Søgning på: matematik aflevering golf. Resultater: 13941 til 13960 af 39512
-
Eksamensopgave
ForumindlægGodaftenJeg sidder med opgave 7.140 i eksamenopgaver i matematik 2.Jeg har en given funktion: o(x) = 17x+100cos(0,16x)+150, x E [0;30]Jeg skal så gøre rede for at funktionen er voksende..Jeg har fundet den afledte funktion og har fået følgende: o´(x) = 17 - (4pi*sin(4x/25))/45Jeg sætter så denne ... -
Hvilken linje skal jeg vælge
ForumindlægHvilken linje synes i er den bedste og nemmeste, hvis man kan sige det på den måde:) Samfundsfag A matematik A Samfundsfag A Engelsk A Eller den naturvidenskabelig linje?? Jeg mener selv Sam A og Mat A -
hjææælp mht. uddannelse til revisor
Forumindlægheej alle sammen :) ville lige høre om der er nogle som ved om en revisor uddannelse kræver matematik på a-niveau? Er på b-nivau, og ved ikke om jeg vil have det på a? Vil gerne være revisor, så hvis det er det som kræves, så bliver jeg vel nødt til det :) På forhånd tak :) -
Opgavehjælp
ForumindlægHej Jeg har en datter i 8. klasse, som har fået en opgave som følgende: Du har følgende tal, og må kun bruge dem en gang. Du må gange, plusse, minuse og dividere, men resultatet skal blive 46. 2,2,3,4,6 Hun har løst opgaven på følgende måde, men fået den som fejl: 2*3+6*4-2=46 Hendes lærer ... -
DTU diplomingeniør
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal meget snart starte På DTU, men jeg har nogle spørgsmål jeg ikke kan finde svar på herinde.. -Hvornår møder man? Nogle siger kl 9, andre siger 8. Hvad er sandt?? -Er det kun forelæsninger der IKKE er mødepligt for, eller er det generelt alt man selv vælger om man vi... -
Microsoft Excel - download?
ForumindlægEr der nogen der kender en hjemmeside hvor man kan downloade Microsoft Excel porgrammet? Jeg sidder fast med en aflevering hvor jeg skal bruge programmet.. Der er nogen galt med den jeg har nu, for hver gang jeg proøver på at åbne den får jeg at vide, at jeg skal sætte en eller anden cd på... -
frivili....
Forumindlæghej jeg sidder med en engelsk aflerveing, der handler om" New York vanishing diner culture" er der nogen, der kan være sød og tage et kig på det måske imorgen, når jeg bliver færdig med det idag ? -
Politik og økonomi - Studievalg
ForumindlægHej! Jeg overvejer at læse politik og økonomi på AU næste år, men er lidt i tvivl om matematikken. Jeg kan virkelig godt lide matematik, jeg er helt vild med det og syntes det er spændende. Det er en af de primære grunde til at jeg vil vælge studiet. Men jeg vil også være ærlig og sige at jeg ik... -
STX eller HF?
ForumindlægHej :) Jeg skal vælge i mellem STX og HF, men jeg er virkelig usikker. Planen var at, jeg skulle søge ind på STX. Jeg vil gerne have matematik på C niveau (det går dårligt i matematik), og min vejleder fortalte mig at, jeg ikke kan have det på C niveau, medmindre at jeg vælger to fremmede sprog,... -
Studieretning... har brug for hjælp
ForumindlægHej allesammen, jeg har lige noget jeg tænker meget over. Jeg går i 1. G på HTX og vi skal til at vælge studieretning, og jeg er ikke sikker på om jeg skal vælge Kommunikation/IT A og Samfundsfag B eller Matematik A og IT B. Jeg er lidt bange for at matematik bliver for svært. Jeg tænker på at ar... -
Lektiehjælp søges!!!
ForumindlægSkulle der mon være nogen derude der ville være interreserede i at hælpe mig en gang om ugen med Matematik? Jeg starter på Hf på mandag, og har matematik på C niveau. jeg har brug for en der kan hjælpe mig en gang om ugen, og op til prøver og eksamner flere gange om ugen, efter skoletid. Je... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg begynder på stx til næste år.Hvad vil være klogest at vælge:1) Kemi A + Fysik A + Matematik B2) Kemi A + Matematik A + Fysik B3) Matematik A + Fysik A + Kemi BJeg synes alle fag er rigtig interessante, og nej jeg ved ikke hvad jeg vil være.Jeg har ikke lyst til at have dem alle på A, for det ... -
Statskundskab eller lign.
ForumindlægHej derude. jeg er snart færdig med 3.H og skal snart ha fundet ud af, hvad jeg skal læse videre som. Min store interesse er samfundsfag/international økonomi. Derfor har jeg set meget på statskundskab, som en mulighed, men jeg kan ikke rigtigt andre ting man sådan kan læse, hvis man har den in... -
Bærbar på en ungdomsuddannelse.
ForumindlægJa, som overskriften siger; Hvornår begyndte i at bruge en bærbar på jeres ungdomsuddannelse? Er det relevant fra første skoledag? -
Oversættelse
ForumindlægHej, Jeg er ny her. Glimrende sted at få hjælp synes jeg og det vil jeg nu prøve. Jeg er ikke så god til tysk, så alt mulig form for hjælp ønskes. Lidt er bedre end ingenting. På forhånd tak: Jeder tag sind dort viele Sportsendungen in das Fernsehen. Am meisten senden man Fussballspiele, aber ... -
rette en oversættelse
Forumindlæghej. ville i ikke rette den tekst for er ikke så god til tysk. den danske tekst lyder: hver dag er der mange sportsudsendelser i fjernsynet. for det meste sender man fodboldkampe, men også håndbold, tennis og golf er populært. Når de store mesterskaber finder sted, sidder det halve land foran sk... -
ville i ikke nok hjælpe...
Forumindlæghej. ville i ikke rette den tekst for er ikke så god til tysk så håber i vil hjælpe den danske tekst lyder: hver dag er der mange sportsudsendelser i fjernsynet. for det meste sender man fodboldkampe, men også håndbold, tennis og golf er populært. Når de store mesterskaber finder sted, sidder d... -
gamle opgaver!
ForumindlægHej!Er der nogen som ved om man kan finde gamle eksamens opgaver på nettet f. eks matematik opgaver, dansk stil, samfundsfag osv. -
Må man det?
ForumindlægHej, Må man egentlig tage sine notater man har lavet hjemmefra til selve eksaminationen i matematik 3-årige niveau. Håber på respons. På forhånd tak! -
Overordnet spørgsmål
ForumindlægHvis man skriver i matematik og historie, og redegørelsen handler om historie, må man så gerne skrive matematiske ligninger som en del af forklaringen?
