Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 14001 til 14020 af 22496
-
kovalent binding og orbitaler
ForumindlægHejsa!Er der nogen, der er meget gode til at forklare hvad en kovalent binding er, og hvad orbitaler er og hvad sp2,sp3 osv. hybridiserede bindinger er. Jeg forstår det simpelthen ikke. Har læst det flere gange og det bliver jo ofte nævnt når man går i 3.g og har kemi på højniveau. Har pt. om spe... -
Oversættelse..
ForumindlægJeg ville sætte stor pris på hvis nogen kunne hjælpe med at oversætte følgende tekst til engelsk.. Eller bare en del af det... Synes det er ret svært... Alt er velkomment.. :)Sagen om dobbeltmordet på Nicole Brown og Ronald Goldman er blevet kaldt århundredets største retsag i USA. Mdediernes int... -
forkorte?
Forumindlægnogen ideer til hvad jeg kan forkort her, for at det ikke bliver så langt, men hvor man stadig får de vigtigste handlinger med?This fairytale is about a mother and her daughter, where the mother in an accident, tells the king, that her daughter can spin five skeins at one day, which is a big lie,... -
Tryk i dykkerklokke
ForumindlægHej. Jeg sidder med en fysik opgave som lyder følgende; En dykkerklokke er cylinderformet med diameter 3 m og højde 2,5 og åbne ned til. Dykkerklokken nedsænkes på 15 m's vanddybde, hvorefter vandet presses ud af et luftovertryk. Hvor stort er trykket i dykkerklokken??? Jeg ved at sva... -
3 pers ental
Forumindlæghvordan siger man 3 person ental på engelsk.. altså jeg vil skrive: og så kan man også høre, når man læser, at det er et eventyr, da det er skrevet i 3. person ental. -
læse og så respons
Forumindlægnogen der vil være så behjælpelige at læse den her lille analyse af eventyret tom tit tot. det er ikke meningen at i skal rette alle de fejl der er , self må man godt rette hvis jeg har lavet nogle helt basale eller dumme fejl. men ellers så giv bare respons. -
Jeg dør imorgen!
ForumindlægHej. Skal op i AT imorgen. Nogen, der kan hjælpe mig med hvad der er ulemper og fordele ved kvalitative og kvantitative undersøgelser? Er der desuden nogen der gider kigge mit talepapir igennem og komme med kritik eller ros? Det vigtigste er dog at jeg får svar på det med kvalitativ og kvantita... -
Rumforskning
ForumindlægNogen der kender en side som handler om de eksperimenter/prøver der bliver lavet med mennekser der skal ud i rummet, eller der undersøger nogle af de påvirkninger der er på menneskekroppen ved at rejse i rummet???? -
årsprøve skriftlig...
Forumindlæghej er der nogen, der har nogel gode tips man kan læse til dansk årsprøve skriftlig i 1.g??? det ville være dejligt bare med nogle tips takker:) -
eksamen 2009
Forumindlæghej jeg sidder lidt i saksen og skal op i matematik A i morgen, og jeg ved bare at jeg ikke kan få højere end 00 :/, vil hører om der er nogen der har nogle gode tips, eller nogle ting der vil være gode at kigge på som samtidig også er lidt nemt forståeligt. MVH jonas -
Råd til engelsk disposition
ForumindlægHej! Er kørt en smule død i min disposition, og det ville glæde mig, hvis du ville give mig lidt ris og ros! På forhånd tak! Main topic: Business matter & environmental issues My subject: A global challenge Why did I choose this topic: The topic a global challenge is in relative... -
HJÆLP!
Forumindlægvi er i tvivl om vi har løst opgaverne og vil meget gerne høre jeres bud på det. skriv meget gerne hvordan i gør x^2+x-12=0 3x^2+7x=0 (x-2)*(x+1)=0 -
oversættelse af inflationsfremmende foranstaltninger
ForumindlægHey,Har I noget bud på, hvordan man oversætter disse to ord? Sætningen lyder: "Keynes, mente, at man kunne bekæmpe arbejdsløsheden ved hjælp af inflationsfremmende foranstaltninger."Keynes believed that unemployment could be fought ....by taking measures of inflation promotions... Det l... -
slægten - hurtigt :)
ForumindlægAbraham, Isak, Jacob og Josef --> Jøder.Moses --> Jøder^^Er de alle sammen i en SLÆGT?Hvis ja, hvorfor siger gud så ikke:"Jeg er Abramahs gud, iIaks gud, Jacobs gud, Josefs gud og moses gud?"- Der bliver ikke nævnt Moses, da han også er medlem af sægten, ikke? Fleste steder står d... -
Ligninger
ForumindlægJeg har lidt problemer med noget matematik. Kunne være i havde en løsning på den.Jeg er lidt usikker på denne her, men har gjort et forsøg.1)3x - (3 + 4x) = 6 - 2xMit svar:3x - (3 + 4x) = 6 - 2x3x – 3 - 4x = 6 – 2x-1x – 3 = 6 - 2x- 3 = 6 – 2x-3 - 6= - 1x-9 = -1x-9 / -1 = -1x / -1x = 9 kan i umidd... -
Frekvens
ForumindlægI en opgave får jeg at vide at hydrogen har bølgelængden 656 nanometer. Jeg skal bestemme dens frekvens. Derfor går jeg ud fra at jeg skal bruge formlen c = y * f Jeg ved godt at jeg kan isolere f. Spørgsmålet er bare, at c er givet ved 3.00 * 10^8 meter i sekundet. Jeg kan vel ikke dividere d... -
HASTER HASTER
ForumindlægHej alle sammen Hvad er forskel på én problemsstilling og én problemformulering ? Jeg skal snart til At- eksamen. Har nemlig skrevet, at jeg først har skrevet en problemformulering, hvorefter jeg har formuleret et par problemsstillinger udefra min problemformulering. Men er i tvivl om hvad forske... -
Forberedelse til dansk afgangsprøve??
ForumindlægHej folks. Hvordan forbereder jeg mig bedst på afgangseksamen? Vil blive rigtig glad, hvis folk ville give et godt råd og komme med nogle tips, om hvordan man kan forberede sig bedst på den danske afgangseksamen :) -
KOH + NaOH
ForumindlægHej, sidder og laver kemirapport og faldt over denne reaktion: KOH + NaOH, nogen der ve hvad det danner? -
Hydrogenmængde...
ForumindlægHej. Hvordan kan man forklare den målte og den beregnet mængde af den udviklede hydrogenmængde, hvis man vil sammenligne to mængder hinanden. Altså i et kemi forsøg har vi målt at brintvolumen er 70 ml og efter at vi beregnet ved hjælpe af idealgasligning V = n*R*T/P fik vi til 60 ml. Jeg skal...
