Søgning på: srp engelsk mediefag. Resultater: 14161 til 14180 af 32040
-
Bloody Sunday?
ForumindlægHej :) Nogen der kan forklare mig rent hvad der skete, hvorfor det skete og andet, på bloody sunday dag. Det kunne også være nogle hjemmesider hvor det står på engelsk el. dansk om hvorfor det opstod. Har selv prøvet at søge om det, men det var ik meget jeg fandt. Evt. en bog med titel og forfat... -
student text
ForumindlægHej studerende, jeg staar og mangler en student text til en opgave i engelsk paa laerer seminariet KDAS, jeg har endnu ikke fundet en og vil hoere om der evt. er nogen der har en som jeg kan faa. Det skal helst vaere en text skrevet af en elev i de nederste klasser af secondary school, eller folk... -
TI Interactive hjælp
ForumindlægHej.. Jeg står i den situation at jeg skal til eksamen i skriftlig engelsk om lidt tid... Jeg har tænkt mig at udnytte TI programmet, til at score en højere karakter... Men jeg kan ikke rigtig finde ud af programmet? Så er der nogen der ligge inde med en god guide til TI-Interactive? :) -
Optagelsesprøve STX
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået et brev hvor der står at jeg skal tage en Optagelsesprøve STX og blive vurderet i fagene Dansk, Engelsk, Matematik og kemi/fysik samt tale med en studievejleder . problemet er at jeg ikke ved hvordan det går til, at det er en mundtlige prøve eller skriftlige prøve, e... -
Hjælp til forståelse af karakter
ForumindlægHej, første post Jeg har skrevet en opgave om fængselssystemet i USA, i Samfundsfag og Engelsk og endte med at få en lav karakter. Jeg ville derfor høre om der er en sød sjæl der vil læse opgaven igennem og se om opgavens stemmer overens med dette, da jeg har svært ved at forstå grundlaget for d... -
3g og snittet
ForumindlægDet er sådan, at jeg går i 3g, og har fået nogle uheldige årskarakter hér til slut. Faktisk så uheldige, at jeg ikke er bestået. Fra 1 og 2g, er mit gennemsnit bestået, mine eksmaner er bestået (undtagen en; Mat c niveau) Og min SRP er bestået. De fag skal jeg op i hér til sommer, er nogle fag je... -
Hjælp, hvordan skal jeg starte min opgave?
ForumindlægVi har fået vejledning med mere, og vejledningen har været udmærket, men min problemformulering lyder lidt anderledes, end den jeg aftalte med mine vejledere (synes den er lidt kludret). Mit primærfag er engelsk, og bifag er psykologi. Men i hvilken rækkefølge ville i begynde på denne problemform... -
Rette?
ForumindlægOpgaven går ud på, at jeg skal beskrive de Tjekkiske elver!Har du tid til at rette opgaven, inkusiv, komma, stavning, og lignende?( ... ) = Burde det stå der?Det vil tag nogle få minutter (: .At være sammen med de tjekkiske elever har været en overvælende glæde.Det har ikke kun været en sjov og f... -
Mundtlig Dansk - Prøveeksamen
ForumindlægYo whats up people of the world! Var til mundlig dansk prøve eksamen idag. 4 tal fik jeg. Ved ikke hvad jeg skal føle? Dum eller klog. Men faktisk tager jeg det ikke så tungt. Jeg ved jeg er bedre. Det var bare teksten der var ret tricky. Alle jer der har fået dårlige karakter, og føler sig h... -
Idiom
ForumindlægHe, jeg skal til engelsk skriftlig eksamen i morgen og er lige kommet i tvivl om man må bruge idiomer, altså idiomatiske udtryk i sin stil. JEg kender mange gode, men trækker det ikke ned når min stil en gang skal rettes af censoren: for eksempel idiomer som følgende: ”a fool and his money are ... -
Tyske sætninger
Forumindlæg5 tysk sætninger 10 minutter siden af 123434 Es geht mir gut. Det går godt med mig. Wie verbessere ich mein Englisch? Hvordan forbedre jeg mit engelsk? Es ist nicht, was ich mir vorgestellt hätte. Det er ikke det, jeg havde forestillet mig. Ich habe... -
metoder i dansk/eng AT 2011
ForumindlægHeysan! Jeg skal finde ud af hvilke muligheder der er mht metoder, når jeg laver AT i år. I år er hovedemnet: AT VÆRE PÅ - muligheder og problemer. Jeg har valgt at arbejde med overvågning af samfundet. Bl.a. ud fra filmen "The Truman show", der er ren overvågning af et enkelt menne... -
Forkert/korrekt brug af ordsætning?
ForumindlægHejsa. Nogen der vil være så behjælpelige, at se om denne sætning er korrekt. Jeg synes selv, den lyder lidt forkert? Har ikke så godt styr på ordstilling i engelsk. Sætningen er følgende: But the father's responsibility has maybe not from the beginning been that careful - the father tries t... -
AT - Fysik + ?
ForumindlægTænkte på noget i retningen af Tidsrejse. Findes der materiale, som ikke er ren populærvidenskab om dette emne? Kan dette kombineres med fx dansk, om betragtninger af tidsrejser (evt. op gennem tiden). Er der ellers andre forslag til Fysik? Det jeg har set ressourcerummet lægger op til er rumrejs... -
Gruppe, Ring, legeme og ordning
ForumindlægHej, Jeg skal redegøre for forskellige begreber, men har simpelthen så svært ved at forstå dem, selvom jeg nu har været det halve af internettet igennem for at forstå dem... Er der en, der kan hjælpe mig med at forstå begreberne og evt komme med en god forklaring på dem? Begreberne er gruppe, ... -
vil i hjælpe mig at oversætte de her sætning please?
Forumindlæg1. Mange mennesker kan lide at til kysten, fordi de kan lide at svømme. 2. Andre foretrækker at tage i byergerne, fordi de hader at ligge i solen. 3. Peter er vældig god til at spille tennis 4. Hun begyndte at lave mad, da hendes mand kom hjem. 5. jeg blev færdig med at læse avisen. før fjensynet... -
Rettelse af 9 sætninger . Vigtigt
ForumindlægHeej jeg skal oversætte 9 sætninger fra dansk til engelsk. Jeg har oversat dem, men jeg vil lige være sikker på om de er rigtige, så jeg ville spørge om der var nogle der ville kigge på det og rette hvis der var fejl. 1. Kan jeg få et kilo danske æbler? 2. Din antenne er større end naboens. 3. Rå... -
HJÆLP TIL EN MOR
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte dette til engelsk. Jeg skal nemlig hjælpe en mor fra England. \n\nDet står helt klart af dine bekymringer at der er noget galt med din søn og at der skal sættes en stoppes ind med det samme. Du har en mistanke om at han, er i besiddelse af hash og ... -
Hjælp til grammatik...
ForumindlægHej.. ville blive rigtig glad, hvis nogen som var gode til engelsk gad sige til mig hva der er forkert i de her sætninger.. da jeg ikk er så god.Miranda is in a very difficult situation. The choice to be an adult when you are only 18 is not everyone there can manage it. The parents support her, b... -
Nogen der har været op i Eng A skriftlig eks
ForumindlægNogen der har været op i Engelsk A skriftlig eksamen Hvis ja, hvordan gik det?
