Søgning på: historie noter stx. Resultater: 14401 til 14420 af 33650
-
Hjælp til engelsk
ForumindlægJeg ville høre om der var nogen som ville rette min tekst? jeg er rigtig dårlig til engelsk, så har taget mig meget lang tid at skrive denne lille tekst, så ville blive glad hvis nogen gad at rette den :-) Summary of I hate my skinny body! A girl write about how she hate her skinny body. When s... -
Skuffelse over Engelsk skriftlig eksamen.
ForumindlægHej herinde. Det er første jeg jeg benytter mig af feedback/spørgsmål på studieportalen, men jeg er dog så frustreret ,at jeg håber, at der vil være hjælp (eller trøst) at finde. Vi har idag fået de skriftlige karakterer på 3 års STX afsløret. Jeg har været oppe i tre eksamener, og er rigti... -
Kritik af synopsis
ForumindlægHej Ville være dejligt hvis en eller to ville give noget kritik på min synopsis, som omhandler doping! Både indholdsmæssigt og grammatisk! Introduction What is wrong with doping? If so many athletes is using this illegal way to victory, then we should make it legal, or should we? This topic i... -
Hjælp til rettelser i oversættelse
ForumindlægEr her en som vil kigge min oversættelse igennem og rette for evt fejl :) Først kommer her teksten som skal overtættes: Først ca. 100 år senere etablerede romerske handelsfolk bopladser i det indre af England og fik indflydelse hos de keltiske stammers konger, og det blev således en ret fredelig ... -
Globalisering
ForumindlægHej alleEr der nogle, der ved, hvad en globaliseringsteori er? Kan i evt. give eksempler på sådanne teorier?På forhånd - mange tak for enhver hjælp! -
Citat
ForumindlægJean Jacques Rousseau wrote of pre-Revolutionary France: "We have psysicists, geometers, chemists, poets, musicians and printers in plenty; but no citizens" Hvad menes der med dette citat? -
Hvordan integrerer jeg denne funktion?
ForumindlægHej. Jeg skal i en opgave uden hjælpemidler integrere denne funktion: 2x / x^2 + 3 Er der nogle der forklare det helt punktligt? -
andengradsligning
Forumindlæger det nogle der kan hjælpe mig med - og + i andengradsligning jeg kan godt finde ud af det, men jeg har problem med at finde ud af om det er .- eller + Er det nogen der kender en god regl? -
udenrigspolitik?
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive SRP her snart - Historie og Samfundsfag og jeg har et par grundlæggende spørgsmål til mine fokuspunkter, som jeg håber I er vilige til at hjælpe mig med! 1. hvordan kan jeg undersøge samarbejdspolitikens indflydelse på danskernes selvforståelse(af udenrigspol... -
Tekstanalyse - hypotagme, "talesprog i tekst" og lydeffekter i tekst.
ForumindlægHej folkens! Jeg er i gang med en tekstanalyse af Den lille pige med svovlstikkerne og Madeleine. Jeg har bare lige nogle spørgsmål: 1. Hvordan bruger man ordet "hypotagme" i en sætning? Jeg vil gerne skrive at Den lille pige med svovlstikkerne er en tekst med "hypotagme." A... -
NOVELLE
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at skrive en novelle. JEG KAN IKKE HUSKE, må man skrive som "jeg-person" i en novelle. ? -
novelle
Forumindlægheej hvad er det vigtigste man skal huske når man skriver en novelle :) -
Analyserer???
ForumindlægKan I give mig en forklaring, på hvordan man analyserer på tysk. Kan ikke forstå det helt og fik 7 i terminsprøve, men problemet er at jeg ikke kunne analysere ret godt. Danke! :-) -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægHej derude :) Jeg skal i løbet af denne uge finde ud af fag og område inden for dette AT-emne: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Selve opgave lyder således: "Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt... -
Hjælp - Spænde stil????
ForumindlægHej Jeg har eksame næste uge, men jeg har et problem med at skrive stile. Jeg kan ikke finde ud af at skrive en spænde stil. Jeg ender altid med at få 7 og jeg vil altså meget gerne nå et 10-tal til eksamen. Jeg kan ikke finde ud af at følge en berettemodel. Nogen der kan hjælpe???? -
Sci-fiction
ForumindlægEr der en bestemt måde man skal gribe analyse af sci-fiction værker an? -
Kildekritik
ForumindlægHej. Jeg skal op til AT-eksamen på fredag d. 29. Jeg har lidt problemer med at vurdere om jeg skal sige mine kilder er troværdige eller ej når jeg skal snakke om kildekritik under metoder.. Har en statistik over pilgrimsrejsende fra denne hjemmeside: http://www.hajinformation.com/main/l.htm og de... -
Hvad kan man perspektivere til?
ForumindlægJeg skal op i old i morgen, og har lidt problemer med, hvad man kan perspektivere de forskellige tekster til, hvor man kan sammenligne osv. Vi har opgivetOdysseen: 6., 7. og 9. sangMedeaLysias 1. tale - forsvarstalen mod EratosthenesPlaton: Sokrates' forsvarstale + KritonHerodot: Kroisos, Pol... -
islandske sager
Forumindlæghej!er der nogle herinde der har en såkaldt analysemodel til islandske sagaer, da jeg skal til eksamen imorgen og det er det eneste jeg mangler!!TAK:D -
manden der blandt andet var en sko
Forumindlægnogen der har læst og analyseret den novelle...? vær søde at hjælpe for min analyse er tynd og kunne virkelig godt bruge noget hjælp
