Søgning på: tysk disposition. Resultater: 14141 til 14160 af 18462
-
fysik kursus, pensum?
ForumindlægHej med jerDet er sådan at jeg er kommet lidt i klemme... Jeg har valgt noget kursus på dtu, fysik på b niveau og det varer 3 uger.. men nogle der ved hvor stort pensum er? Ville det f.eks. være lige så stort som et helt år???!- Sam -
mohrs metode
Forumindlæghey derude, hvad er Mohrs metode? - er det colometrisk titrering med sølvnitrat ? eller ? på forhånd tuuusind taak :D -
Sommerstart
ForumindlægHeysa, hvornår plejer man at starte i universitet, er det i august måned eller september? -
rettelse
ForumindlægEfter at have solgt flyttede de til ( in) udlandet . Efter at de havde slogt huset ,flyttede de til udlandet .Efter at være blevet opfordret til at melde sig som kandidat for partiet arbejdede han hårdt for at blive valgt. Vi bestilte is til dessert efter først at have spist løgsuppe og kalvesteg... -
Fagkombinationer
ForumindlægHej. Hvor mange fag er det tilladt at vælge på en gang, og er der nogen krav på fagenes niveauer? -
Ideer til valg af emne til eksamen
ForumindlægEr der nogen der har ideer til emner inden for overemnet tyskland? I klassen har vi mest af alt læst tekster som omhandler tiden efter muren, og det er fs10 prøven jeg skal op i :-) I min egen korte brainstorm har jeg fået skrevet dette: Noget med Tyskland nu, eller perioden efter anden ver... -
Verber i bydeform?
ForumindlægHej :) Når man skal oversætte verber i bydeform er det så bare navneformen man oversætter til? Fx.: Begynd! = Beginnen! Eller hvad? -
Finde fejl i sætning
ForumindlægHej Hvor i nedenstående sætning, er der en fejl: The grandfather could hardly recognize his little granddaughter because she was grown a lot. Sætningen stammer fra et eksamenssæt, og jeg kan ikke selv identificere nogen fejl. -
bøjning af schenken
Forumindlæger der nogen der kan bøje schenken i datid ? - på forhånd tak =) -
TYYYSK, HJÆLP.....
ForumindlægSer det rigtigt ud?? Dette billede forestiller to soldater der står og holder vagt for at beskytte muren, så vest og østtyskere ikke kunne komme over. Dette var før murens fald fra d. 13. august 1961. hvis man prøvede at komme over muren ville man blive skudt. Der er mange lygtepæle, det ... -
Til hvilke eksamener må man bruge google oversæt?
ForumindlægEr der nogen der ved, til hvilke eksamener det er tilladt at bruge google oversæt? Der er tale om STX. Det er bare, så jeg ved, om jeg skal bruge eller ikke bruge google oversæt til de daglige afleveringer. Arbejdsmåden med de daglige opgaver skal helst være det samme som til den endelige eksamen. -
Fremtidens EU
ForumindlægJeg har lige nu om Fremtidens EU, men jeg har ærlig talt ikke 100% styr på alle opgaverne. Jeg kunne godt bruge noget hjælp til en af dem:"Hvor bevæger samarbejdet sig hen, og hvilken holdning til EU har de forskellige nationaliteter (Især: Spanien, England, Tyskland, og Frankrig).Jeg håber ... -
Oplysningstiden vs. Romantikken!
ForumindlægVIlel bare lige høre om en eller anden ville beskrive de gundlæggende forskelle på oplysningstidens og romantikkens tankegang? Jeg kan næsten lugte noget filosofi, men... -
Hvordan bøjes schlimm?
ForumindlægJeg vil gerne skrive: 9. Det er slemt at miste jobbet. Hvad er reglerne, for hvordan jeg skal bøje schlimm? -
økologi
Forumindlæghej jeg vil have hjælp til biologi jeg forstoed ikke hvad økologi endelig er vil i give mig en lille resume hvad det er jeg håber i vil -
SSO
ForumindlægJeg skal jo som sagt skrive SSO da jeg er på 3år. Vi skal afl emne på fredag og har overvejet meget at skrive i historie. Jeg ville så hører om der er nogen af jer der har beskæftiget jer med anden verdenskrig - nærmere betegnet D-DAG. og vil høre om der f.eks. er nok stof i et emne som D-DAG. ... -
Oversættelse s. 83 opg. 4 i alles in allem
ForumindlægDet er noget med relative pronominer. i skal bare rette fejlene. tak på forhånd 6. Foran os ligger havet, som (der) sejler mange skibe på "Vor uns liegt das Meer, wie viele Segelschiffe" 7. I døren er der et nøglehul, som man kan høre alt igennem. "Die Tür ist ein Schlüsselloch,... -
Store begyndelsesbogstaver i overskrift?
ForumindlægOverskrift: "Danisk rules and customs". Skal navneordene - altså "rules" og "customs" - skrives med store begyndelsesbogstaver? -
Tar kun 5 min? mega kort :)
Forumindlæghejsa Håber i vil kigge på det værste grammtikfejl. Det sidste kan jeg ikke oversætte til dansk..hvis i har tid vil i lige kigge på det :D mvh..deniz Ps: hvis i ikke orker at kigge på det sidste..er det okey „Der Eisenhans“ handelt von einem kleinen Jungen, wie er heißt Eisenhans. Es war e... -
FYSIK: Enheder?
ForumindlægHej, Jeg er i tvivl om hvilken enhed ΔL skal have: ΔL = α · L · ΔT ΔL = (12·10-6 K-1) · 20 m (1300 K - 110 K) = 0,2856 Skal enheden ikke være i meter?
