Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 13721 til 13740 af 23489
-
Hjælp til fysik opgave.
ForumindlægKære alle. Jeg har brug for hjælp til en lille fysik opgave aflevering. Jeg har ikke haft fysik i 2 år og har derfor glemt at "tænke i fysiske baner" Jeg vedhæfter opgaveformulering, så De kan se hvad det hele går ud på. Jeg vil helst gerne bare få små tips om hvordan jeg kan hån... -
maksimalt tilladelige molære koncentration/indhold
ForumindlægHej alle Jeg har en opgave, som jeg ikke ved hvor jeg skal starte fra En given vandig opløsning må ikke indeholde for meget NaCl. Den testes ved, at man sammenblander 1,00 mL af opløsningen med 1,00 mL 0,100 M AgNO3 ved 25 °C. Ved testen må der ikke komme bundfald af AgCl. ... -
Opgave om vektorer
ForumindlægHej. Jeg er støt på et lille problem med en opgave om vektorer. Er der nogen her der kan hjælpe? Opgaven: En flyvemaskine flyver fra en lufthavn A mod en lufthavn B der ligger i en retning af 63 grader fra punkt A (Ses på figuren) Flyvemaskinen har en hastighed på 310km/t (Vf) men der er samti... -
Warum sind wir untreu?
ForumindlægHejsa...Jeg skal holde et lille oplæg på tysk... Emnet handler om "warum sind wir untreu?"Hvis der er nogle der kender en knald god hjemmeside el. har nogle gode argumenter "warum sind wir untreu?" er De meget velkommen til at fortælle om det!Jo flere synsvinkler jo bedre disk... -
Fransk - korrektur
ForumindlægVil nogen læse korrektur på denne lille franske tekst. Hvis det er muligt gerne i aften, jeg er lidt under tidspres.Eugénie trouve qu'il y a beaucoup de racisme dans la société et elle désire que régler avec le racisme. Je trouve qu'il y a une opinion générale parmi les jeunes de nos jou... -
SRP - Reklame analyse
ForumindlægHej brugere. Sidder med MIn srp og kan ikke finde ud af hvordan/hvilken model jeg skal bruge til at analysere 2 reklame film. Smider lige link til begge: http://www.tryg.dk/netinsurance01/notes.do?uniklink=ReklamerSundhed http://www.tryg.dk/netinsurance01/notes.do?uniklink=ReklamerRejse ville rig... -
formalia - perspektivering.
ForumindlægEt lille spørgsmål omkring opbygningen af SRP. I min vejledning står der beskrevet hvordan en konklusion skal besvares, herunder står der "evt. en perspektivering" .. I min SRO skrev jeg først en konklusion og derefter et perspektiverende afsnit, hvor jeg fik afvide at konklusionen skal... -
Differentiering med nabla
ForumindlægFørst en lille bemærkning:Vi skal have oprettet det delforum for uni-folk!!! :-)...og så opgaven:Jeg har en funktion, phi(x,z)=ln[(x^2+z^2)^(1/2)] og jeg skal undersøge om nabla^2*phi=0Jeg er en klovn til det her, men så vidt jeg husker, så er nabla bare en operator, som differentiere med hensyn ... -
Do eller does?
ForumindlægJeg sidder lige med en lille engelsk oversættelse her. Men jeg er lidt i tvivl om det skal være do eller does, for jeg kan ikke finde ud af om det er en "den" eller "dem" der er tale om. Sætningen lyder: "The greater part of the British employers (do/does) not take ... -
Opgave uden hjælpemidler
ForumindlægEr der ikke nok lige en venlig sjæl der gider at kigge på en lille opgave uden hjælpemidler... Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre og den burde ellers være rimelig let idet den er uden hjælpemidler.. Der er en tegning med, jeg får lidt svært ved selv at skrive den ind, men hvis man går ind... -
Hjælp til OSO opgave
ForumindlægHej, jeg går i 10. klasse og skal i starten af det nye år lave en den Obligatoriske Selvvalgte Opgave. Jeg vil gerne høre om i har nogle tips til mit emne som er, Sælger. Jeg mangler nogle ideér til hvilke spørgsmål jeg fx. kan give en sælger når jeg skal ud og interwieve en, som arbejder i fag... -
Nyttevirkning
ForumindlægHej, har et lille problem med beregning af en brændselscelles nyttevirkning. Nyttevirkningen er givet ved formlen:(Delta H - T x Delta S) / 298 KDelta H er brints brandværdi, som jeg har beregnet til 240 J/mol. T er 25 grader celcius. Delta S er forskellen mellem slut- og begyndelsesstilstand for... -
vektorer
ForumindlægHåber ikke at I snart er ved at være trætte af at jeg hele tiden skal ha hjælp... Men I skal vide at jeg er meget taknemlig, det er rigtig dejligt at I gider hjælpe. Tusind tak!Har endnu et lille spørgsmål:Hvordan finder jeg længden af vektor a + b (opgave 3 på denne side http://us.uvm.dk/gymnasi... -
parallelogram udspændes
ForumindlægHej har fået stillet opgaven: Et parallelogram udspændes af 2 vektorer a og b a) udtryk de to diagonaler i parallelogrammet ved a og b -Har tænkt at jeg vil udtrykke det vha. kræfternes paralellogram summen a+b = den vektor der reprænteres af diagonalen osv. b)vis at diagonalerne i et parallelogr... -
Tysk Ansøgning rettelse
ForumindlægHejsa I forbindelse med mit sabbatår, skal jeg (hvis jeg består optagelsesprøven) være ski-instruktør i Østrig. Af den årsag har jeg forsøgt at bikse en lille tysk ansøgning sammen, og vil lige forhøre mig hos de kloge tysk-hoveder, inden jeg sender den afsted. Så hvis nogen gider at tage sig t... -
aktiverinsenerginen
ForumindlægHej Jeg skal bestemme aktiveringsenergien for en reaktion....jeg har afbilledet ln(t) hvor t er reaktionstiden ..som funktion af 1/T...dette giver i følge arrheniusligningen en ret linje, hvilket mit også gør...men hvordan finder man Ea for synes hvis jeg ganger med R, som er den molære gaskonsta... -
Lyskilder - farvrefoskel
ForumindlægHvordan forklarer man hvorfor der er farveforskel ved nogle forskellige lyskilder som, en Lille stift-halogenpære, gammeldags glødepære, EL-sparepære og Lystofrør? Har læst mig til at de fleste pærer er fyldt med forskellige inaktive gasarter, f.eks. Argon, som udsender fotoner med forskellige ... -
REKLAME ANALYSE
ForumindlægHej jeg håber der er en der vil hjælpe mig da jeg er helt lost :( 1. Gengiv enten målgrupperne fra minervamodellen eller fra Gallerups kompas. Det er tilladt at copy paste (kopiere indholdet fra pdf-filerne), når blot du angiver kilde. Du må selvfølgelig også gerne gengive teorien med dine egn... -
Hjælp til at rette kort beskrivelse!
ForumindlægHej :-) Jeg har fået feedback for noget af det første jeg skrev i min stil på engelsk. Det er ikke godt nok. Jeg har brug for nogen, som kan hjælpe med at rette gramatiske fejl på engelsk. Det er et lille afsnit, ikke særlig meget. Jeg kan sende det på privat besked. Jeg håber der e... -
Metodeafsnittet i Samf A og Historie A
ForumindlægHej! Jeg skriver om IS og deres kommunikation. Skriver i fagene Samf A / Historie A Mine problemstillinger er: 1. Hvordan anvender IS de sociale medier? 2. I hvilket omfang har IS haft held med kommunikation 3. Hvordan kan man forhindre IS i at vokse i styrke? Jeg ville høre om nogle kunne...
