Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13961 til 13980 af 20689
-
kinetiske energi
Forumindlæghej der står i mi opg at en bil der vejer 1300 kg kører ud ad landevejen med 100 km/t beregn bilens kinetiske energi håber for svar -
Kemi noter
ForumindlægHey alle. Er der nogle der ligger inde med gode noter til kemi C?. Fx. om vand, da det ikke kan findes i opgave basen... På forhånd tak. -
spæningsrækken - sandt?
ForumindlægI spændingsrækken er metallerne placeret efter deres evne til at afgive elektroner, hvad er forskellen på side og venstre side? Dem til højre er ældmetallerne, ældmetallerne kan opløses i syrer, er jeg helt ude? -
Arkitekt
ForumindlægHej studieportalen! :-) Jeg har længe drømt om at arbejde som arkitekt i fremtiden - faktisk, siden jeg var helt lille. Jeg er en person, der er meget kreativ, og samtidig er jeg også god til at tegne. Jeg er 15 år, og skal til at afslutte mit sidste år i folkeskolen. Efter 9. klasse regner j... -
Diskussion!
ForumindlægHey du der med en mening ;o) Synes du det er godt eller dårligt at sammenligne musik og matematik...?? Er det okay når man beskriver musik som er lavet? og er det okay at lave musik ud fra matematiske regler? Ødelægger det musikken for dig? -
Induktion
ForumindlægHej . Jeg har et lille spørgsmål til jer .. - Hvilken type strøm frembringer induktion? TAK PÅ FORHÅND! :D -
uni: Konvergens af stokastiske variable
ForumindlægHej :) Jeg skal til projekteksamen i morgen og i den forbindelse er jeg kommet i tvivl om en vigtig ting: Definitionen af konvergens af stokastiske variable er, at en følge af stokastiske variable X_1, X_2, ... siges at konvergerer mod en stokastisk variabel X i sandsynlighed, hvis der for alle... -
radioaktivitet og alphastråling
Forumindlæghej 2 spørgsmål 1. er isotoper og nuklider det samme? hvad gør det/hvad gør det ikke det samme? 2. et radioaktivt stof, med ustabil kerne, prøver at stabilisere sig vha. at udsende en partikel. I denne forbindelse mener jeg alphapartikel. Når dette sker udsender det alphastråling, men er det ... -
Hjælp til ligning
ForumindlægJeg har en ligning der lyder sådan her: "mvand • cvand • (tstart - tslut) = mis • Ls + mis • cvand • (tslut - 00C) " mvand = 0,135 kg cvand = 4180 tstart = 30,2 oC tslut = 18,7 oC mis = 0,016 kg Ls = ubekendt. Jeg skal have beregnet Ls i denne ligning, men... -
Hjælp til emner til engelsk speech!
ForumindlægHej Allesammen! :) Vi har for 4 gang fået vores årlige engelsk 3-5 minutters speech for og jeg kan simpelthen ikke hoste flere emener op, enten er de blevet talt om ellers så er de ikke fangende nok .. Emnet SKAL være relateret til et af de engelsktalende lande, England, Australien, USA, In... -
rettelse af fysikrapport
ForumindlægHar i evt. nogle rettelser eller tips ang. rapporten? på forhånd tak. -
Forslag til problemformulering
ForumindlægHej derude. Jeg skal igang med at lave en problemformulering til klimaet og den globale opvarmning. Der kan indgå følgende fag i opgaven: Samfundsfag, naturvidenskab, engelsk og mediefag. I skolen har vi set to film, der beskæftiger sig med klimaet og den globale opvarmning, nemlig "the Day ... -
Ord til FSA - Dansk
ForumindlægHej, jeg vil gerne have nogle rigtige seje ord jeg kan bruge til den mundtlige eksame. F.eks som ontopoietikum som betyder lydord.. Husk at fortælle hvad de betyder.. Kom gerne med mange! -
Brændværdi Formel (eksamen imorn!)
ForumindlægHej.. Jeg vil meget gerne vide hvad formelen for Brændværdi er? og hvordan den evt. kan forklares.. Skal til eksamen imorgen, så vil værdsætte hurtig hjælp meget :) -
reglement vdr eksamen
Forumindlægher til min studentereksamen skulle jeg op i religion... det hente så at jeg kom op i en tekst som vi tidligere havde læst i klassen, men som ikke var del af pensum.. så vidt jeg husker er det ulovligt at opgive tekster til eksamen som er gennemgået forinden i klassen. tager jeg fejl, således at ... -
ansøgninger m.m.
Forumindlæglige to ting 1. spiller alderen en rolle, når man søger videregående uddannelse 2. hvad gælder når man skal sende sit eksamensbevis til videregående uddannelse? enten skal skolen kopiere, eller kan man selv. og så få to andre til at skrive under eller hvad -
Baggrund for kvote 2 som tandplejer
ForumindlægEr der mon nogen her som læser, eller har læst til tandplejer, og som er blevet optaget via kvote 2? Kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres baggrund. Er i tvivl om, jeg selv har en reel chance for at blive optaget. -
diskret matematik
ForumindlægI gamle dage fik vi tit opgaver som lød således. en lille historie: Da Xhalid døde efterlod han sig meget. Han hvade 4 sønner og 3 døtre. I sit testamente skrev han at alt hans arv skal deles ret og retfærdigt blandt hans børn. Hans arv var; 479 får, 241 geder, 197 guldmønter og 83 kameler. Da br... -
3.g Fjollebillede
ForumindlægVed godt at dette egentlig ikke har noget med lektiehjælp at gøre, men håber alligevel det er ok at søge hjælp her - Ved jo at der er mange studerende herinde. Vi skal have taget 3.g fjollebillede på onsdag, og jeg vil høre om der er nogle herinde som har en god ide til et tema eller andet sjovt... -
HJÆLP MIIG :/ DET HASTER UTROLIG
Forumindlæghej mit spørgsmål lyder på: På en guitar er E-strengen 65,5 cm lang og afgiver grundtonen 82,4 Hz. a) hvilken bølgelængde har grundtonens lydbølger? hvordan regner jeg på denne her opgave ? please hjælp :/
