Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 13921 til 13940 af 23489
-
La Comunicación
ForumindlægHej. Håber der er nogle der vil hjælpe mig med en oversættelse, da jeg er helt blank og ikke ved hvad jeg skal stille op? Oversættelsen lyder: En dag spurgte Carmen sin bedstemor, der boede alene i en lille landsby: - Hvorfor har du ikke købt en mobiltelefon, bedstemor? Bedstemoderen svarede he... -
Tysk oversættelse!!
ForumindlægHej allesammen, nogen der er villig til at hjælpe en forvirret dreng :S? ok, jeg har en lille dansk tekst jeg skal have oversat på tysk. HJÆLP! Anna hedder hun. En pige på 16 år, som vi følger gennem historien. Anna er en pige som har været udsat for lidt af hvert. Hun er lidt af en partygirl, o... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHei...Her er en lille tyskoversættelse, som jeg håber der er nogen der gider at kigge på:Oversættelsesøvelse 1 - 01.10.05Der Direktör spricht nie von seiner Frau, hr. Schulz spricht aber immer von seiner. Kennt ihr einige deutsche Künstler? Nein, wir kennen keine. 5 Schüler sollte den Lehren hilf... -
hvor dyb er brønden
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe meig med denne opgave..."på en gård er en dyb brønd.per vil prøve at bestemme brønddybden ved at kaste en sten i vandet.De lyser nu ned i brønden og lader steen falde efter et lille stykke tid ser de, at stenen rammer vandet, og 0,35s senere hører de et plask.... -
passiv form?
ForumindlægHejJeg har en lille engelsk grammatikøvelse for til i morgen, og har aldrig været den store haj til sådan noget. Vi skal bøje et par uregelmæssige verber i passiv form.Så vidt jeg forstod er:"I hit you" aktiv form af HIT."You are hit by me" passiv form af HIT.Men hvad er den p... -
Hurtig kig...
ForumindlægHej... jeg skal til at have lavet aktaktmodellen, baseret på Kejserens nye klæder... Jeg kan ikk ehelt få det til at hænge sammen, jeg kunne godt tænke mig at hvad i syntes om det jeg har lavet altså om det passer, så må i også meget gerne komme med uddybende bud på hvorfor i tror det er forkert ... -
ph
ForumindlægHey allesammen.... har et lille problem med en opgave..... jeg får af vide at en opløsning af HCl i rent vand har en Ph værdi på 2,3. men jeg skal så finde ud af hvad pH værdien bliver når jeg tilsætter 75mL rent vand til 25mL af ovenstående opløsning??er lidt i tvivl hvordan jeg skal gøre... er ... -
Oversættelse - una aventura loca
ForumindlægHey. Jeg har lige problemer med en spansk oversættelse - jeg kan finde ud af det meste men mangler nogen gloser som min lille lommeordbog ikke kan løse. Håber i vil hjælpe :)gloserne er:At gå i stå:De kendte intet til havet, og nogen af dem havde aldrig siddet i en båd. (har glosen til 'sidde... -
hvordan siger man..
ForumindlægHey, folkens! ;)i forb. med min tysk opgave :S er der lige en vending jeg skla have hjælp til..mmmmjeg er gået helt i stå, for jeg ved slet ikke hvordan jeg skla formulere detdet skal være noget i stil med:Faderen så hende stadig som et lille barn. det var ikke gået op for ham at hun var blevet e... -
Bestem koncentrationerne
ForumindlægHej jeg har en lille kemi opgave som jeg har brug for hjælp til. Opgaven lyder: "Beregn koncentrationerne af frugtsukker i de 7 forskellige tørhedsgrader nævnt herover (fra Brut Natural/Brut Zéro til Doux) 1. Brut Natural/Brut Zéro 2. Extra Brut 3. Brut 4. Extra Sec/Extra Dry - 5. Sec -... -
Hvordan lægger man skygger i billedkunst(hvordan tegner man)?
ForumindlægHej Alle I multi kreative mennesker!Jeg har lidt et probelm, jeg er anti-kreativ, og har billedekunst(obligatorisk).Jeg mangler derfor en lille let gør det selv vejledning til at lægge skygger, siden min lærer stinker til teori, og jeg ikke kan det i forvejen, men han forventer det.Jeg kunne også... -
Kloning - metoder
ForumindlægHej Jeg er en lille smile tabt mht de forskellige metoder der benyttes til at klone. Nogle af metoderne er formentlig de samme, men går under samme betegnelse. Jeg ville blive glad hvis der var tid og lyst til at, i korte vendinger, forklare følgende begreber: Somatisk kloning Kernetransplantati... -
Differentialligning dy/dx = 2y-4xy
ForumindlægHar et lille problem med at løse denne differentialligning: dy/dx = 2y - 4xy ⇔ dy/dx - 4xy = 2y Jeg gør brug af panserformlen, dvs g(x)= -4x , G(x) = -2x2 og h(x) = 2y y=e2x^2 · ∫ e-2x^2 · 2y dx Hvordan kommer jeg videre herfra? Mit problem består i je... -
differentialligninger
ForumindlægHey ;)Har lidt problemer med en opgave.. håbede der var en som lige ville give mig et lille hint til at komme igang...f er løsning til differentialligningen:y´= x / (1+y^2)grafen går gennem punktet P(4,1)Bestem ligning for tangent til grafen for f i punktet P..øhh... har ikke den fjerneste idé om... -
Længde af en side i et kvadrat, når rumfanget skal være størst muligt.
ForumindlægHej Jeg har kommet en lille smule i tvivl om en opgave. Jeg skal finde ud af følgende: "Hvor lang er siden i det kvadrat, der skal bortskæres, når montrens rumfang skal være så stort som muligt?" Og jeg har har regnet mig frem til funktionen og dens nulpunkter ... -
Trekant
ForumindlægI en trekant ABC er vinkel C ret. D er fodpunktet for højden hc, l AD l = 4 og l DB l = 9.. Beregn længden af hc Er det korrekt, hvis jeg finder d ( i den lille trekant) ved at sige 9:4=k, hvorefter jeg så ganger 4 med k for at bestemme hc. Hvis det er forkert, hvad skal jeg så gøre? For det er e... -
Log
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål.Der står i min opgave-find følgende uden brug af lommeregner Log4 (64)Det vil jeg så regne sådan: log(64)/log(4), men hvordan regner jeg det ud uden at bruge lommeregneren? Det nærmeste jeg er nået frem til er at sige log(64)/log(4= log(8^2)/log(2^2) = 2log(8)/2log... -
Udviklings Psykologi
ForumindlægJeg sidder fast i en lille stykke tekst, som jeg håber der er en der kan hjælpe mig videre med. Skal lige høre om jeg har forstået det ret. Udviklingspsykologien Udviklingspsykologien undersøger menneskers udvikling fra vugge til grav og ser på, hvordan vores følelsesmæssige, kognitive og biol... -
Beregning af temperaturstigning!???
ForumindlægJeg har et lille problem. Jeg er igang med en aflevering og jeg er gået i stå, for jeg aner ikke hvilken formel jeg skal bruge. Spørgsmålet lyder at jeg skal beregne temperaturstigningen i kobberet, hvis varmeovnen er tændt i 30 min. .. Jeg ved at spændingsfaldet over varmeovnen er 230V og eff... -
Freud-Uro i forstæder
ForumindlægEr der nogen som har arbejdet med Freud og Uro i forstæder. Hvis I har analyse+fortolkning af ''Uro i forstæder'' vil I så ikke hjælp mig med den. Jeg tror ikke at jeg kan lave analyse+fortolkning af den. Jeg har ikke haft sådan noget før og nu skal jeg lave analysen af den.Hvis I...
