Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 14801 til 14820 af 17400
-
Primærproduktion - udregning - hjææælp
ForumindlægHej alle! Har virkelig brug for hjælp til et spørgsmål i min biologi-aflevering som skal afleveres imorgen! Opgaven lyder således: - Hvor stor vil den totale primærproduktion af hhv. korn (frøfraktion), strå (halm) og rødder være hvis hele landbrugsarealet (2,65 mio. hektar) var dyrket med denn... -
fysik
ForumindlægHASTER HASTER HASTER Der er 1 opgave jeg ikke helt kan finde ud af i min aflevering, som lyder sådan: en isklump med temperaturen 0 grader flyder på vandet. Isklumpens rumfang er 7.5 cm3 a) find opdriften på isklumpen. Densiteten af is ved 0 grader er 0.917 g/cm3 b) beregn rumfanget af den de... -
Reducing af udtryk UDEN grafregner!
ForumindlægHey, jeg skal reducere nogle udtryk uden at bruge min grafregner ( dog bruger jeg den til at regne efter) Føler ikke vi som sådan har lært noget om det, men jeg skal åbenbart lave det i en aflevering. a^3 -a^2b ________ a^2-2ab+b^2 Det ville i mit hoved give mening at man kun kunne reducere i d... -
Tidspres!! Er der en venlig sjæl derude der gider skrive min engelskstil?
ForumindlægJeg ved udemærket godt hvad studieportalen er til for. Men jeg står i en presset situation hvor jeg skal have lavet nogle afleveringer til i morgen. Jeg kan kun nå at skrive den ene, men bliver også nødt til at aflevere min engelskstil. Min sure lærer går ikke med på, at jeg aflevere den senere. ... -
Chromatografi
ForumindlægHejsa. Jeg har kemi B på fjernstudie, og i min aflevering skal jeg besvare nogle spørgsmål omkring chromatografi. Vi har fået tildelt to sider om det men desværre ingen videoer, og jeg har lidt svært ved at forstå hvordan jeg skal løse opgaven. Jeg skal besvare spørgsmålet: Forklar ud fra stru... -
Retvinklede trekanter - Tangens
Forumindlæg5. HVOR LANGT ER DER TIL ØEN? - FSA OPG 5.4 Hejsa! Jeg er i gang med en fsa matematik aflevering. Jeg er blevet lidt forvirret ved en af opgaverne der omhandler tangens, da vi heller ikke rigtig har haft noget om tan, sin og cos (kun en enkel time for nogle uger siden med meget lidt information... -
Grænseværdi
ForumindlægHej Jeg er ved at lave aflevering og er ved et spørgsmål jeg sidder fast ved. Spørgsmålet er: Find grænseværdien for funktionen h når x --> uendelig h(x)=f(x)/g(x) f(x)=(1/2x^2+5)^2 g(x)=(x+5)^4 Håber der er en der kan hjælpe mig igang med denne opgave, på forhånd tak! :-) -
Projekt om Argentum (sølv), Emner?
ForumindlægHej Er ved en aflevering i kemi, hvor jeg har fået tlidelt grundstoffet Argentum (Ag, Sølv). Men... Vi har fået kategorierne Egenskaber, Anvendelse, Opdagelse og Andet. I andet skal vi selv skrive alt nødvendig fakta ned. Hvilke emner synes i kunne være en god idé at skrive noget om? Jeg synes d... -
Række spørgsmål til tysk rettelser
ForumindlægHej, har lige nogle spørgsmål til min tysk aflevering :) 1. Es ist eine essentzielle Frage welsche macht es sehr schwierig zu beantworten. - Kan man godt bruge "welsche" i den sammenhæng? 2. Abends waren wir oft auf dem Zimmer entweder unsere eigen oder das Zimmer unser Freundes. - K... -
Vektorer i planen, projektion
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med et turbokursus på 2 måneder, hvor jeg skal læse matematik op fra B-A. Det hele går meget hurtigt, så vi har ikke så meget opgaveregning på klassen. (Mest beviser) Så når det kommer til afleveringer kan det sommetider blive lidt svært. Jeg har en opgave for som jeg ha... -
Smeltevarme
ForumindlægHej sidder og kæmper med de sidste 2 opgaver til min aflevering, håber der er en der kan hjælpe..Tak på forhånd _______________________ Opg 7) 80 kg brugt jern smeltes i en ovn. Der går 40 sekunder inden al jernet er smeltet. Hvilken effekt er der tilføjet jernet? Opg 8) Et hypotetisk (!!!)... -
Lære hjælp anmodes
ForumindlægHey derude Jeg er i gang med at selvstudere Fysik fra 0 til B niveau. Jeg ville høre om der var nogen derude der ville være villig til at hjælpe mig med mine første opgaver om Energi, da jeg ligger meget syg for tiden, og har meget svært ved at se mig selv nå må afleverings deadline på lørdag. J... -
Polynomium ved indsættelse af z = x^2
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at lave en matematik aflevering og finde nulpunkterne for liningen = x^4 - 3x^2 + 2x^2 ved indsættelse af z = x^2. Jeg er kommet frem til 2 nulpunkter ved følgende beregning: z^2 - 3z + 2z Diskriminent: D = -(-3)±√1 / 2*1 = x1 = 2 x2 = 1 √... -
Polynomium
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med en aflevering hvor jeg ved håndregning skal bestemme samtlige rødder i polynomiet: q(x)=x3-2x+8x-16 Har så fundet ud af at 2 er en rod i q(x). Da q(2)=0. Har herefter lavet divisionsalgoritme med (x-2) og q(x) hvor jeg så får x2+8.Så har jeg løst den vha. diskriminantf... -
Differentialregning- tangent ligninger
ForumindlægHej.. jeg har en opgave som jeg ikke kan forstå. det er til en aflevering, der skal afleveres i aften kl. 23:30. Håber nogen kan Hjælp. Opgave 1008 Parablen y=x^(2) har to tangenter, der går gennem punktet A(-((1)/(2)),-2). Bestem en ligning for hver af disse tangenter. det skal lige siges jeg... -
Forklaring af model (matricer)
ForumindlægJeg har fået stillet det vedlagte spørgsmål i en aflevering. A) Jeg er klar over, at tallene 4 og 2 beskriver at de unge mus får i gennemsnit 4 unger om året, hvor af halvdelen af de unge mus bliver gamle - altså tallet 2. Dog kan jeg ikke helt forstå hvorfra 0.5 og 0 kommer? Er der nogle der k... -
Maple-hjælp - vektorfunktioner
ForumindlægHejsa, jeg har en aflevering for, som jeg gerne vil prøve at lave i Maple for første gang, da jeg ved det er vigtigt at kunne til eksamen :) jeg har vedhæftet opgaven jeg er i gang med, og opg b, driller mig både i Maple, da jeg ikke kan se hvad jeg har gjort forkert, når jeg differentierer? (ved... -
Reducering
ForumindlægHej alle Jeg har et reducerings stykke, og ved hvad det giver, og kan også finde en måde at regne det ud på, men er sikker på den går, for det er en aflevering, og det er bare en hvor jeg har lavet logisk tænkning . Ligningen er: b^3*(a*b)^12/(b*c)^5*c^7*b^-2 (Ved det skal give a^12 Det jeg... -
Det haster matematik tema: fodbold
ForumindlægJeg har brug for hjælp til en aflevering og gerne vil have lidt hjælp med nogle begrundende svar. 1) Beregn den samlede længde af de kridtstreger der udgør banens omkreds, midterlinje og midtercirkel Omkreds af banen: 340m2 Midterlinjens længde: 13cm Midtercirklens omkreds: 1,83cm 2) Hv... -
Hjælp til intern analyse af Lidl!
ForumindlægHej. I forbindelse med en aflevering er jeg blevet bedt om at lave en intern analyse af Lidl. Indtil videre er det gået meget fint med at analysere virksomhedens idé og værdikæde, men ifølge min bog er jeg nu nået til PLC-kurven og Boston-modellen. Kan jeg også lave disse to, selvom Lidl jo ikke ...
