Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 14701 til 14720 af 23766
-
Titrering af Fe2+ med KMnO4
ForumindlægVi titrerer Fe2+ med KMnO4 i surt miljø Fe2+ + MnO4- -----> Fe3+ + Mn2+ (I behøver ikke at afstemme) Ved ækvivalenspunktet er alle Fe2+ oxideret til Fe3+ . Ved ekstra tilsætning vil disse forblive i opløsningen, som får en rødlig farve. Hvorfor får opløsningen en rødlig fa... -
Kvantitativ metode vs. kvantitativ analyse
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål angående forståelsen af "kvantitativ". Jeg forstår det metodiske, tror jeg, netop at du undersøger et felt med målbare data, eksempelvis statistik og spørgeskemaundersøgelser. Men hvad så når man analyserer på disse data? Når man analyserer kvantitativt, beskri... -
Differentialregning! (Det basale)
ForumindlægJeg er seriøst ved at være lidt urolig! Jeg var væk i blot 2 mat. moduler og er stået HELT af! Vi har om differentialregning (fik det at vide i dag :-S). Jeg sidder med ca 12 stykker af typen: Bestm f '(x0), når f(x)=3x+4 og x0 = 2 En der kan FORKARE mig hvordan man løser sådanne stykker!? -
Generelle spørgsmål om programmeringssprog
ForumindlægHej besøgere. Jeg har valgt programmering C på HTX som valgfag næste år, og har et par generelle spørgsmål om faget og dets indhold. Først og fremmest: hvad er pensum? Er der noget specielt fagligt stof man skal i gennem, eller handler det mere om projektorientret arbejde? Hernæst: Hvilke spr... -
formel
ForumindlægNogle der vil hjælpe mig med forsøget: Blyposen, hvor jeg skal gøre rede for, hvordan ligningen til bestemmelse af blyets sluttemperatur fremkommer.. Hvordan gør jeg? (mundtlig eksamen) -
Kan jeg læse Jura ?!
ForumindlægHej med jer ! Jeg går på Hhx 3 år og har en stor interesse for retspolitik og vil gerne læse jura med henblik til at blive advokat i fremtiden. Jeg har sådan ikke et problem med mit gennemsnit (9.5), men da jeg var mindre fik jeg at vide jeg var ordblind, det gør jo så at jeg aldrig har været de... -
Pestbakterien: Kvantitative og kvalitative metoder
ForumindlægHej, Jeg skal til at skrive AT og har om pest. Jeg skal have hjælp til metoderne. Jeg har skrevet at det var Alexandre der isolerede pestbakterien ved hjælp af et mikroskop. Det vil sige, at jeg ikke har har benyttet metoderne, men selve Alexandre. Er lidt i tvivl om hvilke biologiske metoder ... -
Hvor er bølgelængden?
ForumindlægHej http://jk-1f-fy.wikispaces.com/Forsøg+med+laser+og+optisk+gitter Når jeg ser et billede som overstående så forstår jeg fuldstændig godt alt det med n'te orden, gitterkonstanten osv, men der er en ting, jeg ikke forstår: hvor er bølgelængden henne? Er det afstanden fra gitte... -
phosphorsyre !!
Forumindlæger der en venlig sjæl der gider at se min opgave igennem for fejl.. :-) tak på forhånd Anvend forsøgsresultaterne til at beregn phosphorsyre koncentrationen i colaen. Beregn derefter colaens indhold af phosphorsyre angivet i mg H3PO4 pr. L cola. Første ækvivalenspunkt er aflæst til 8,6 ml st... -
skrifttype og str.
ForumindlægHej folkens, Jeg er ret i tvivl om hvilken skrifttype jeg skal vælge til min SRP opgave. Jeg regner med at bruge størrelse 12. Me jeg vakler mellem skrifttypen Times new Roman eller Calibri? Hvilken vil i anbefale.. jeg tænker hvis censor skal læse så mange, så var det måske en god ide med anderl... -
Vasomotion
ForumindlægHej alle. Jeg har brug for hjælp til info om hvad er en vasomotion? Hvad vasomotion beskriver og står for osv. Mange tak på forhånd. -
Hjælp med en god konklusion?
ForumindlægHej derude Er igang med at færdiggøre min projektopgave, men kan slet ikke komme igang med min konklusion. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal starte? Any help? :) Tak på forhånd -
Tysk lektier rettelse
ForumindlægHej, ville nogle være søde og hjælpe mig med disse opgaver? Jeg har svært ved tysk. Køn, grammatik, kasus osv. Jeg har prøvet at oversætte dem, men kan nogle se om der er nogle fejl? Nr. 1 1. Klassen spadsere gennem skoven. 2. De spadser gennem dalen. 3. Læreren har en opgave til klassen. 4. D... -
Projektopg. - 8. kl! D:
ForumindlægHej, (-:. Jeg skal lave en projektopg., overskriften siger dog "(9.kl.)", men det er faktisk til 8. kl. Hvilket emne kan jeg tage? Det ville være skønt med lidt hjælp. :D, har tænkt over, at tage om uddannelse, men det bliver for 'privat', har også prøvet med, biler - el-biler,... -
Bevis for lineær funktion
ForumindlægHej. Er der nogen der kan beviset for den lineære funktion. Altså bevise formlerne for hhv. a og b? -
propan-1-ol og propan-2-ol
ForumindlægHej Vi har lavede forsøget "Oxidation af alkoholer". Jeg skal afstemme og indrage reaktionsskemaerne for oxidation af propan-1-ol med MnO4- i neutralt miljø ( der dannes propanal og MnO2). Det har jeg gjort, er det rigtig afstemt? 2MnO4- + 3CH3 – CH2 – CH2 OH → 2MnO2 +... -
diskussion af thalidomid
ForumindlægHej! I mit SRP-projekt skal jeg forklare diskutere hvordan man undgår katastrofer som Thalidomid-skandalen, men er gået lidt i stå... Nogle ideer til hvad man kan gøre udover hvad der alllerede er gjort -
Fra natur til landbrug
ForumindlægSidder og skriver SRO, men mangler en figur, der viser hvordan Danmark har ændret sig gennem nogle år med henblik på ændringen fra natur til landbrug. Dvs. fx 3 billeder der viser hvordan Danmark har ændret sig fra fx 1975 til 2011. Er nogen, der har noget lignende liggende, eller ved hvor jeg ka... -
Tryk!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave, er lidt i tivl om hvordan den skla løses? Forklar princippet bag en tegnestift. Lav gerne en tegning med kraftpile og andre relevante størrelser. Hvor stort er trykket af spidsen af en tegnestift, der trykkes ind med 40N, når spidsens areal er 0,... -
Please kig ind- ik ignorre, ret vigtigt
Forumindlæghvad sker der hvis man afbrænder nitrogen ?
