Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 15081 til 15100 af 26896
-
Biologi/matematik
ForumindlægVi har fået denne problemformulering: Gør rede for hvorledes hjertet og kredsløbet reguleres. Inddrag en matematisk model for hvordan koncentrationen af dopingstoffer aftager i kroppen og hvordan man opretholder en mindste koncentration ved med mellemrum at indtage en vedligeholdelsesdosis. Mit... -
Code Louis
ForumindlægJeg kan ikke helt forstå meningen med følgende sætning "På det lovgivningsmæssige område skabtes større enhed gennem den såkaldte "Code Louis" (1667, 1670), der fik gyldighed for hele Frankrig" Konteksten er Frankrig som model for hele europa og enevælden. Tusind tak på for... -
Lille opgave :-)
ForumindlægI en trekant ABC er: l BC l = 4 tredje dele af l AB l og l AC l = 2 * l AB l a) Tegn en model af trekanten, og bestem vinkel A. b) Bestem l AB l når hb = 4 Så er det jeg tænker, Øhh? Nogen der vil, eller kan hjælpe mig? :-) -
Landbrug og kostpolitik/råd
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og laver min eksamensopgave i NF i disse timer. Dog er jeg blevet ret meget i tvivl om et af spørgsmålene. Jeg skal perspektivere til ændringer i kostpolitikken/rådene ud fra landbrugets udvikling gennem årene - Nogen som har styr på sådan noget, eventuelt med nogle modeller... -
skriftlig besvarelse?
ForumindlægUdviklingen i antal elever der har valgt 9. klasse på efterskole i perioden 2000 - 2003, kan tilnærmelsesvis beskrives ved modellen. y=6410*1,06x hvor y er antal elever i 9. klasse på efterskole, og x er antal år efter 2000. a) Hvad fortæller 6410 og 1,06 om antal elever i 9.klasse på efterskole? -
HELP!
ForumindlægSammenhængen mellem diameter og højde for visse amerikanske træer kan beskrives ved modellen y = 21,4 * x0631 hvor x (meter) er træets diameter 1,5 over jorden, og y (meter) er træets højde. Et bestemt træs diameter er over en periode vokset med 40 % a) Hvor mange procent højere er dette træ blevet? -
En havvindmølles energiproduktion
ForumindlægEn havvindmølles energiproduktion er ligefrem proportional med vindens hastighed opløftet i tredje potens. a) indfør passende variable, og opstil en model for havvindmøllens energiproduktion som funktion af vindens hastighed. Jeg kan slet ikke finde ud af denne opgave, det ville virelig hjælpe ... -
Et bassin
ForumindlægEt bassin har et lodret tværsnit, hvis form er en del af en parabel med toppunkt T. Bassinets største bredde AB er 10 m, og dets dybde er 4 m. Tegn en model af tværsnittet i et passende koordinatsystem, og bestem en ligning for parablen i dette koordinatsystem. -- Jeg synes slet ikke, jeg kan... -
Markedsundersøgelse
ForumindlægHej ! er den noglr der kan hjælpe mig ? jeg skal lave en markedsundersøgelse af det svenske marked med henblik på om det er muligt for danske vin-handler at sælge vin over internette i SE. er der nogle som kan komme med nogle input til hvilke modeller og teorier som jeg bør benytte mvh. dmi -
trekant
Forumindlæghjælp til den opgave I trekant ABC er vinkel A = 72 grader , b = 4,1 og c = 3,8 . a) Tegn en model af trekanten, og beregn længden af siden a. b) Beregn længden af højden på siden b. er det rigtig c * sin(A) = 3,8 * sin(72) = 3,61 -
HJælp
Forumindlægsammenlign de tre modeller lineær- eksponentiel- og potentens sammenhæng. Opskriv de tre generelle ligninger y=ax+b y=b*a^x y=b*x^a og forklar bogstavernes betydning bla. ved brug af udtryk som vækst og begyndelsesværdi. Er der en venlig sjæl der kan forklare dette for mig ? -
Mundtlig dansk eksamen prøveform B
ForumindlægHej! Jeg skal aflevere min synopse til den mundtlige prøve i dansk i morgen, men ved ikke hvordan jeg skal gøre med hensyn til bilag. 1. Må jeg gerne have forksellige ting på et bilag (fx. to forskellige modeller) 2. Hvor mange bilag må jeg medbringe til lærer og censor Tak på forhånd :)) -
sammenhæng ligninger
Forumindlægsammenlign de tre modeller lineær- eksponentiel- og potentens sammenhæng. Opskriv de tre generelle ligninger y=ax+b y=b*a^x y=b*x^a og forklar bogstavernes betydning bla. ved brug af udtryk som vækst og begyndelsesværdi. Er der en venlig sjæl der kan forklare dette for mig ? -
Psykoanalysen og reklamer
ForumindlægHej alle Jeg har brug for lidt hjælp med Sigmund Freuds psykoanalyse. Jeg skal stille analysen op i forhold til en reklame, jeg selv skal finde. Helst en reklame hvor der er modeller på, som er med til at skabe et ideal for udseendet. Er der måske nogle der kan fortælle mig hvordan man bruger Fr... -
kærlighed/umulig kærelighed lyrik
ForumindlægJeg har trukket Kærlighed/umulig kærlighed lyrik i dansk. har i nogle idéer til hvilke tekster eller sange jeg kan bruge og evt. en analyse model. min lærer sagde jeg skulle finde en nyere sang, og havde en ældre sang til at referere til. please hjælp... -
Politik/velfærdsstat
ForumindlægKan nogen besvare disse tre spørgsmål? Redegør den danske velfærdsstatsmodel(den universelle model), med særligt fokus på hvilke udfordringer, der vil forekomme i fremtiden Undersøg hvordan Danmarks handelsøkonomi er sammenlignet med hvordan Donald Trumps handelsøkonomi er. Frihandel og (kont... -
hjælp med matematik
Forumindlæghej. jeg har en opgave jeg er gået istå i og mangler lidt hjælp :) har en tabel med årstal fra 1988 til 2000 og elforbrug for årene elforbruget kan beskrives med en lineær model f(x)=ax+b hvor x er antal år efter 1988 og f(x) er det årlige elforbrug. jeg skal så bestemme a og b? og her er jeg så... -
Konstanterne i funktionen
ForumindlægFølgende funktion giver en god model for temperatur som en funktion af tiden, når man måler på en kop med varm kaffe. f(x) =0,80·0,89x+2: f(x) er temperatur i celcius og x er tiden i minutter. 1) gør rede for betydningen af konstanterne i funktionen. Jeg forstår ikke hvad jeg skal og hvad er k... -
Danmarks deltagelse i Libyen?
ForumindlægHej er der en venlig sjæl herinde der kunne tænke sig at hjælpe mig med at svare på dette: Opstil en model, der indeholder fire faktorer, der kan forklare Danmarks deltagelse i interventionen i Libyen? - De eneste jeg selv kan komme frem til er disse: Demokrati udbredelse de vest... -
Hej med jer, er der nogen af jer kan svare på mit spørgsmål her, kan man bruge Berretermodel, Aktantmodel og kontraktmodel når man vil snakke om kompositione...
ForumindlægHej med jer, er der nogen af jer kan svare på mit spørgsmål her, kan man bruge Berretermodel, Aktantmodel og kontraktmodel når man vil snakke om kompositionen af eventyret, jeg mener kan jeg vælge alle de 3 modeller og snakke om i mundtlig eksamen, eller bare vælger en af dem, når jeg skal snakke...
