Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 14421 til 14440 af 26896
-
Hjælp til øv. Rustbeskyttelse
ForumindlægHej, Jeg søger hjælp til øvelsen "Rustbeskyttelse" omhandlende forskellige søm i lagt i rustindikator: K3Fe(CN)6. Jeg har problemer med at opskrive reaktionsskemaer for varmeforsinket søm og søm med kobbertråd viklet omkring lagt i rustindikatoren. Er der nogen der kan hjælpe her? På ... -
"redhairs"
ForumindlægMan kan ikke sige "I love redhairs", idet at man på engelsk ofte skal ahve et støtteord... Kan man så i stedet for ikke skrive: "I love redhaired girls", jeg har sat "girls" i pluralis, da jeg er i tvivl om "redhairs" kan og MÅ stå i flertal? -
Lineære funktioner. A og b.
ForumindlægHej. :) Jeg har et spørgsmål: Jeg skal forklarer hvordan a og b kan aflæses fra et sildeben. Men hvordan kan de det? Jeg kan ikke finde noget om det. Jeg ved godt hvordan man aflæser a og b på grafen. Jeg har fået at vide at jeg kan benytte to punkter fra sildebenet (x og y går jeg ud fra)... -
Oversætningsprogram
ForumindlægNogen der ved om man kan downloade en oversætningsprogram til mac, som man ikke skal bruge net til, dvs. en offline program? VIGTIGT! Ikke en ordbog, men en der kan tage en helt sætning. Dansk til Engelsk -
Matrix Hjælp!
ForumindlægHej alle! Jeg er helt på bar bund med disse to spørgsmål A og B Jeg ved at jeg skal lave en Echelon reduktion i opgave A, men kan ikke finde ud af det når der står ''a'' i matricen. Samt ved jeg også jeg skal lave en Gauss-jordan reduktion i B'eren, men har også svært pga de... -
Enhedscirklen og retvinklede trekanter svær
ForumindlægJeg sidder med spørgsmålet: Gør rede for definitionen af cosinus og sinus til en vilkårlig vinkel v. Gør endvidere rede for, at denne definition er i overensstemmelse med at cosinus og sinus til f.eks. ?Ai en retvinklet trekant ABC, hvor vinkel C er ret, defineres som cos(A)=b/c og sin(A)=a/c.... -
designerbørn og Darwin
ForumindlægHey, er der nogen som kan fortælle mig hvordan man kan sætte designerbørn i rallation til Darwins udviklingslære? -
Bq og mSv
ForumindlægHej folkens Er der mulighed for at nogen gider at forklare mig måleenhederne for stråling Becquerel og miliesivert? -
Titler på eksamensspørgsmål til kemi C eksamen
ForumindlægHej SP'ere!! Nogen der har nogle bud på relevant teori og/eller øvelser til nogle af nedenstående eksamensspørgsmål: Spørgsmål 1: Det periodiske system og kemiske bindinger – herunder dannelse af ioner Spørgsmål 2: Mængdeberegninger med Natron-øvelsen som eksempel samt titreringer Spørg... -
SRP om nikotin
ForumindlægHey, er der nogle der har skrevet SRP om noget nikotin-relateret i bl.a. biologi, og vil fortælle mig om det er et godt emne at vælge? -
Spørgsmål til kvantefysik/lys!
ForumindlægHej. Jeg skal til fysik eksamen her om to dage og har læst om bla. Kvantefysik/Lys/Bølger Jeg mener at jeg har forstået tingene, men har alligevel nogle spørgsmål til nogle tanker jeg har. Kan man sige at alt hvidt lys består af fotoner? Ifølge Bohrs atommodel vil et hydrogenatom der bliver ra... -
Mat.mundtlig hjælp !:)
ForumindlægHej jeg går i 9.klase og skal op i matematik mundtlig men ved ikke hvad man skal fokusere at øve mest på og hvilke matematik emner der vil blive opgivet og om man skal lave dispotition til hvert emne?:) -
Andengradspolynomium, graf + ligning?
ForumindlægHey gutter. Jeg har en opgave der lyder: Beskriv sammenhængen mellem parablens ligning og parablens skæring med koordinatakserne. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal komme videre :) Tidligere halvdel af spørgsmålet lød: Gør rede for andengradspolynomiets graf og toppunkt Det har jeg dog fået klaret -
Medieetik
ForumindlægHeej!!! Jeg skal til eksamen og kan komme op i medieetik, men problemet er bare at jeg ikke ved hvad medieetik er, er der nogle der kan hjælpe mig??? På forhånd Tak -
Nerveceller
Forumindlægmitokondrier i nerveceller er de ikke i celleknoben eller er i de i myelinskeden.. ? -
Perspektiveringen i dansk?
ForumindlægSKAL man perspektivere til et læst værk eller må man istedet perspektvere til en litterær periode? -
Split dx/dy
ForumindlægNår man i fysik løser mange problemer, bruger man tit det at splitte et udtryk som dy/dx. Men matematikken siger jo at det kan vi ikke bare gøre, men hvordan ser man hvornår man må og hvornår man ikke må splitte udtrykket? //Rasmus -
Bestem vinkel
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120815%20Mat%20B%20stx.ashx Opgave 12 A Kan man skrive resultatet sådan? 180-60 = x+x 2/120=2x/2 x=60 Bemærk: Jeg går... -
Hjælp til fysik spørgsmål!
ForumindlægForestil dig at du løbetræner. Din kinetiske energi er udtrykt ved din masse og din hastighed (når vi ser bort fra vind- og løbemodstand, samt varme udvikling) i udtrykket Ekin = ½ m v2 hvor Ekin er din kinetiske energi målt i Joule hvor m er din masse målt i kg hvor v er din fart målt ... -
Hvad betyder levende sprog?
ForumindlægHvad betyder et levende sprog? Kan i komme med eks.
