Dansk

Vil i rette min opgave??

01. oktober 2017 af Help1239 (Slettet) - Niveau: 7. klasse

Hej er der nogle søde sjæle der ude der vil rette min artikel? Tak på forhånd:)))

Jeg står og ryger min dejlige smøg færdig foran natuglen da jeg pludselig får røgen galt i halsen, jeg tror jeg skal dø. Jeg må lægge mig lidt, folk tror jeg jeg er en hjemløs.

Jeg får luften igen og rejser mig op. Der er kø så jeg må vente lidt med at komme ind.

Efter godt 25 minutter bliver jeg sluppet ind. Da jeg kommer ind bliver jeg mødt af lugten af sprut og svedende mennesker. Der er varmt inde på klubben. Jeg køber mig en rom og cola.

Den kolde væske lægger sig dejligt på min tunge. Folk er så småt begyndt at stille sig klar ved scenen til når The Escape kommer.

Der kommer en tæt røg oppe på scenen, man kan høre små liste trin der oppe.

Der går et sug gennem mig da den første tone på bassen bliver spillet.

Avi’s stemme begynder at synge. Jeg synger med, det gør hele natuglen de spiller et af deres mest populære numre “Drunk in Town”. Der bliver skabt en helhed når The Escape spiller. Alle synger med, også bartenderne. Da sangen er færdig spiller de en sang jeg ikke kender så godt. Alle andre i Natuglen kendte den åbenbart, så jeg stod bare og nynnede lidt af melodien. Jeg lærte omkvædet til sidst, men glemte det hurtigt igen får da sangen slutter tager Caja Marie mikrofonen og begynder at snakke. Hun snakker om hvordan bandet har udviklet sig det sidste år, og at de er blevet booket til at spille en koncert nede i Tyskland.

Hun siger at den næste sang er skrevet af hende og hvor taknemmelig hun var over at bandet havde taget så godt imod den.

Alle begynder at pifte og klappe da hun begynder at synge. Det nummer skal nok hurtigt blive populært. Det har en fængende melodi og en sprød tekst.

De begynder at spille en rocksang med ordentlig meget gang i. Hele gulvet bliver til en hoppeborg af hoppende mennesker. Luften derinde bliver ordentlig varm og jeg bliver nødt til at gå ud og få noget luft. Udenfor kan man høre koncerten tydeligt.

Der står nogle hårde typer på den anden side af vejen.

Jeg hører nogle sirener i det fjerne. Luften er dejlig kold. Da jeg begynder at fryse går jeg ind igen. De er i gang med en af deres lidt mindre gode sange, så der er ikke særlig mange der synger med. De skal til at spille deres sidste nummer så de beder alle sammen om at give den fuld gas. Dansegulvet går fuldstændig amok, alle hopper og synger. Da sangen er færdig begynder alle at gå ud mod udgangen. Det var en af deres bedste koncerter.

Nu vil jeg finde min cykel og komme hjem og sove.

Brugbart svar (0)

Svar #1
01. oktober 2017 af Justitia

Det vil din lærer helt sikkert gerne.

Brugbart svar (0)

Svar #2
01. oktober 2017 af Smut1

Du skriver rigtigt godt og har et flot sprogbrug. Dine sætninger er korte, men jeg synes, det passer godt til novellen, da det bare bliver et minimalistisk stiltræk. Du kommer på et tidspunkt til at slå over i datid, hvilket jeg har rettet med en parentes, hvor udsagnsordet står i nutid.  Det her "(...)" betyder, at jeg har fjernet noget fra stilen. Det kan dog også godt være, at jeg er kommet til at fjerne ord uden at angive det :(

Held og lykke!

Jeg står og ryger min dejlige smøg færdig foran natuglen(,) da jeg pludselig får røgen galt i halsen(.) Jeg tror jeg skal dø. Jeg må lægge mig lidt(.) Folk tror jeg (...) er en hjemløs.

(Det kan godt være det er en bevidst minimalistisk (eller din egen) stil, men du har meget korte sætninger.)

Jeg får (vejret) igen og rejser mig op. Der er kø(,) så jeg må vente lidt med at komme ind.

Efter godt 25 minutter bliver jeg sluppet ind. Da jeg kommer ind(,) bliver jeg mødt af lugten af sprut og svedende mennesker. Der er varmt inde på klubben. Jeg køber mig en rom og cola.

Den kolde væske lægger sig dejligt på min tunge. Folk er så småt begyndt at stille sig klar ved scenen (, så de er parate) til(,) når (”)The Escape(”) kommer.

Der kommer en tæt røg oppe på scenen(.) Man kan høre (...) liste-trin? (deroppe).

Der går et sug gennem mig(,) da den første tone på bassen bliver spillet.

Avi’s (Er du sikker på, at der skal være apostrof?) stemme begynder at synge. Jeg synger med, (og) det gør hele natuglen(, da) de spiller et af deres mest populære numre “Drunk in Town”. Der bliver skabt en helhed??(,) når (”)The Escape(”) spiller. Alle synger med, også bartenderne. Da sangen er færdig(,) spiller de en sang(,) jeg ikke kender så godt. Alle andre i Natuglen (kender) den åbenbart, så jeg står) bare og nynner lidt (med). Jeg (lærer) omkvædet til sidst, men (glemmer) det hurtigt igen(.) Da sangen slutter tager Caja Marie mikrofonen og begynder at snakke. Hun snakker om(,) hvordan bandet har udviklet sig det sidste år, og at de er blevet booket til at spille en koncert nede i Tyskland.

Hun siger(,) at den næste sang er skrevet af hende(,) og (udtrykker) taknemmelig over at bandet havde taget så godt imod den.

Alle begynder at pifte og klappe(,) da hun begynder(begynder X 2) at synge. Det nummer skal nok hurtigt blive populært. Det har en fængende melodi og en sprød? tekst.

De begynder at spille en rocksang med ordentlig(talesprog) meget gang i. Hele gulvet bliver til en hoppeborg af hoppende mennesker. Luften derinde bliver ordentlig ?? (ordentligt X 2) varm(,) og jeg bliver nødt til at gå ud og få noget luft. Udenfor kan man høre koncerten tydeligt.

Der står nogle hårde typer på den anden side af vejen.

Jeg hører nogle sirener i det fjerne. Luften er dejlig kold. Da jeg begynder at fryse(,) går jeg ind igen. De er i gang med en af deres lidt mindre gode sange, så der er ikke særlig mange(,) der synger med. De skal til at spille deres sidste nummer(,) så de beder alle (...) om at give den fuld gas. Dansegulvet går fuldstændig(t) amok(.) Alle hopper og synger. Da sangen er færdig begynder alle at gå (hen) mod udgangen. Det var en af deres bedste koncerter.

Nu vil jeg finde min cykel og komme hjem og sove.

Skriv et svar til: Vil i rette min opgave??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.