Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 14541 til 14560 af 22496
-
Nyttevirkning
ForumindlægEr dette en korrekt måde at beskrive nyttevirkning på? Når vi fx skal koge vand, bruges der ikke kun energi på at opvarme vandt, men også på at opvarme luften omkring og selve kedlen. Nyttevirkning er her noget vi kan bruge til at udregne, hvor meget af energien er gået ”tabt” til an... -
Gør rede for arealbestemmelse ved hjælp af stamfunktioner
ForumindlægGodaften der ude.. Jeg sidder og skal til eksamen i mundligt matematik på b imorgen og har problemer med dette ene spørgsmål: Gør rede for arealbestemmelse ved hjælp af stamfunktioner.. Jeg forstår simpelhen ikke hvad det er de skriver i bogen, da jeg er ordblind.. Håber der er en der kan hjæ... -
sammensatning af 2 glukose molekyler
Forumindlægmaltose bliver dannet ved 2 glukosemolekyler, hvorfor er så formlen på et disakkarid C12, H22, O11 og ikke i stedet C12, H24, O12 som er summen af 2 monosakkarider. -
Årsprøve??
ForumindlægJa, jeg indrømmer det. jeg er doven og har ikke læst op til min årsprøve imorgen og kan derfor ingen af spørgsmålene. hvad sker der hvis jeg ringer og melder mig syg? det skal også lige siges at jeg er ekstremt dårlig til matematik og aner ikke engang hvorfor jeg har valgt det på B-niveau. (jeg g... -
Studiestartsprøve - tavshedstest
ForumindlægJeg skal til en studiestartsprøve som omhandler tavshedspligten. Jeg skal til en forelæsning på 45 min og prøven varer i 30 min (skriftligt)... Men hvordan er selve prøven?? altså spørgsmål osv. er det det som læren har forklaret i de 45 min? hvordan kan man bestå, hvilke krav har de ? på ... -
SRP - spg i noget du ikke hr læst op på
ForumindlægHej Det haster. Jeg skal op at forsvare min SRP i matematik og kemi, hvor emnet er kinetik. Min problemformulering tilføjes som foto. Mit spg er følgende: Hej, må læreren spørge indtil alt muligt andet udenfor det jeg har slrevet i? Jeg har skrevet i mat A og kemi B, hvor fokus er på kinetik me... -
Hjælp til studieretning :(
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp og vejledning i forhold til min studieretning. Jeg går lige nu i samfundsfag/engelsk-klassen. Jeg elsker engelsk, men jeg trives desværre ikke i min klasse, og jeg har haft det mentalt rigtig dårligt på grund af det. Jeg kan mærke, at jeg ikke kan holde til at bli... -
6.6 integration
ForumindlægUdgangsspændingen fra en variabel spændingsforsyning forløber efter en sinuskurve med maksimalværdi 311 V og frekvens 50 Hz, dog mangler ved den aktuelle indstilling de første 45 grader i hver halv-periode. a) Skitser spændingskurven for en hel periode. Svar i anden tråd. b) Beregn spændingens ... -
Identitet?
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: Hvordan skaber man en identitet som ung i det senmoderne samfund? Jeg er helt loost!! På forhånd tak! -
HJÆLP TIL REFERAT, HASTER
ForumindlægHej SP. Er der en sød sjæl der vil kigge på mit summary. Den er kun på 163 ord. Jeg har selv læst den igennem et par gange nu, og kan ikke finde frem til flere rettelser, men det hjælper altid med et par ekstra øjne :-) På forhånd TUSIND TAK, det er en stor hjælp, da engelsk er mit dårliges... -
hjælp til engelsk
ForumindlægHej :) Jeg er elev på HHX og går i 1.g. Jeg har engelsk på A som et obligatorisk fag, og har meget svært ved det. Vil selv vurdere mit engelsk på en 4-5 klasse niveau, derudover dumpede jeg engelsk mundltligt, men fik 4 skriftligt, vil meget gerne kunne blive bedre til engelsk, men ved ikke hvo... -
HJÆLP!! også på biologi B
ForumindlægEn smittekilde skal identificeres efter at en række personer er blevet syge efter at have spist i en bestemt kantine. Flere af patienterne klager over kraftige mavesmerter og vandig diarre. Enkelte patienter har blodig diarre. Brug oplysningerne i denne case til at komme med et forslag til hvilke... -
sætning
ForumindlægMORE INFORMATION ARE AVAILABLE BELOW eller MORE INFORMATION IS AVAILABLE BELOW Hvad er det rigtige? -
alkohol
Forumindlægdu skal påvise primær og sekundære alkohol ved at sammenligne de to oxidationsprodukt pH-værdi og bundfaldsmængden. kan nogle hjælpe med denne her spørgsmål? -
MacLaurin Series for cos(x^2)/x^2
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave, hvor jeg skal finde MacLaurin Serien for cos(x^2)/x^2, men jeg kan ikke helt gennemskue, hvordan jeg finder den og hvad resultatet bliver. Håber, der er nogen, som kan hjælpe. På forhånd tak! -
Skitsér grafen for f
ForumindlægSkitsér grafen for f -
Elektroforese
ForumindlægHej. Jeg er lidt på bar bund i dette forsøg, da jeg ikke er 100% med på teorien omkring selve udførelsen. Og desuden blev vores gel ikke særlig god, så vi skal tage udgangspunkt i det teoretiske facitark (vedhæftet) Min lærer skriver følgende, hvilket forvirrer mig: Forsøgsresultaterne er ikke ... -
Ortogonale vektorer
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan huske en formel for beregning af værdier så vektorerne er ortogonale? Vedhæfter et billede under. Det er opgave b. -
Helle Helle ( f. 1965)
ForumindlægEr der nogen som kan hjælp med at få forfatteren Helle Helle placeret indenfor en bestemt litterære retning? Kan man kalde hende postmodernist og er der nogen som ved, om der er en retning som hedder Minimalistisk realisme?Yderligere hvis du sidder og brænder inde med et par ” fif”, til at forstå... -
naturfag
Forumindlæghej jeg har brugt for hjælp i forhold til naturfag. jeg har læst i bogen men var meget usikker om de tre passive transportformer. hvilke stoffer der transoprteres: 1. diffusion. hvilke stoffer? 2. osmose. hvilke stoffer? 3.formidlet trasnport. hvilke stoffer? mange tak for hjælpen. hilsen ...
