Søgning på: amish folket. Resultater: 14661 til 14680 af 19974
-
Stofmængde med 2 ubekndte
ForumindlægHej folk derude. Jeg kan ikke finde ud af hvordan man skal finde stofmængden af H2 med 2 ubekendte i formlen der er blevet givet. Formlen stilles sådan op n=m/M n=stofmængden m=masse M=morlarmassen Vi har molarmassen 1,008 Opgaven lyder ZnSO4 kan fremstilles ved reaktions imellem zink... -
Hvor kan man finde andre bøger eller oplysninger til maskinmester studiet
ForumindlægHej jeg er på 1 semester på maskinmester studiet og tænkte om nogen kunne fortælle mig hvor man kan finde nogle oplysninger angående diesel generator settet på et skib og en lang række andre ting så som alle de ting som er drevet af diesel generatorerne. Jeg er interesseret i alt. noter, bøger,pd... -
Vektorfunktion
ForumindlægHej. I min SRP skriver jeg om det skrå kast, og skal derigennem redegøre for hvad en vektorfunktion er. Men jeg er simpelthen blevet forvirret. Jeg har læst mig frem til at en vektorfunktion kan defineres på følgende måde (vedhæftet fil), men ser bare nogle steder at folk har givet stedvektore... -
Termodynamik
ForumindlægHey folkens er i gang med en opgave hvor jeg skal regne "stigningen i den indre energi i gassen" og har de her informationer: En beholder med faste vægge er fyldt med en treatomig idealgas med molarmassen 17 kg/kmol. I beholderen, hvis volumen er 0,2 m3, er begyndelsestilstanden 1 MP... -
Eksamensprojekt
ForumindlægHej Folkens. Jeg skal til at skrive eksamensprojekt i Historie og Religion. Er der nogle venlige sjæle, som kunne komme med nogle ideer hvad man kunne skrive om? Det er en synopsis som skal udarbejdes, og derefter skal man mundtligt forsvar sit emne foran en lærer og censor. Det skal helst være n... -
Differentialligninger - HASTER !
ForumindlægHej Folkens. Jeg har en aflevering til imorgen, og er gået i stå med en opgave som lyder; En populations størrelse N(t), målt i antal individer, til tiden t, målt i timer, er løsningen til differentialligningen dN/dt=cN(d-N) hvor c og d er konstanter. Den øvre grænse for populationen er 1500. ... -
Relative ændring i y- værdi for Δx = 3
ForumindlægHej folkens, jeg har brug for hjælp til en opgave til morgen, jeg kan slet ikke finde ud af det, og alt det jeg finder på nettet hjælper ikke rigtig. Opgaven siger: Bestem den relative ændring i y- værdi for Δx = 3 funktionen f(x) = 40* e^-0,7348x. Kan i hjælpe mig men opgaven, måske for... -
HJÆLP TIL DANSK HISTORIEOPGAVEN DHO
ForumindlægHej jeg skal skrive en dansk historieopgave, om Det Folkelige Gennembrud. Jeg har brug for alt den hjælp jeg kan få, og ALT HJÆLP ER GODKENDT. Her er opgaveformuleringen: Redegør for landbefolkningens stilling i slutningen af 1800-tallet med fokus på hedebønderne, redegør herunder for forske... -
Udregne springhøjde ud fra springkraft
ForumindlægHej kloge folk Jeg har brugt en "force plate" til at udregne den kraft man sætter i jorden når man sætter af til et hop. Den kraft har vi fået i newton, og det vil jeg gerne have omregnet til centimeter. Jeg har læst lidt på dette link: http://www.researchgate.net/post/How_do_you_c... -
HJÆLP TIL DHO
ForumindlægHej jeg skal skrive en dansk historieopgave, om Det Folkelige Gennembrud. Jeg har brug for alt den hjælp jeg kan få, og ALT HJÆLP ER GODKENDT. Her er opgaveformuleringen: Redegør for landbefolkningens stilling i slutningen af 1800-tallet med fokus på hedebønderne, redegør herunder for forskelle... -
Hjælp til differentialligninger! :)
ForumindlægHej folkes :) Jeg skal løse denne opgave: Find den løsning til differentialligningen som går gennem punktet (4,6). Men men men, jeg synes slet ikke at jeg kan finde ud af at komme frem til noget ordenligt resultat. Har sågar prøvet at plotte den ind i Nspire og løse den der, men det blev ... -
Hjælp til ligning med to ubekendte eksponenter
ForumindlægHej folkens :). Jeg sidder her og arbejder på en matematik rapport og jeg er kommet til en opgave, hvor jeg skal løse ligningen: 100*1,05^x = 200*1,02^x. Jeg kender godt til logaritmereglen, der "tager" eksponenten ned, men det er som om jeg ikke rigtigt kan få den til at give det rig... -
Klumme?? Hjælp!
ForumindlægJeg skal skrive en klumme baseret på en artikel om en gut der gør en masse gode ting for folk i nød og prøver at bekæmpe racisme og lign. Jeg har ABSOLUT ingen idé om hvordan man skriver en klumme, og da slet ikke når den skal være baseret på en tekst. Hvordan gør man? Går man ud fra at læseren a... -
Hjælp til forskrift
ForumindlægHej folkens, jeg håber I kan hjælpe mig med min opgave. Jeg forstår den ikke helt. Her kommer den: En virksomhed fremstiller kun én vare. De samlede omkostninger ved 1.000 stk. er 816.000 kr. Heraf udgør de variable omkostninger 800 kr. pr. stk. Virksomheden sælger varen til en fast pris på 1.... -
Hvor får man insulinen fra????
ForumindlægHej folkens, jeg er igang med min AT synopse og skriver om hvad der sker med menneskets blodsukkerbalance når man faster. Jeg er stødt på et lille problem.. Jeg forstår ikke helt hvordan man får insulin når man ikke spiser? For er det ikke kun når sukkerstoffer for mad kommer ud i blodet at bugsp... -
Matematik opgaver
ForumindlægHej folkens. Jeg har to spørgsmål jeg ikke kan finde ud af lave i matematik på b-niveau. Spørgsmålene lyder sådan: 1: Bestem monotoniforholdet (Dvs. x-intervaller, hvor funktionen er voksende, aftagende og konstant). 2: Bestem definitions- og værdimængden (Dm og Vm). I skal her angive... -
AKUT HJÆLP
Forumindlæg“Idet jøden tilkæmper sig den politiske magt, kaster han de sidste slør, der endnu skjulte ham. Den demokratiske folkejøde bliver til blodjøden og folketyrannen. I løbet af få år søger han at udrydde de nationale bærere af intelligensen, og idet han berøver folkene deres naturlige åndelige ... -
BEVIS: Den rette linje - Normalvektor
ForumindlægHej folkens, jeg er igang med at repetere et bevis men jeg er desværre stødt på et problem. I min bog står der at hvis (x0,y0) er et punkt på linjen, er en ligning: a(x-x0)+b(y-y0)=0 Beviset går så igang og der står følgende jeg ikke forstår: Hvis linjen ikke er parallel med y-aksen (dvs. hvis b... -
Matematik A
ForumindlægHej folkens. Sidder med en opgave som jeg ikke rigtig kan finde frem til. Det er noget om jeg skal finde længde, grader og arealet af firkant ABCD. Information: fra A til B 12,2 i længden B = 135 grader. fra b til c 7,5 i længde. fra C til D 11,5 i længde. fra D til A 17,4 i længde. A)... -
Eksamensprojekt - har i nogle gode råd til bøger/hjemmesider?
ForumindlægHej Folkens. Vdr. en opgave som jeg er i gang, vil jeg hører jer ad om i eventuelt ligger med nogle gode råd, eller eventuelt anbefaler nogle bøger / hjemmesider. (reformationen i DK) - Noget omkring lutheranisme og katolicisme (sammenligning) herunder indedrage martin luther i hvilken henseende...
