv lavet et forsøg på at beregne ma ved at bruge denne formel til at beregne det, men jeg ved ikke, om den er rigtigt, me... -
Ioner i opløsning
ForumindlægHejsa, Nogen der kan hjælpe med følgende: Jeg skulle gennem et forsøg måle pH af 0,1 M Na2CO3 og dernæst bestemme ioner i opløsningen. Målte pH = 9.92 Dernæst bruger jeg denne målte pH til at finde ioner opløsningen: (Se det vedhæftede billede) Nogen der kan fortælle mig, om følgende fremga... -
Beskriv udsender
ForumindlægEn kemilærer han hældte ca. 100 mL ethanol op i en kolbe. En kobberspiral blev opvarmet til den glødende og blev derop stukket ned i glasset uden at røre ethanolen. Efter et stykke tid sagde en elev: "Puha, der stinker her som et værthus om morgenen". Lærenen sagde, at det ikke var så ... -
Ammoniak ligevægt
ForumindlægHej jeg har rigtig mange problemer med denne her ligevægt N2+3H2 --> NH3 med følgende ligevægtskonstant 9.60 Jeg skal derefter finde mol værdierne ved ligevægt ved at lave et skema med før, efter og ligevægt. Problemet er bare at jeg ikke ved hvordan jeg skal skrive det op, så hvis der var n... -
"bestem y udtrykt ved x og gør rede for at arealet af det tilbageværende tværsnit"
ForumindlægHej SP, Jeg mangler virkelig hjælp til denne opgave, og jeg er forholdsvis blank ift hvad jeg skal gøre. Vi har kun haft én opgave i undervisningen, som har handlet om optimering, så jeg er pretty damn lost. Jeg har forsøgt at bestemme y udtrykt ved x, men ved ikke om det er rigtigt: y+y+2x =... -
Oxidation states of manganese
Forumindlægjeg skal skrive journal om oxidation states af manganese, men har problemer med at identificerer hvilken oxidation state det er. I det forsøg vi lavede havde vi 3 flasker med KMnO4 : 1- KMnO4 tilføjet: Na2SO3 2- KMnO4 tilføjet: Na2SO3 og bagefter tilføjet: NaOH 3- KMnO4 tilføjet: Na2SO3 og ... -
Kreativt produkt - Sult og fattigdom i Afrika
ForumindlægHej alle Vi er en gruppe på 3 piger som har projektopgave i næste uge. Overemnet er verdenskriser og vi har valgt underemnet "sult og fattigdom i Afrika". Vi har brug for hjælp til at finde et kreativt produkt til vores fremlæggelse, men vi vil helt ikke have at det bare er fx en film... -
Redoxreaktioner
ForumindlægHej, jeg sidder og er meget forvirret. Jeg har lavet forsøg, hvor jeg blander 2,4-DNPH med en dråbe destillat, som kommer fra alkoholen propan-1-ol. Jeg har prøvet at finde ud af reaktionsskemaet, men jeg er meget i tvivl, om jeg har gjort det rigtige. Er der en, der vil hjælpe mig på rette vej... -
Tysk aflevering HJÆLP!!!
ForumindlægNogle der har en eller anden tekst om en eller anden dyr. Vi skal lave en aflvering kun på 1/2 til 1 side. Jeg er fuldstændig lost og ved ikke hvad jeg skal skrive om. Jeg har forsøgt med forskellige dyr, men hver gang har jeg ingen ide om hvad jeg vil skrive. Er der en der har lavet en aflvervin... -
Selvstændigt projekt
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med mit selvstændige projekt på fysik A, hvor jeg har lavet forsøget med e/m røret. Hvori jeg har fundet elektronen specifikke ladning. Jeg skal dog i min besvarelse inddrage, hvordan dette er blevet anvendt i en teknologisk sammenhæng. Jeg har søgt og søgt, men synes ikke... -
SRP - Pest og Ebola
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive min SRP om Pest og Ebola. I min analyse del af opgaveformuleringen står der, at jeg skal forklare hvilke faktorer der ligger til grund for udvikling af epidemier. Jeg har indtil videre skrevet om forskellige strategier, som er blevet brugt til at gøre et forsøg på... -
Rettelse af præsentation.
ForumindlægHejsa! Jeg har en præsentation som jeg skal fremlægge i løbet af denne uge. Det kunne være dejligt, hvis nogen evt. havde tid til lige at kigge på den. Jeg er lidt i tvivl om brug af imperfektum samt præteritum, da vi ikke som sådan har lært det endnu, dog skal den være skrevet i datid, og jeg ... -
Find varmefylde ud fra hældnings koefficienten
ForumindlægHej Jeg sidder med en fysik aflevering, hvor jeg skal finde vandets varmefylde ud fra hældningskoefficienten. Jeg har sat mine resultateter ind fra forsøget, og det har givet en linenær graf. Mit spørgsmål er: Hvordan kan jeg finde varmefylde for vand bare ved at se på min hældningskoefficient... -
Statistik - empiriske regel
ForumindlægJeg har fået til opgave at undersøge, om den empiriske regel er anvendelig på en given variabel. Ifølge den empiriske regel skal 68 % af observationerne være inden for en standardafvigelse og 95 % inden for to standardafvigelser. Mit spørgsmål er så, hvordan jeg finder den reelle afgrænsing, h... -
Hvad drejer denne bog sig om?
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til en afvlevering. Jeg har været i gang med at læse en roman de hedder V. Jeg undrede mig virkelig over den opgave der hed Forklar hvad forfatteren vil fortælle med romanen. (hvad drejer den sig om) Jeg kan skrive et kort resume så i måske kan hjælpe mig lidt mere... -
SRP!!! Need help
ForumindlægHejsa jeg har skulle lave forsøget Landolts reaktion til min SRP, da jeg har om kemisk reaktionshastighed. Jeg er nået til det punkt hvor jeg skal opskrive de mulige hastighedsudtryk ud fra min reaktion: 2 IO3- (aq) + 5 HSO3- (aq) à I2 (aq) + 5 SO42- (aq) + 3H+ (aq) + H2O men jeg skal...
