Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 14921 til 14940 af 160040
-
Vektoerne a, b og c er givet ved
ForumindlægVektoerne a, b og c er givet ved a=(7 over 1), b=(-3 over 9), c=(-6 over 8) Bestem koordinaterne til a+b, a+c og b+c. Bestem derefter a, b, c, b+c og a+c -
Isoler u i L= u(1+a*t)
ForumindlægHej Alle jeg skal isolere u i ligningen L=u(1+a*t) hvordan gør jeg? på forhånd tak -
Kemi A eksamenssæt 4. juni 2014
ForumindlægHej alle sammen Er der nogle der ligger inde med facit til kemi A eksamenssættet fra 4. juni 2014 stx? -
Punktmængde - Bestem a, så arealet af M er 4.
ForumindlægHej :-) Jeg vil være meget taknemmelig, hvis i vil hjælpe mig med at besvare b-opgaven i den vedlagte opgave. Jeg ved, at jeg skal opstille et bestemt integrale med min funktion g, som jeg sætter lig 4 og løser med hensyn til a. Dog er jeg ikke sikker på, hvilke grænseværdier, jeg skal indsætt... -
Forklar hvad e^x og ln(x) har at gøre med omvendte funktioner & Bevis at (a^x)' = ln(a)*a^x
ForumindlægSproglig forklaring til mundtligt oplæg: "Forklar hvad e^x og ln(x) har at gøre med omvendte funktioner & Bevis at (a^x)' = ln(a)*a^x:" e^x og ln(x) er hinandens inverse funktioner da e*x er den naturlige eksponentialfunktion baseret på eulers tal og ln(x) er den naturlige log... -
matematik prøve. 8 'haster'
Forumindlægheej alle jer. jeg sidder med en 9. klasse afgangs prøve som blækregning til i morgen og der er jeg i tvivl om denne. Beregn hvor lang tid julie skal bruge for at cykle til kolding med en gennemsnitsfart på 20km/t.... og jeg har fundet ud af at der er 18,8km til kolding fra fredericia. Håbe... -
Opgaver i procentregning | Matematik formelsamling
KompendieFor at blive endnu bedre til procentregning kan du øve dig med forskellige opgaver, der på den ene eller anden måde inkluderer procent.På denne side er der opstillet 10 forskellige procentregningsopgaver. (Løsninger nederst på siden) Omskriv decimaltallene 0,72, 1,48 og 0,16 til procent? 22 % a... -
What can Denmark as a state do?
ForumindlægWhat can Denmark as a state do, if there is a missing person? -
Hjælp til bevis A'(x)=f(x)
ForumindlægEn eller anden der sidder inde med et bevis for (A(x)-A(x0))/(x-x0))→f(x0) for x→x+0 hvor f er en aftagende ikke-negativ funktion defineret i [a;b] og hvor A lades betegne arealfunktion med udgangspunkt a -
isoler x i formlen y=b*x^a
ForumindlægJeg har prøvet mig frem, hvor jeg skulle isolere x i formlen y=b*x^a : logy = logb*x^a logy = logb + logx^a logy = logb + a*logx 10^logy = 10^logb + a*10^logx y = b + a * x y + b = a * x (y+b)/a = x er der nogen der ved om det er rigtigt?.. -
Beregn O når a= 55 og b = 48
ForumindlægBeregn O når a= 55 og b = 48, how ? -
Bilags materiale til samf a STX eksamen
ForumindlægDem der har trukket, hvor stort er bilags materialet til Samf A på STX ? -
gym eller hf
Forumindlæghej alle derude :) jeg går i 9 klasse, og tænker småt på hvad jeg skal efter 9.. mit gennemsnit er pt på 5,5... Jeg ved ikke om jeg vil vælge stx eller hf.. Hvad synes I er bedst ? .. syns I, at jeg skal tage 10, hvis jeg ikke bliver egnet til gymnasium også derefter søge ind? eller syns I jeg sk... -
Hjæælp. Nogen der har lavet fp9 matematik december 2018??
ForumindlægNogen der har lavet fp9 matematik december 2018. Hvis ja kn jeg så ikke få et billede af den??? -
Hvilken vinkel danner Symmetriaksen på bygning A?
ForumindlægHej.. Jeg sidder med en problemløsning og måske har nogle af jer selv haft denne problemløsning for.. men jeg er helt på bar bund., men det er opgave 2 på det billede der er vist.. Den lyder : Hvilken vinkel danner symmetriaksen på bygning A? Hvordan finder jeg ud af det ? Hvad betyder det ... -
Samfundsfag A - Skriftlig eksamen - Idéer til potentielle temaer
ForumindlægHej alle! Jeg ville meget simpelt spørge, om der er ngoet, der skulle være i stand til at regne ud, hvilke temaer, der bliver valgt til dette års Samfundsfag A på STX? Kunne være meget smart lige at lave et "brush-up" på præcist disse emner! På forhånd; tak for hjælpen! -
6 A-fag og eksamen uden undervisning
ForumindlægKære alle derude Jeg er 1. g'er på et gymnasie og går i FyMa-klassen. Jeg vil gerne hæve kemi til A-niveau i 3. g, men jeg vil også gerne hæve engelsk til A-niveau. Det er ikke muligt, så jeg håbede på, jeg kunne gå op til eksamen i engelsk A i løbet af min gymnasietid (gymnasiet tilbyder ik... -
nogen der vil forklare?? 15a - a - 2(3a + 2a)
Forumindlægforstår ik det her.. 15a - a - 2(3a + 2a) -
Isolation af en variabel A/B=C/D
Forumindlæghej Nogen der ville kunne hjælpe mig med at isolere hvert af bogstaverne i ligningen A / B = C / D hvor "/" er dividere Mange tak. -
Skriftlig Engelsk A STX eksamen 2010
ForumindlægNogen der ligger inde med eksamenssættet og eller svar på delprøve 1 fra skriftlig engelsk A STX 2010? eller har gode råd og fif?
