Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 14661 til 14680 af 18758
-
Oversættelse af kort tekst
ForumindlægHej, jeg skal skrive en lille tekst hvor jeg skal bruge førnutid og gustar. Jeg er ikke særligt god til dette, så er der nogen der vil rette den? På forhånd tak. Spansk: He trabajado. No me gusto el trabajar, pero me gusto el dinero. He hacido pastel de chocolate por Farida, porque ha tiene... -
9 Klasse Projekt, - Mennesket - Påvirkning. Socialicering
ForumindlægDavs, jeg står her og skal lave projekt efter nytår. Så ville lige høre om i kunne komme med nogen forslag, osv. Det vi har tænkt over indtil videre er, Lave en personliste på 4 personer. - En weekendnarkoman der godt kan lide at gå i byen og feste, han er skilsmisse barn og bor hos sin mor der... -
AT 2011 - de unge mødre?
ForumindlægHej alle. jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med at komme med forslag. Jeg synes jeg er på rimelig bar bund mht. det her overmene. Jeg har tænkt på jeg rigtig gerne ville skrive i psykologi. men kan ikke finde ud af hvad jeg skal blande det med. Jeg synes at det med reality-tv lyder vir... -
Meget vigtig oversættelse
Forumindlægb) Han fortalte datteren historien. De forærede kvinderne blomster. Jeg giver hesten foder. Vi sender borgmesteren blomster. Sender De forretningen ordren i dag? Forældrene fortæller børnene eventyr. Firmaet sender købmanden varerne i dag, og i morgen sender købmanden firmaet pengene. b) Han ræk... -
Forstår ikke hvad der menes med nyhedsspor...
ForumindlægEr igang med at analysere en Feature og jeg bruger den analysemodel vi har brugt i timerne til avisartikler. Er lidt i tvivl om hvad der menes med nogle af sætningerne. Der står følgende under punket "Resumé/referat": "Notér det bemærkelsesværdige ved artiklen: Det kan være nyhed... -
DIGTE Prosadigt???
ForumindlægHej skal op til eksamen imorgen (9. klasse) har et spørgsmål omkring digte: er dette et prosadigt og er det episk eller lyrisk?: Blinkende lygter I barndommens lange og dunkle nat, brænder små blinkende lygter. Som spor af erindringen efterladt, mens hjertet fryser og flygter. Her lyser din vil... -
Arvegang
ForumindlægBiologi årsprøve genaflevering d. 2/9 Blodtypernes forekomst i en familie: Generation l: (Forældrerne) 1. mor Xg-positiv 2. far Xg.negativ 3. mor Xg-positiv 4. far Xg-negativ. Generation ll: (Forældrernes børn) 1. dreng Xg-negativ 2. pige X. positiv 3. dreng Xg-positiv 4. dreng Xg-negativ. G... -
Hjælp til oversættelse af spansk.
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal oversætte følgende, og håbede, at I havde lyst til at hjælpe. :) Dansk 1: Grunden til, at nogle forældre bekymrer sig over deres børns venner, er forårsaget af den store indflydelse, som venner og miljø kan have på et barns tilværelse. Hvis et barn hænger ud med en grup... -
Jehovas vidner
ForumindlægTror på at verden går under-Armagedon-og det er kun Jehovas Vidner, der vil oveleve. Derfor skal Jehovas vidner forkynde, altså få folk til at blive vidner, så der er færrest muligt, der dør. Ingen barnedåb, da barnet ikke kan tage stilling til tro. Unge døbes, så lover de at de vil tro på Jehov... -
SIR-modeller
ForumindlægSidder og kæmper med eksamensforberdelse og håber desperat på der en en god sjæl der kan hjælpe.. :) Spørgsmålet lyder: I en børnehave med 100 raske børn, ankommer et barn med influenza. Smittekoefficienten vides at være 0.02. Sygdommen varer gennemsnitligt 7 dage. I en SIR-model er formlen for... -
Dansk lige som et andet sprog
ForumindlægFørst og fremmest, hej og en virkelig god dag til alle sammen.Jeg er en ung pige, der 19 år gammel.Jeg skal begynde på en uddannelse, men desværre er mit dansk niveau ret lavt, da mit måders sprog ikke dansk. Jeg vil snakke, skriver, altså have flydende videnskaber i dansk, som kan svare til 100 ... -
Gelelektroforese
ForumindlægHej! Jeg sidder og skriver SRP om fosterdiagnostik. I mit forsøg har jeg lavet gelelektroforese af et kræftgen, men ændret historien så vi leder efter gener for sygdommen Li Fraumeni. Kvinden i historien har haft brystkræft, og det ses på hendes stamtræ fra moderens familie, at flere i familien ... -
Tysk (kort)
ForumindlægEr der en rar sjæl der har mulighed for at rette det her ganske enkelt? Det ville betyde rigtig meget for mig! Die Eltern müssen mehr bewusst, was ihr Kind tut sein. Die Jugendlichen tun, was sie wollen, und die Eltern sind beängstigend haben etwas dagegen zu tun. Es ist in einer Weise, dass die... -
Forkert karakter til eksamen
ForumindlægHej, Forleden var jeg oppe til min mundtlige eksamen i matematik, hvor jeg fik et 7-tal. Læreren og censoren gav mig feedback, og det virkede rimeligt i forhold til karakteren. Efter noget tid tjekkede jeg og så, at karakteren var registreret som et 00. Jeg skrev til rektoren og tænkte, at det ... -
Juridisk problemstilling.
ForumindlægKære alle. Jeg er igang med min speciale afhandling indenfor cand.merc.jur. Mit fokus er på anbringelse af børn og unge (tvangsfjernelse) i internationalt perspektiv. Jeg har fået af vide af min vejleder, at jeg kunne inddrage menneskrettighedsafgørelser ifht. danske ret. Jeg har fundet en d... -
Gener,Kromosomer og DNA
ForumindlægNogen der vil hjælpe med disse spørgsmål Hvad er DNA og hvor ligger de? Hvad er DNA’ets funktioner? Beskriv DNA’et fysisk: Hvor mange DNA-molekyler findes der i hver cellekerne hos mennesker? Hvad er nukelotider?? Hvad hedder de fire forskellige baser der findes i DN... -
Facit/løsninger for matematik A 25 maj 2018
ForumindlægHej alle, flere efterspurgte om løsninger til årets opgaver, ja. De kommer her. Jeg har løst dem hurtigt i Maple, så om de er fejlfrie garanterer jeg ikke for. Delprøve 1: Opgave 1 Opgave 2 Opgave 3 C er grafen for h(x) B er grafen for f(x) A er grafen for g(x) Opgave 4 x: tid, målt i å... -
skriftlig eksamen dansk 2004?
Forumindlæghvordan er det gået med jer folkens? hvilke emer valgte i? er der nogen der skal op i tysk her på onsdag? -
Johnny Bear
Forumindlæghej:D er der ik nogle der helt tilfældigt har lavet en engelsk opgave jeg ka suge om Johnny Bear af John steinbeck??? eller der ved hvordan jeg ka få noget at vide om den...? har nemlig ik rigtig læst;D på forhånd tak:) -
13 I engelsk??
ForumindlægJeg skal op til engelsk mundtlig FSA imorgen og ser frem til det. Jeg har nemlig styr på alle mine notater og kan hele pensum! Min engelsk accent er også god, så jeg kan ikke se nogle problemer!Emnerne jeg kan komme op i er: My Life, Ireland, Australia og LoveI årskarakter har jeg fået 11 i de si...
