Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 14081 til 14100 af 18758
-
Dansk Stil
ForumindlægJeg skal op i dansk stil ( terminsprøve ) imorgen. Jeg har aldrig prøvet det før, derfor er jeg meget nervøs! Jeg ville høre, om I havde nogle gode råd? + nogle tips til hvordan man skriver en god stil ? -
Problemer med tempus
ForumindlægLa maison était silencieuse, et aucun bruit ne se fit entendre.1) Etait fordi det er beskrivende, ikke?2) Hele sidste sætning slog jeg op i ordbogen, da det åbenbart er en fast vending. Men: Står det i præterium? Jeg kan ikke gennemskue "fit".Tak igen.Jeg kæmper med det franske. -
Rettelse af stil
ForumindlægHejsa Nogle der vil hjælpe mig med at rette min stil er gået lidt i stå :0)?? har vedhæftet fil VILLE VÆRE EN STOR HJÆLP! -
Dan Turell
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig lidt om Dan turell fx. hans forhold til beatgenerationen eller hvad der typisk kendetegner ham fx at han altid skriver om storbyen.. tusind tak ! :) -
Eksamen
ForumindlægHej..Er der nogen der har været oppe i IT A hvor de skulle lave en powerpoint fremlæggelse???Hvis der er vil jeg meget gerne høre hvordan jeres var bygget op og om ca hvor meget man skal have med??Mvh 477 -
Hvad handler engelsk B om?
ForumindlægSkal begynde på engelsk-B snart, og vil gerne vide hvad faget indebærer sådan generelt? Er ret stærk i det meste, måske ikke så meget analyse af tekst, er der meget af det? :D (Har ikke haft engleks c, så det er ret nyt for mig). Og er der nogle der kan foreslå noget gode bøger på engelsk... -
årsprøve - hvad forventes?
ForumindlægJeg er 1.g'er og har engelsk på A niviau, jeg skal til årsprøve her inden så længe, men hvad forventes der egentlig af en, hvis man vil ha en 10-11 stykker? :) -
Forkert besvarelse
ForumindlægHej! Jeg ville høre om der er nogen der kender til regler vedrørende forkert besvarelse af opgaver på engelsk A-niveau. Jeg er kommet til at skrive en short STORY i stedet for short ESSAy I B-delen!! Dumper man så eller trækker det bare ned i karakteren? Jeg håber virkelig nogen ved noget!!! -
Hjælp hvad betyder majestætens navnechiffer?
ForumindlægHvad betyder majestætens navnechiffer Det ville være en kæmpe hjælp. På forhånd tak. -
mdt. Engelsk eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til min sidste eksamen i morgen, mdt. engelsk, og ville bare lige høre om der er nogle der har nogle gode fif til hvordan man giver et godt indtryk, og hvordan man kan få et flot 9 tal, da jeg er meget nervøs, håber på nogle gode svar. På forhånd tak... -
Gode vendinger til tysk eksamen ???
ForumindlægJeg vil så gerne "terpe" lidt ekstra inden min mundtlige eksamen i tysk og har derfor brug for alle jeres gode råd. Ligger stabilt på 10 i mundtlig tysk og vil meget gerne have en rigtig god eksamens karrakter med fra HF. MEN - jeg har ikke gået til eksamen i hundrede år og er derfor me... -
Eksamen i engelsk
ForumindlægHej alle. Jeg har nu læst hele mit pensum igennem, og skal derfor begynde og tænke over hvad det er præcis jeg skal sige til min mundtlige eksamen i engelsk på mandag. Derfor ville jeg høre om der var nogen der kunne fortælle mig præcis hvad jeg skal sige udfra teksten og hvordan man perspektiv... -
Fortolkning og analyse - opsætning
ForumindlægHey, Jeg sidder lige med en analyse og fortolkningsopgave over Henrik Pontoppidans "Nådsensbrød". Jeg har bare lige et lille problem med opsætningen af den. Det er lidt svært at forklare, men jeg prøver: Når jeg laver min personkarakteristik, skal jeg så først komme med historiens b... -
Kort tekst- vil du lave korrektur?
ForumindlægHej, er der nogen der har lyst til at være behjælpelige og rette de groveste fejl i dette? : Der Defender hat ein solchen Rolle und Barriere um sich Selbst zu schützen. Er zeigt die Umwelt keine tiefen Gefühle, aber spielt immer stark und frech. Vielleicht weil er keine richtige Liebe als Kind be... -
Hej, kan i ikke lige rette min stil? Meget vigtigt! :)
ForumindlægHej, jeg har brug sindsyg brug for hjælp lige nu! please. I skal bare rette min stil OG OG, hvis i kan/gider, må i meget gerne skrive mer i den, den fylder 2 sider, MEN den skal være på 3 sider:(( den skal afleveres imorgen, og har en bunke lektier for. :( HJÆLP! I silkeborg bor en pige ved navn ... -
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre? -
De 3 taksonomiske niveauer
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp med de 3 taksonomiske niveauer. Vi har en skriftligopgave i geografi omkring planeterne, og vores lærer vil gerne have at vores opgave er bygget op med de taksonomiske niveauer. Jeg har aldrig arbejdet med de 3 taksonomiske niveauer før, så jeg ved ikke så meget om de... -
Magtmisbrug
ForumindlægHej Er igang med fri opg. (årsopgave) og jeg skal bruge nogle eksempler på magtmisbrug. Nogen der har ideer? tak -
Vil i rette min opgave??
ForumindlægHej er der nogle søde sjæle der ude der vil rette min artikel? Tak på forhånd:))) Jeg står og ryger min dejlige smøg færdig foran natuglen da jeg pludselig får røgen galt i halsen, jeg tror jeg skal dø. Jeg må lægge mig lidt, folk tror jeg jeg er en hjemløs. Jeg får luften igen og rejser mig op... -
litterær artikel
Forumindlæghej Nogen der kan hjælpe angående en litterær artikel der skal skrives. Jeg ved ikke hvordan man starter og hvordan den opbygges, nogen ideer? /Rasie
