Søgning på: kemi b. Resultater: 14001 til 14020 af 96568
-
Ligning
ForumindlægHej, nogle der kan hjælpe med denne? (x+5)(5-x) -
Haster
ForumindlægNogen som har lyst til at hjælpe med denne opgave? Ligninger og uligheder. EN LASTBIL TRANSPORTERER TO SLAGS KASSER, SMÅ OG STORE. LASTEN VEJER 3810 KG OG FYLDER 4000 LITER. EN LILLE KASSE VEJER 30 KG OG RUMMER 25 LITER, EN STOR KASSE VEJER 50 KG OG RUMMER 60 LITER. HVOR MANGE KASSER AF HVER SLA... -
Hjælp!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med at finde den inverse matrix til A(s)= 1 1 s 1 0 0 s 0 s Er startet på den, men har ingen ide om hvordan jeg løser den... (1 1 s /1 0 0)^-1 (0 1 s / 1 -1 0) 1 0 0 0 1 0 1 0 ... -
Hjælp til sandsynlighedsrum
Forumindlægjeg har fået stillet følgende opgave: Lad (X, A, µ) være et sandsynlighedsrum. (a) Lad A, B, C være mængder i A, som opfylder: µ(A ∩ B) = µ(A ∩ C) = µ(B ∩ C) = 2/5. Vis at: 1/10 ≤ µ(A ∩ B ∩ C) ≤ 2/5. Jeg føler umiddelbart det er ret lige... -
Bestemmelse af førstekoordinat
ForumindlægHvordan løser jeg opgave b? -
mat. opgaver...?
Forumindlæghej.. åh d ku være dejligt hvis der var nogle der hurtigt ku hjælpe mig med disse to.. jeg er ret lost lige nu.1) reducer 3/a-b - 6b/a^2-b^22) reducer brøken (x-y)^2-y^2 / 2x -
atomers opbygning
Forumindlægjeg underede mig over hvad grunden til at atomer har 2 i inderste skal 8 i anden osv. er.. -
9. klasses eksamen. Hjælp?
ForumindlægHejsa jeg skal op i 9. klasses mundtlig fysik eksamen i morgen, torsdag og kunne gode bruge nogen meget gode råd. Vi SKAL opstille forsøg, så har I måske nogen forslag til, hvad jeg skal stille op, til hver enkelte emne? For er nemlig i tvivl, det må jo heller ikke tage lang tid.Jeg skal op i ent... -
beregn karaktergennemsnit
ForumindlægHeysad og prøvede at beregne mit gennemsnit, men blev i tvivl om hvordan man skal gøre det, - og skal man tage årskarakteren med?er der evt. nogen der kender et sted på nettet hvor man kan beregne det?greatz til alle -
ligevægt?
Forumindlæghvad er forskellen på y og k, og hvordan beregnes de? -
vandets funktion.
ForumindlægHej allesammen, Er der en der kan forklare mig kort om Vandets funktion for planter og Vandets funktion for jorden? -
I er alle kloge
Forumindlæg--||-- -
Nogen der starter på fysik-studiet på KU til september?
ForumindlægJa, som overskriften siger :). Er der nogen herinde der ligesom mig skal starte med at læse fysik på Københavns Universitet til september? Synes det kunne være spændende allerede nu at finde nogle af sine fremtidige studiekammerater. Mvh. Dennis Hansen -
Karaktergennemsnit
ForumindlægHej SP Jeg har nu færdiggjort gymnasiet, men endte grundet uheldige eksamener samt corona-lockdown med et gennemsnit på 9,9... Min drøm er dog at læse medicin, og jeg er virkelig bekymret for, at jeg ikke kommer ind :( Hvordan vil I mene at mine chancer ser ud. -
STRESS :´(
ForumindlægHej alle sammen Der er kun 4-5 måneder tilbage til eksamener, så jeg går og stresse så meget, jeg har aldrig haft det sådan før, det er forfærdeligt. Jeg SKAL bare kommer ud af hf med et godt gennemsnit. Hvad skal jeg gør for at slippe af med alt det stress. :´( -
Hjælp til opgave - idealgaslov
ForumindlægKan nogle hjælpe med at beregen de følgende opgaver, som jeg har vedhæftet som foto? -
13-tallet (Haster)
ForumindlægNogen som kender nogle hjemmesider hvor man kan læse sig frem til noget som kan skaffe et 13-tal hjem?Skal op i morgen, ved godt jeg er lidt sent ude, men jeg har været på nogle hjemmesider og læst, men ville høre om I kender nogle? -
Fysik eksamen..hjælp!
ForumindlægJeg skal snart til fysik eksamen,og ville høre om der var nogen derude, som havde nogle noter til følgende emner, som jeg må få: Metaller - Magnetisme - Elektromagnetisme - Radioaktivitet - atom - og kernefysik - Transformation - Induktion/vekselspænding - Syre - Base & salte... Der må meget ... -
Bjerrumdiagram
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til følgende to opgaver: Opgave 1,1 og 2,1 er besvaret. Til de andre opgaver, er jeg ikke helt sikker på hvordan man skal regne ud. Til 2a skal man bruge pufferligningen, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe opgaven an. Tak på forhånd. -
oxford og cambridge
ForumindlægHej.. Hvor kan man så hvor mange karakter man skal have for at læse jura på oxford og cambridge i England? Jeg har været inde på deres hjemmeside, men kunne ikke se hvor adgangskravene var.. hilsen mikala
