Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 14001 til 14020 af 26896
-
Sprogopgave den nye
ForumindlægHjælp tak Opgave 1. Der er én fejl i sætningen, rettelsen skal være på dansk og skriv den nye sætning. 1. There is no doubt about that the winner of the competition has earned the title. Opgave 2 I hver af følgende sætninger er der en eller flere sammenrækninger. Skriv sætningerne uden sam... -
Reaktionsmekanismer
ForumindlægHejsa, Er der nogen der ved lidt om reaktionsmekanismer? Jeg har fremstillet N-benzoylaminoeddikesyre (hippursyre) ud fra benzoylchlorid og glycin efter reaktionsskemaet: Benzoylchlorid + glycin --> hippursyre + HCl. Jeg skal opskrive en reaktionsmekanisme for reaktionen. Er der nogle de... -
projektion?
ForumindlægI et koordinatsystem har en ret linje m parameterfremstillingen (x,y) = (5,4) + t(4,3), t tilhører R og en vektor a er bestemt ved a =(2,4) Beregn koordinatsættet til vektor a's projektion på m. Er der nogle flinke hoveder der kan vise mig, hvordan den skal løses. Så jeg selv kan løse l... -
Kvantiserede energier/værdier i atomer ?
ForumindlægEr der nogen, der kan forklare hvad kvantiserede energier er? Jeg har om atomer og Bohrs atommodel, hvor udtryk som kvantiserede energier og den kvantiserede værdi bruges, men jeg forstår ikke hvad det er. Jeg har ledt efter uddybning på nettet, men jeg har ikke fundet noget, der ikke forvirrer m... -
Definition på elektronvolt? Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg har brug for uddybning af denne sætning: Én elektronvolt er mængden af kinetisk energi en fri elektron vinder ved at blive accelereret gennem en elektrostatisk potentialforskel på én volt. Kan specielt den sidste del med potentialforskel uddybes? på forhånd tak (: -
Differentiering af sammensat funktion
ForumindlægSkal til matematik eksamen på fredag . væs sød at kigge på det vedhæftede dokument og hjælp mig med at komme fra den første ligning videre til den anden i det der er markeret i den røde firkant :) Pa forhånd tak -
gitterligning (c-niveau)
ForumindlægJeg er ved at skrive rapport om "gittervirkning". Jeg skal i teoriafsnittet lave en udledelse af gitterligningen. Hvordan gør man det? -
Tekstopgave + isolerings spørgsmål.
ForumindlægMit første spørgsmål er: Hvordan isolere jeg "L" i denne formel: T=2*?*kvardratroden af(L/9,82) Andet spørgsmål: Jeg sidder fast i denne opgave: To personer, Anders og Birthe, kan i forening tømme et anker øl på 15 dage. Efter at have drukket sammen i 6 dage, drikker Birthe ale... -
SSO
ForumindlægHey Jeg skal til at skrive SSO i historie, dog kun i 2.g. Har ikke prøvet det før, så ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. Har valgt Aztekerne og spaniernes erobering. Har forstået, at det ikke blot er at skrive et referat af ens bøger? Hvordan udskiller SSO sig udfra andre opgaver? :/ -
Fejl i sætning
ForumindlægHej allesammen, er der nogen som har lyst til at fortælle mig fejlene i de her sætninger? He had saved up money for his pension but unfortunately lost them on gambling There is good news for everybody who receive help from the social system Tak på forhånd :-) -
Hubblekonstanten
ForumindlægEt lille fysikspørgsmål, som jeg lige må have svar på, da jeg forbereder mig til fysik C eksamen: Når universets alder udregnes ved t = H-1, står der i lærebogen; Orbit C, at man udregner alderen af Universet under forudsætning af, at Universet udvider sig med konstant fart. Vil det sige, at når ... -
Engelsk eksamen i morgen
ForumindlægHey har engelsk eksamen i morgen :) Og jeg ville hertil høre om der er nogle der har nogle gode notater om de litterære perioder, romeo og julie, speaches(gerne med retoriske virkemidler) og poetry med nogle begreber til hva man skal se efter i digte. :) På forhånd tak -
PDF FIL
ForumindlægHej, Hvordan kopiere man fra en PDF FIL? Eller Redigerer på det? -
hjælp til kemiopg
ForumindlægHej jeg har lige nogle spørgsmål angående kemi som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. 1) betydningen af ion-dipol bindinger i forbindelse med solvatisering 2) forklare ringspænding og hvorfor dette har særlig betydning for ringe med tre eller fire ringatomer. 3) Kende til anvendelsen af Lindl... -
Videnskab
ForumindlægHej det er fordi jeg har fået en opgave på videnskab, og jeg vil høre jer om i vil være søde og prøve at svare på min spørgsmål 1. Passer der hvad videnskaben siger 2. Og om tro og videnskab er sammen Tak for de -
hjælp til englesk
Forumindlæghvem kan hjælpe mig med englesk mit emne er Wealth and Poverty hoved emne er Poverty in the UK Why did I choose this subject? What is poverty? How does poverty affect families? How can we solve the problem? jeg er virkelige dårlig til englesk ved ikke hvordan jeg skal for... -
F-test
ForumindlægHej Jeg har problemer med, hvordan man regner variansestimatet udfra oplysninger om USS, n og S. Jeg har fundet et eksempel i min bog, hvor jeg ikke forstår, hvordan man får hhv. 763,1397 og 4034,873 ? Nogen der kan skrive eller sende et link til formlen? -
Prøøve.:(
ForumindlægVi har prøve i matematik imorgen i blækregning. Er der nogle som kan forklare miig hvad PROCENTVIS FORDELIG og OMSÆTNING TIL BRØK er. Hjæælp miig please..:I -
Romerrigets fald
ForumindlægHej. Skal skrive 2.g's opgave om Romerrigets fald, og mangler lidt inspiration til problemformuleringen. Indtil videre lyder den sådan: Redegør for romerriget og dets fald. Analyser og sammenlign teorier om romerrigets fald Og nu kommer mit problem: Jeg har kan ikke finde på noget diskute... -
dihydrogen og spændingsrækken
Forumindlæghvorfor er dihydrogen med i spændingsrækken? mange tak
