Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 14261 til 14280 af 22496
-
Løs uligheden.
ForumindlægHej, er der nogen der ved hvordan man kan løs den her ulighed?? jeg har prøvet, man kan slet ikke kom frem til en resultat. 1/(x-3)=4/(x+5) -
oversættelse, hjælp
Forumindlæghej hej.. nogen der kunne tænke sig at hjælpe mig med denne oversættelse. det ska oversættes fra dansk til engelsk. En ung dame, der i går stod på ski i det nordlige Sverige, følte pludselig et behov for at komme om bag nogle buske ved siden af løjpen. Hun lynede hurtigt bukserne ned, men beho... -
sinus- og consinusrelationerne
ForumindlægI en spidsvinklet trekant ABC er vinkel A=40 grader, |AB|=7 og |B| = 5 Beregn vinkel C, |AC| og arealet af trekant ABC Jeg ved ikke hvilken formel jeg skal bruge for a regne vinkel C ud. I alle formlerne er der to sider jeg ikke kender... -
læse Biblen - nødvendigt ?
ForumindlægHvis min klasse har trukket kristendom, (hvilket vi så først finder ud af på onsdag) ville det så være nødvendigt at læse Biblen, når man sigter højt? -
engelsk stil
ForumindlægHej jeg skal snart til årsprøve i skriftlig engelsk og jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg skal starte/skrive et resumé og en person karakteristik, altså have nogle faste punkter at gå udfra. f.eks at skrive at det er en 3. persons fortæller og hvor handlingen foregår. Sådan noget. -
mundtlig samfundsfag
Forumindlæghey guys. jeg går i 9. og vi har trukket samfundsfag mundtlig.. ville bare høre hvordan man ville kunne forberede sig til det??? -
trekant - beregn længden af siden AB
ForumindlægI trekant ABC er Linjestykkerne DE og BC parallelle. Desuden er ¦AD¦= 3, ¦DE¦= 5 og ¦BC¦= 8. Beregn længden af siden ¦AB¦. -
Dansk?? HJÆLP
ForumindlægHeyy Hvilke konsekvenser kan der være ved at sproget pårvirkes af kulturelle forandringer? -
Hvor højt er træet (retvinklede trekant)
ForumindlægHej, Hvordan finder man ud af højden af træet? bruger man pythagoras? Opgaven kan ses på billedet. Tak for hjælpen -
Bestem a
ForumindlægFølgende funktioner er alle af formlen f(x) = ax. Bestem i hvert tilfælde a, når: a) f(5) = 10 b) f(-6) = 12 c) f(7) = 25 d) f(3) = 0,5 -
Politikere uden spindoktor?
ForumindlægHej :) er der nogen der ved om der er nogle danske politikere/partier, der ikke har/gør brug af en spindoktor? -
Engelsk: sætning
ForumindlægHej alle :) Kan i hjælpe med en sætning, den kommer i forlængelse af en tidligere sætning? Den danske version lyder således: ... hvilket barberede 4,8 mia. pund af selskabets værdi på børserne svarende til 16 pct. - den største rutsjetur på en dag for koncernen siden 1988.Den største ruts... -
tre regneregler for ubestemt & bestemt integraler
Forumindlægi forhold til ubestemte: Der kommer jeg ind på stamfunktion og Ubestemt integral. Men Jeg skal gør rede for regneregler for ubestemte integraler. Hvad menes der der? i forhold til bestemt: Der skal jeg komme ind på hvad er det og areal under graf, arealfunktionen. når der står "Gør rede fo... -
Differentialregning
ForumindlægHej er der nogle der vil hjælpe mig med denne opgave? -
Old eksamen
ForumindlægHej jeg ville høre om nogen kunne fyre tips af som alle os der skal op kunne få gavn af? F.eks. hvordan man skal disponere en eventuel eksamen? Hvad skal man fokusere på osv. -
Log(x)
Forumindlægjeg sidder med de her opgaver som jeg har en ide om hvordan skal løses, men kender ikke helt fremgangsmåden, jeg ville derfor høre om der var en der gad at gi en lille hånd 1) log(x)=14 2)log(x+1)=8 3)ln(5x^2)=e 4)5+ln(1/x)=17 hvis der bare var en der gad at fortælle mig hvordan j... -
En tablet koster 2498 kr. i en telebutik og 1998 kr. i en netbutik.
Forumindlæg* Spørgsmålet er: Hvor mange procent er tabletten dyrere i telebutikken end i netbutikken? Jeg ved at prisforskellen er 500 og at jeg måske skal multiplicere noget med 100... -
Studenter huen??
ForumindlægNogen som ved hvordan det kommer til at foregå?? HVad så hvis man ikke består?? Får man så huen alligevel? ¨ Hvad med når alle andre er samlet på skolen, skal den som ikke er bestået også komme, for at spille med på "jeg bestod også"? -
Argumentere for en lige funktion
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til opgaven her f(x) = 7x * (cos(x)-3x^2)/x^5+x^3 Argumenter for at der er tale om en lige funktion? -
Eksponentiel Regression
ForumindlægHej Studi Jeg sidder med opgave 10, a, b og c. På dette link: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20B.ashx Hvordan regner man den ekspone...
