Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 14421 til 14440 af 27879
-
andengradsligning
ForumindlægBestem den sammenhæng, der er mellem tallene a og c, når andengradsligningen ax^2+2x+c=0 (a >0)har netop én løsning. -
''litterær artikel, punkt for punkt?''
ForumindlægHej .. Jeg er lidt forvirret omkring litterær artikel .. Når man skal analysere, perspektivere & konkludere, skal det så være punkt for punkt? eller skal det bare skrives kronisk, så man bare starter et nyt afsnit uden at skrive punkterne op ? - Og må man også være objektiv ? Jeg er i tvivl :) -
partiel og substitution?
ForumindlægNogen, der ved om man skal kunne partiel integration og ingtegration ved substitution til prøven uden hjælpemidler på a-niveau? -
Eksamenshjælp?
ForumindlægJeg er desværre så uheldig at skulle til mundtlig eksamen, B-niveau kemi. Begge gange jeg har været oppe i kemi (afsluttende 9. og årsprøve 1g) er det gået galt (6/02 taller) og jeg er efterhånden skrækslagen for eksamen, især i dette fag. Er der nogen der har gode erfaringer med lektier-eksame... -
Nogen der har været oppe..?
ForumindlægHej, er der nogen der har været op til AT-eksamen? Hvis ja, Hvordan foregik det? Diskutere man videre i synopsen på baggrund af det opstillede perspektiverende spørgsmål? Bliver der spurgt til hvad man ellers har lavet i AT forløbene? (ved perspektivering til studierapporten). -
Ritalin
ForumindlægHej Nogen som har hørt om Ritalin og prøvet det, som vil dele deres erfaring? Skulle være et stof som øger indlærnings- og koncentrationsevnen, har dog kun læst om det. Peter -
Essay, digital mobning!!
ForumindlægHej, jeg har skrevet et essay om digital mobning, men jeg ved simpelthen ikke hvad min overskrift skal være. Nogle der kan hjælpe??? :(( Mit syn på digital mobning er, at jeg selvfølgelig ikke bryder mig om det. -
eksamen i morgen
Forumindlæghej er der nogle der skal op i fysik A imorgen? skriftlig selvf? hvis i har nogle gode guldkorn (notater eller lign) er i meget velkomne til at smide dem ind her :P hvilke opgaver tror i der vil være? forhåbentlig ikke mange laseropgaver :( -
Eksamen
ForumindlægHej derude.. Jeg skal desværre op til eksamen i historie, men først d. 12 juni. Vi har 24 timers eksamen og det er jeg rigtig glad for. Hader virkelig historie. Er der nogle, som har nogle gode råd til hvad man skal gøre? Hvor meget skal man læse op osv? - for har jo 24 timer til at sætte mig i... -
KLOGE MENNESKER...
ForumindlægHej er der nogen der ved noget okm følgende: -realisme -impressionisme -neoimpressionisme -ekspressionisme -postimpressionisme -symbolisme -fauvisme -kubisme -futurisme hvis i kan forklare med egne ord ville det være bedst, for det er det jeg har brug for. På forhånd tak -
Hjælp ønskes til at forståelse af tekst.
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå den tekst jeg skal læse i historie. Det er fordi jeg skal skrive om afkoloniseringen, hvad den gik ud på og hvordan man kan forklarer den fandt sted, blandt andet udefra denne tekst. Jeg har skrevet det jeg ikke forstår med fed...jeg har allerede prøvet at slå no... -
Nogle der kan forklare dette udsagn?
ForumindlægDette omhandler min opgave, hvor jeg har skrevet om Homo Artefakt og indlemmet samfundsfag og forskellige senmoderne teorier. Er metoderne rigtigt skitseret her? Jeg har haft en samfundsvidenskabelig hermeneutisk tilgang til de forståelsesorienterede aspekter af sociologien, hvorimod forklarings... -
terminsprøve - grammatiiK?
ForumindlægNogle der kan forklare mig hvordan en engelsk terminsprøve foregår, og hvad er vigtig at kunne grammatisk? -
deler I fremlæggelsen op i punktformer?
ForumindlægHej, deler I fremlæggelsen op i punktformer mht. metode, altså sådan at I først kommer med indledning/problemformulering og derefter lidt af det væsentlige ting uddybet som står i synopsen og derefter sige hvilke metoder man har anvendt og til sidst diskussion..? Eller hver gang I siger noget om... -
Ytringsfrihed
Forumindlæghej, jeg har projektuge og vores overenme er frihed og oprør, vi har valgt ytringsfrihed som underemne, vi ved bare ikke hvornår det blev indført, pls hjælp. -
HJÆÆLP!!! TYSK STIL.....
ForumindlægNogen der er så søde at de kan hjælpe mig med at komme i gang med min tysk stil der handler om "Mein handy und ich". kan ikke komme igang. Det første spørgsmål: hvor gammel skal man have for at få en mobiltelefon? hvorofr? 2. hvordan undgår man store regninger?? NOGEN DER KAN HJ... -
sociolingvistik?
Forumindlægnogle som kan forklare mig hvadhvad er sociolingvistik konkret er? -
Kernekrafter
ForumindlægHej! Nogle der lige gider ridse op hvilke kræfter der holder sammen på kernen. Bogen (ny Orbit C) nævner kun lige kort; den stærke kernekraft og den svage kræft. Ved der er en tredje, og hvad er forskellen på dem? På forhånd tak. Venlig Hilsen en 1. års gymnasieelev. -
Lineære differentialligning
ForumindlægJeg har generelt ret svært ved opgaver der omhandler lineære differentialligninger, så hvis der er nogen der skulle kende til en eller anden oversigt der måske kunne hjælpe mig med at forstå det så ville det bare være super :-) Men jeg har også lige en konkret opgave af slags jeg gerne vil have h... -
AT eksamen engelsk + dansk. FORVIRRET
ForumindlægHej! Jeg skal meget snart til prøveeksamen i AT, og jeg er lidt usikker på hvordan eksamen skal forløbe. Fagene er Engelsk og Dansk, og vores baggrundsmateriale til dansk, er filmen "Bowling for Columbine" af michael moore, hvor Michael Moore sætter spørgsmålstegn til hvorfor der sker...
