Søgning på: religion noter etik. Resultater: 14221 til 14240 af 19479
-
Annulering af upload
ForumindlægHej, jeg har forsøgt at uploade 8 stile som alle er til 11 eller 13. Fordi studieportalen ikke har uploadet dem endnu og generelt har valgt ikke at tilbede mig, fordi jeg er et overmenneske, så vil jeg gerne bede om, at de overhovedet ikke bliver uploadet, hvilket jeg som bekendt har ret til, for... -
Differentialligning
ForumindlægNår et metalstykke anbringes i koldere omgivelser, afkøles det. I det følgende antages det, at omgivelsernes temperatur er konstant. Metalstykkets temperatur y, målt i C grader, er en funktion af tiden t, målt i sekunder. Under passende forudsætninger sker afkølingen på en sådan måde, at den hast... -
Tysk oversættelse [Haster SKAL AFLEVERES I MORGEN!]
ForumindlægHej er der ikke en der vil være sød at kigge på min tysk oversættelse? Der Schritsteller war auf Hawaii su teilnehmen in Triathlon. Er lebt mit drei anderen Sportler, der eine Menge dopen nahm. Sie tranieren, ass Spaghetti, slchliefen und dopen sich. der schriftstleer meint, dass sie selbst best... -
24t: Europæisk middelalder og korstog
ForumindlægHej, Jeg har trukket en tekstsamling inden for emnet "Europæisk middelalder og korstog". Hvis der er andre der forbereder eksamen inden for nogenlunde samme emne kan vi jo bruge denne tråd til idéer og inspiration. -
Billede (spacing!)
ForumindlægJeg har følgende i en tex-fil: ---------------- tekst.............. tekst............. \begin{center} \begin{figure}[h] \centering \includegraphics[scale=0.6]{sinh.pdf} \caption{tekst............} \end{figure} \end{center} ---------------- Teksten før \begin{center} står på midten af en side. S... -
Råd til hvordan man lærer spansk?
ForumindlægHej Har ret store problemer med spansk. Fik -3 til skriftlig årsprøve og 00 i mundtlig årskarakter. Generelt klare jeg mig ellers meget godt og får da også en del 10 og 12-taller i de andre fag. Er der nogle andre som har haft problemer med at lære spansk. Hvad har i gjort? -
eksamen
Forumindlæghej! jeg skal starte i 9 klasse og er lidt nysgerrig over hvilken emner jeg kan komme op i fysik/kemi mundligt eksamen, jeg ved jeg kan komme op i metaller, men hvilken andre emner kan jeg også komme op i? -
Jura i England
ForumindlægHej! Vil man være ligeså godt stillet med en jura uddannelse i England som hvis man tog den i Danmark? Mvh Iben -
Øveopgave til årsprøve - TI-Nspire
ForumindlægI denne opgave skal jeg gøre brug af TI-Nspire. Her skal jeg skrive x-værdierne og y værdierne. I dette tilfælde er årstallene 0,1,2,3,4,5,6,7 dvs. lx:{0,1,2,3,4,5,6,7} ly:{?????} Hvad skal jeg så skrive i y-værdien? -
Engelsk Mundtlig Eksamen
ForumindlægHey Folkens ! Jeg skal op til Engelsk eksamen imorgen. Jeg har trukket emnet "Politics in Global World". Her har jeg fået to taler. Den ene fra George Bush og den anden fra Barack Obama. Mit spørgsmål er, skal jeg analysere en af de to taler eller begge taler ? -
Fysik afgansprøve
ForumindlægHej Studieportalens brugere! :=) Jeg skal snart op til fysik/kemi-eksamen, jeg er dog lidt bekymret for, hvordan det vil gå. Så vil spørge jer, som har været oppe, hvordan det er gået. Hvis I vil besvare disse spørgsmål, vil I have gjo... -
Hjælp til perspektivering:Nøkkens svig med perspektivering til agnete og havmanden
ForumindlægJeg står i denne uheldige situation at jeg skal til mundtlig dansk på mandag :/ Mit Fordybelsesområde er ''Lyrik fra middelalderen'' og jeg har valgt folkevisen Nøkkens Svig. Jeg er nået sådan rimligt igennem analyse og fortolkning men jeg mangler stadig min perspektivering.... -
Bestået med gennemsnit på x
Forumindlæg"Matematik A skal være bestået med et gennemsnit på mindst 6,0." - Og på ITU's hjemmeside står der "I kvote 1 bliver du udelukkende vurderet på gennemsnittet fra din adgangsgivende eksamen." - Dette står ved de specifikke adgangskrav for den uddannelse jeg gerne vil ind ... -
Punktmængder?
ForumindlægHej. Jeg har fået til at opgave, at jeg skal redegøre for linier og cirkler. I denne sammenhæng skal jeg redegøre for disse punktmængders ligninger. Her er det så, jeg er i tvivl. Er der bare tale om fx cirklens ligning og ligningen for en ret linie i planen? Desuden står der, at jeg skal b... -
Er y = a⋅y det samme som y '=k⋅y
ForumindlægSidder og forbereder mig til mundtlig matematik. Er i gang med differentialligningerne og jeg ville lige høre om: y = a⋅y er det samme som y '=k⋅y. Jeg skal nemlig behandle y '=k⋅y og har et bevis for y = a⋅y -
Engelsk mundtlig eksamen, tid
ForumindlægHej, Jeg skal op mandag til mundtlig engelsk, og jeg har øvet mig på mine ting, men det som jeg fortæller om, varer mere end 5 minutter... Tror du/I det gør den store forskel? For jeg har svært ved at cutte ned på det. Hjælp mig (: -Caroline -
vektorer
Forumindlægspørgsmål 1. bevis at (1,1,1), (2,1,0) er lineær afhængige (linearly dependent) Har løst opgaver tidligere som fx (-1 over 1) opstillet som søjle, (1 over -1) og har så fundet determinanten = -1*(-1)-1*1=0 så vil jeg sige at de er linearly dependent. -
MATEMATIK A - EKSAMEN
ForumindlægHej Hvor mange procent skal man have rigtig af eksamenssættet for at kunne bestå den skriftlig del i matematik på a niveau? Og mht. den mundlig - hvornår får man karakteren 02-4-7 osv. altså hvordan skal ens præsentation være for at opnå de følgende karakter? -
Bestem fart?
ForumindlægOpgaven handler om krabbetågen, som i hvile udsender et rødt lys med frekvensen f= 4,568*10^14 Hz. Hvordan bestemmer jeg farten, som krabbetågen udvider sig med? Jeg er HELT lost! - Og skal til Fysik-prøve i morgen!.. Argh.. Please, hjælp! -
Fight club Er da ikke overfladisk ?
ForumindlægVi kom til at snakke om Fight Club på et forum for nylig. Jeg sagde at jeg synes Fight Club var en genial bog. At den også tager fat på dybere, eksistentielle problemer i menneskets tilværelse. Og at Tyler og the narrator er interessante personer at undersøge, fordi de repræsenterer nogle af de...
