Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 14521 til 14540 af 17400
-
Ligningssystemer
ForumindlægHej alle kloge mennesker! Jeg har en lidt mærkelig opgave, som jeg ikke helt forstår. Jeg skal løse følgende opgaver og angive løsningsmængderne. Ligningerne kommer i par. a) 12x+3y=9 -4x+8y=12 b) 5x+9y=3 10x+6y=6 c) 5x=10 6y=15 Det er en aflevering til imorgen og vil VIRKELIG påskønne et hurtig... -
Hjælp til Buy grid modellen
ForumindlægJeg er igang med at lave en aflevering som skal aflevere om 2 dage i den næstesidste opgave, er jeg gået lidt i sta, da jeg hverken kan huske hvordan eller hvad man skal gøre når man har med buy grid modellen at gøre. Der står at jeg skal diskuter købsprocessen ved anskaffelse af produktet (som... -
Hjælp til matematik!!! :)
ForumindlægJeg har lidt problemer med min aflevering. Jeg håber i vil hjælpe mig! Jeg søger hjælp til opgaven herunder, håber at i vil forklare hvordan i gør med ord, til en der desværre ikke er så god til matematik ... :):) Hver af nedenstående ligninger fremstiller en ret linje, bestem i hvert tilfælde, ... -
MATHCAD!
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med en aflevering i mathcad og laver grafer. Jeg har lavet tre funktionsforskrifter og skrevet f1(x1) og så videre, for at vide hvad der er hvad i grafen. Det fungerede fint med de tre første. Men nu er jeg nået til den fjerde (Den laver skriften rød; f4... Så der laver d... -
Hjælp til nogle "Trekanter"
ForumindlægHey jeg har et problem med 2 opgaver som virkelig driver mig til VANVID det er til en aflevering som afleveres imorgen. Opgave 1: I en vilkårlig ligebenet trekant og retvinklet trekant kaldes kateternes længde k (har vedlagt billede af figur), se figur. Forklar at længden af hypotenusen i sådan... -
Finanspolitik
ForumindlægHej :) Jeg har en aflevering, som jeg er godt og grundig LOST i. Jeg får stillet dette sprøgsmål: a). Hvad er virkningen på BNP og beskæftigelsen, hvis regering og Folketing beslutter at øge de offentlige investeringer med 5 mia kr? Hvor jeg får af vide jeg skal bruge multiplikatoren? og jeg e... -
Rettelse af opgave
ForumindlægHej Vi har skulle skrive en opgave om en ferie vi har været på. Siden det er den sidste aflevering for i år, vil jeg gerne klare det godt, så kan jeg få en god skriftlig årskarakter :-). Jeg har prøvet at lave den så godt jeg kan, men jeg ville høre om der ikke er en, som lige vil tjekke den ig... -
MATEMATIK HASTER!!!!
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med en aflevering, der skal aflevere til i aften kl. 18.00. Sprøgesmålet er således: Manegen i cirkusset er rund. For at hestene ikke bliver rundtosset har manegen altid et fast mål, som du kan se på tegningen. I et af numrene tæller Pernille af hesten løber 3 gan... -
hjælp til stil
ForumindlægSidder og skal skrive en lang aflevering om michael jackson på engelsk, er bare rigtig svært for mig er ordblind, og kan bruge så lang tid på at skrive en stil, hvor der er alligevel er masser fejl i. Har snakket med min engelsk lærer, og har lavet en aftale med hende om at det er okay at jeg får... -
Hjælp til Internationl Økonomi
ForumindlægHey! Jeg har en aflevering som jeg skal aflevere på Mandag, men har dog et lille problem med én opgave som spørger om: Foretag en analyse af tabellen og gør herunder rede for de store forskelle mellem landene. HAr du læst kapitlet om velfærdsmodelleer, er du velkommen til at inddrage dette aspe... -
Et spørgsmål jeg hænger fast ved!
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og laver en International økonomi aflevering.. Problemet er bare at jeg hænger fast ved et spørgsmål der lyder: "Politiske partier, der tilhængere af lavere indkomstskat, fremfører ofte, at selvom lavere skat medfører færre skatteindtægter, så vil en del af penge komme i... -
Privatlærer i matematik søges
ForumindlægHej jeg hedder Isabella og er 17 år gammel. Jeg går i 2.g og har matematik på B niveau. Jeg søger en privatlærer, som kan hjælpe mig til en bedre forståelse inden for faget. Det kommer til at være nogle timer om ugen, hvor det skal være lektie- og afleverings hjælp. Der vil selvfølgelig være en... -
Kan man dette?
ForumindlægDer står sådan her i en matematik aflevering jeg skal lave: Opgave 3: Peter er blevet droppet af kæresten, og går ned til stranden for at få lidt luft. Han finder 10 gode smutsten, som han kaster med følgende resultat: Her er der så et skema med nogle resultater(kan ikke sætte dette ind) Lav en o... -
fra Kelvin til celsius
Forumindlæghej er i gang med en matematik/fysik aflevering og har besvær ved en af problemerne. Det er opgave 5 (har vedhæftet den) Temperaturen mellem hoved og ankle har jeg udregnet til 5 kelvin. Dog har min lærer skrevet "Wrong layout for the unit" er ikke sikker på hvad det vil sige. skal f... -
Betydning af tallene i forskriften for N(t)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med året første aflevering, og er gået i stå ved følgende opgave: I en model kan udviklingen i antallet af rådyr i et bestemt område i Danmark beskrives ved funktionen N(t)=25000*1,03^t hvor N(t) beskriver antallet af dyr til tidspunktet t (målt i år efte... -
Vinkler, cosinus og sinus.
ForumindlægJeg har to spørgsmål i en matematik aflevering, som jeg virkelig sidder fast i. Jeg tænkte derfor, om der var nogen derude, som kunne hjælpe mig med disse to opgaver. Kom gerne med masser af mellemregninger, da det vil hjælpe mig med at forstå det. Om vinkel v vides, at cos(v) = 0,34. Bestem ved... -
Engelsk - bedømmelse af grammatik og indhold :)
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for nogle til at se på min engelsk aflevering. Jeg vil gerne have svar på både indholdelsen og grammatikken, tusind tak på forhånd. ps. den skal afleveres imorgen, og hvis der er nogle dejlige sjæle, som er interesseret så skriv til min studieportal mail, så skal jeg... -
Andengradspolynomium
ForumindlægJeg har svært ved denne opgave, har ledt og ledt i min matematik bog, men uden held. I min aflevering er der andre opgaver man skal løse på samme måde, så det vil være en stor hjælp at forklare mig hvordan man løser denne, så jeg kan hoppe videre til de næste, for er gået helt i stå. mange tak. ... -
Kemiopgaver Mængde og Blanding
ForumindlægJeg er gået stå i en opgave i min næste aflevering der lyder således: Jern(ll)sulfat-heptahydrat fremstilles med følgende reaktion: Fe(s) + H2SO4 (aq) + 7H2O --> FeSO4*7H2O (aq) + H2O (g) a) hvor mange gram jern(ll)sulfat-heptahydrat kan der teoretisk dannes fra 5 gram jern? ... -
SRO Samtale (Matematiks fejlberegning?
ForumindlægHej folkens - det fordi jeg har fortaget mig en hypotese test i min SRO. Min h0= Andelen af aldersgruppen 0-25 år vokser ikke H1= Andelen af aldersgruppen vokser Mit signifikantsniveau er på 0.05 Men jeg har fået P værdien til 0.17 Jeg har skrevet i afleveringen at hermed kan jeg forkaste H1...
