Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 14901 til 14920 af 26896
-
funktioner/vækst
ForumindlægHej, jeg kunne godt bruge lidt hjælp til denne opgave: Befolkningstallet i Sudan er i årene 1950-2000 med god tilnærmelse vokset 2,58 % om året. I 1950 var befolkningstallet 9,2 mio. a) Opstil en model, der beskriver udviklingen i Sudans befolkningstal i årene 1950-2000. b) I hvilket år nåede b... -
Differentiallignings løsning
ForumindlægBestem den funktion f, der er løsning til differentialligningen. dy/dx=e^(-2y) og som opfylder, at f'(2)=5 Mit forslag: Jeg har forsøgt utallige "modeller", men jeg kan ikke finde ud af, hvad k er lig med, og ligeledes ikke hvilken model jeg skal bruge. På forhånd mange tak! -
Hjemmeside analyse Ecco
ForumindlægHej Jeg skal lave en hjemmeside analyse af Ecco og føler mig ret usikker, både på hvordan jeg får startet op og hvad den skal indeholde. Er der nogen der har en god analyse model der er nem at følge eller evt nogen der har lavet analysen som jeg må se og støtte mig op ad, mens jeg laver opg... -
effektivitet
ForumindlægI en model for arbejdsprocessers effektivitet gælder at effektiviten f(t) som funktion af den tid t(uger) udøveren har været beskæftiget med arbejdet er givet ved f(t) = 1,00-0,60*0,90^t hvor længe skal udøveren have været beskæftiget med arbejdet før effektiviteten er 0,95 -
TI-nSpire CAS lommeregner til salg
ForumindlægHej jeg har en ubrugt TI-nSpire CAS lommeregner til salg (stadig i emballage) . Jeg har fået den i gave og syntes det var lidt overkill, så jeg købte en mindre avanceret model og kunne ikke bytte den. nypris 1600 jeg vil gerne have 1200 kr for den. http://www.studyshop.dk/produkter/TINSPIRE_... -
Projektledelse af multimedieproduktioner.
ForumindlægJeg sidder i en lidt presset eksamens situation (multimediedesigner 3 semester.), hvor jeg torsdag morgen kl 9, skal aflevere en synopsis, hvorefter jeg på baggrund af denne skal udføre en 10-15 min præssentation, som jeg herefter skal krydseksamineres i. - jeg trak i morges emnet: * "Pro... -
funktion
Forumindlægkoncentrationen af et bestemt præparat i blodet på en patient er en funktion af tiden t i en model er denne funktion givet ved f(t)=0.3t*e^-1,1t hvor t måles i timer og f(t) i mg/L a) beregn koncentrationens størsteværdi b) med hvilken hastighed ændrer koncentrationen sig med tiden t=2 -
Største og mindste værdi af funktion
ForumindlægJeg skal benytte modellen forneden til at bestemme den største og mindste glukosekoncentration i blodet, Men jeg har problemer med at bestemme G'(t)=0 i TI-Nspire og ved derfor ikke hvordan jeg ellers skal løse opgaven. Håber der er nogen der kan hjælpe! -
Opstille differentialligning
ForumindlægHej, Jeg skal opstille en differentialligning over følgende situartion: I 2015 bestod en population af 15 individer. Opstil en model for udviklingen af indivder (Y), som funktion af tiden x målt i antal år efter 2015. Det antages at den hastighed hvormed y vokser er propertionel med antallet af ... -
Fairtrade
ForumindlægHejsa:) Jeg har trukket samfundsfag og jeg har derfor valgt at have om fairtrade. Jeg tænkte på om i mådek havde en ide til et produkt? Det skal være noget man kan bruge til fremlæggelsen. Jeg havde tænkt på at lave en model/planche som viste forskellen på fairtrade/og ikke-fairtrde, men ved ikk... -
Startegic planning
ForumindlægHeey guys! Jeg har afsætning på engelsk og jeg skal redegøre for strategis planlægning og lægge vægt på: Hvor er vi nu? Hvor vil vi hen? Hvordan kommer vi derhen? Jeg skal forklare hvilke modeller der kan bruges til at finde ud af disse og og er dog klar over at jeg skal bruge en SWOT til de... -
Y = (Meget nem opgave)
ForumindlægAntallet af landbrug i Danmark kan i perioden 1983-2000 med god tilnærmelse beskrives ved modellen y = -2600x + 98680 , hvor y er antallet af landbrug, og x er antal år efter 1983 a) Hvornår kommer antallet af landbrug under 40000, hvis denne udvikling fortsætter? Håber der er nogen der k... -
Religion/samfundsfag HJÆLP TIL AFLÆSNING AF FIGUR
Forumindlægjeg har vedhæftet et billede af en figur som handler om egyptens vælgeres identitet. Jeg har lidt svært ved at skulle forklare denne model. Da jeg undrer mig over hvor der står "Identitet som muslim eller kristen" og hvordan det hænger sammen med at flere ønsker en islamisk stat? Hvorfo... -
Hvordan skal jeg lave det her kreative produkt?
ForumindlægJeg har skrevet om 6 dages krigen til historie eksammen, men jeg skal som kreativt produkt lave en 3d model som viser sinai ørkenen og vise israel's stategi mod egypten... hvordan skal jeg kunne lave den?? pap?? 3d software?? ler?? har i nogen gode ideer eller andre ting jeg kan bruge som kre... -
ligning
ForumindlægFra dambrug udledes ved et uheld spildevand i et vandløb. Dette forårsager et iltunderskud i vandløbet. I en model beskrives iltunderskudet ved funktionen: f(t)=97,5*t*e^-0,39t t >= 0 hvor f(t) måles i mg pr. liter, og t er antal døgn efter udledningen. a) På hvilket tidspunkt er iltund... -
Analyse af TV-reklamer. Interflora - circus love
ForumindlægHej med jer! Jeg har eksame på tirsdag, og jeg har lidt svært med min analyse .... Et af punkterne jeg er helt blank ved er, hvilken fortællermodel kan bruges? fx. aktantmodellen eller berettermodellen ... -Hvordan passer historien ind i modellerne? Jeg har forsøgt med aktantmodellen, men de... -
Højste løn?
ForumindlægI hvilket arbejde tjener man flest penge? Jeg går i gymnasiet, og er sproglig. Sidder og funderer over, hvad jeg vil efter gymnasiet, jeg vil meget gerne have et respekteret arbejde med en HØJ løn. Og tænkte på, om der på nettet er en liste over, hvilket job man kan tjene flest penge med? Og j... -
Spørgsmål om velfærdsstaten
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål om velfærdsstaten, som jeg skal kunne svare på, til min eksamen på onsdag. 1) Hvad skabte velfærdsstaten og faserne i dens udvikling? 2) Styrker og svagheder ved den nordiske model. 3) Fra velfærdsstat til konkurrencestat. 4) Hvilken betydning har globaliseringen for v... -
Modellering af sammenhænge? HJÆLP
ForumindlægJa jeg stødte så på det her spørgsmål: 9. Modellering Du skal gøre rede for modellering af datamateriale med en lineær, eksponentiel og potenssammenhæng. Den næste halve time sad jeg med et facepalm. Hvad vil det sige at Modellere generelt? Hvad betyder det i den her sammenhæng? Skal j... -
et dambrug
ForumindlægFra et dambrug udledes ved et uheld spildevand i et vandløb . Dette forårsager et iltunderskud i vandløbet . I en model beskrives iltunderskudet ved funktionen f(t)= 97,5*t*e^(-0,39t), t>0, hvor f(t) måles i mg pr liter , og t er antal døgn efter udledningen . a) På hvilket tidspunkt er ilt...
