Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 13761 til 13780 af 57177
-
Reggresion
Forumindlæghey nogle derude der kan forklare hvad reggresion går ud på , og hvad metoden er ? gerne med lidt udybene tekst da jeg ikke selv har noter om det tak på forhånd -
jeg har brug for hjælp, kan i hjælpe med at rette fejlene ?
ForumindlægA good classmate helps you when you need it, for example. He shares his book with you when you forgot it for your selves. He have to help you with an assignment if you not can find out it. He have to pay attention when you talk to him, if he just laugh at what you say, he is not a good classmate... -
Hvilken af disse ord foretrækker i bedst - og hvorfor?
ForumindlægJa, som overskriften stiger: Hvilken af disse sætninger foretrækker i bedst? Og hvorfor? (Selvom de har den samme betydning) 1) gå berserk 2) gå amok -
Dumpe grænsen?
ForumindlægHej Allesammen (: - Jeg har lige tjekket mit gennemsnit og er bange for om måske det er for lavt? Jeg har fået en del 7-taller. (Det er næsten det mit gennemsnit består af) men har også fået tre 4-taller og ét 12-tal. Hvis man lægger det hele sammen (og dividere med 11) giver det en su... -
rettelse
ForumindlægHey studier :)Dem dér er rigtige gode til dette fag, kunne de ikke rette min opgave. På forhånd mange taka)Hvem er arbejdsmarkedets parter?Det er Dansk Arbejdsgiverforening (DA), Landsorganisationen (LO), FTF,b) Hvor stor en andel af de danskelønmodtagere er medlem af en fagforening. Her vil jeg ... -
Vil du smile til andre?
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave en lille undersøgelse omkring dansker og udlændinge. Det vil være meget meget godt hvis både dansker og udlændninge kunne deltage, derfor behøver jeg at I starter med at skrive hvilket nationalitet I tilhøre , og derefter besvare mit spørgsmål. Måske er jeg dårlig til at f... -
hjælp til engelsk oversættelse til rettelse søges
Forumindlæghej..ville være meget taknemmelig hvis i kunne rette mine grammatiske fejl i det engelske tekst..tak på forhånd..1.Lornas onkel arbejder for hårdt, ryger for meget og får for lidt motion.Lornas uncle works too hard, smoke to much and gets too (little) exercise.2.“Onkel Ben. Hvorfor ryger du altid... -
sagprosa
Forumindlæghej..jeg og en anden har i Dansk (eksamen efter den nye måde - synopse måden) trukket Sagprosa..vi ville høre om nogen havde nogen gode ideer til nogle artikler??? vi kunne opgive, vi skal have en artikel som vi virkelig går i dybten med, og nogle stykker ved siden af vi kan [relatere] til??og no... -
Hvordan oversættes 'var om nogle symboler'
ForumindlægHej Jeg er igang med en oversættelse af dansk til engelsk tekst. Jeg støder så på denne sætning "Ægteparret Fitzgerald var om nogle symboler på tidsånden" Hvordan oversættes ' om nogle ' i denne sætning ? Jeg vil gerne undgå danismer og har forsøgt at google mig lidt frem til mu... -
Genteknologi
ForumindlægGodaften alle, Som bekendt, er årets AT overemne 'Kampen for det gode liv', og jeg overvejer her at skrive om genteknologi. Det er oplagt at inddrage bioteknologi her, men da jeg ikke har haft faget tænker jeg om jeg kunne skrive i biologi og et andet fag, måske dansk. Hvad mener I om... -
HJÆLP!
ForumindlægJeg skal skrive i dansk, men er helt inspirations forladt! jeg har tænkt lidt på at skrive om det moderne gennembrud og inddrage noget med noget kvindeundertrykkelse/ kvindesyn i det moderne gennembrud, men skal jo skrive en problem formulering, og uanset hvad fanden jeg skriver, lyder det underl... -
Diskret matematik
ForumindlægNogen der kan hjælpe med dette? :) For hvert af følgende to udsagn, afgør om udsagnet er en tautologi, en modstrid eller en kontingens a) (p ∨ q) => ¬(p ∨ q) b) (p ∨ q) ∨ (¬p ∧ ¬q) På forhånd tak :D -
invitation...hjælp
Forumindlæghjælp mig til at rette en kort invitation...plz I må desuden også godt indrage nogle nye oplysninger eller fremmedord der gør invitation mere interessant at læse. Jeg skal hermed bekræfte at jeg inviterer min Bror Daniel et 3 ugers besøg hos mig i Danmark. Sommerferien nærmer sig nu med hasti... -
Hjælp til perspektivering:Nøkkens svig med perspektivering til agnete og havmanden
ForumindlægJeg står i denne uheldige situation at jeg skal til mundtlig dansk på mandag :/ Mit Fordybelsesområde er ''Lyrik fra middelalderen'' og jeg har valgt folkevisen Nøkkens Svig. Jeg er nået sådan rimligt igennem analyse og fortolkning men jeg mangler stadig min perspektivering.... -
Latin styrer.... LÆS
Forumindlæg...hm... eller gør det nu også det..? Ihvertfald ikke i mit tilfælde...Ville bare høre fra nogle af jer sproglige som har været oppe i latin, hvordan det har været, hvad der giver/ikke giver point etc. Skal selv op på tors, og jeg er ret lost i det fag, så hvis nogle skulle have nogle rigtig gode... -
nogle fejl
Forumindlægevt fejl eller en bedre måde at formulere på i denne lille tekst:After we have talked about what it is, that makes this fairytale interesting, moving and funny. We figured out, that a very important part in this fairytale is, that this fairytale is very short. It’s not a big and boring fairytale ... -
Hærværk - engelsk oversættelse
ForumindlægJeg skal aflevere en oversættelse i engelsk, og ville bare lige hører om i evt. kan finde nogen fejl, og forklare hvorfor det er en fejl i den her oversættelse: Vandalism Vandalism has become a much bigger problem now, than it was for only 10 years ago. You did not hear much about broken w... -
Engelsk oversættelse-rettelse:-)
ForumindlægJeg vil meget gene have tips til at få denne oversættelse korrekt. På forhånd tak!Den sørgelige nyhed bredte sig hurtigt i lejren, og ved daggry holdt de møde for at drøfte hvad der skulle gøres. For det første blev de enige om, at de ville bære Livingstones lig og alle hans personlige ejendele d... -
Rettelser
ForumindlægEn der kan finde fejl og evt. hjælpe mig med at rette dem tak! ville være dejligt!! 4) At my opinion, the 3rd verse sets the tone for the whole poem. Using a strong word like kill has made the poem formidable. But as I have mentioned earlier, the erotic mood of the speaker is evident, which som... -
en sætning...
ForumindlægVor fünf Jahren trafen sie sich das erste Mal. på dansk hedder det:for 5 år siden mødte hun for første gang.kan virkelig ikke forstå sætningen
