Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 15121 til 15140 af 19441
-
Skal handelsskoler samles med gymnasier?
ForumindlægHej alle,Med reference til dagens historie hos DR:S: Taberuddannelser skal have mere prestigehttp://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/06/13/232536.htmKunne det være interessant, at se hvad folk der befinder sig på henholdvis gymnasier og handelskoler synes om netop dette forlag.Jeg har derfor tillad... -
Retvinklet trekant
ForumindlægI en retvinklet trekant ABC er h = 6 cm og hypotenusen c = 14 cm. Find siderne a og b. h er højden, men på hvad? forstår det sgu ikke helt? -
Ny regl ang. uddannelse inden for 2 år
ForumindlægJeg hørte at hvis man går i gang med en uddannelse indenfor 2 år efter man har afsluttet gym mm. må man lægge 0,8 til sit snit? =/... passer det? Er reglen trådt i kræft og kommer det til at påvirke adgangskvotienten? -
ska bare lige være sikker
Forumindlægnår der står at en bolig koster 4035kr og heraf a/c varme 350kr så er det total beløbet pr.mdr ikke? -
Sandkasse
ForumindlægOpgave 2) En sandkasse er 2,18 m land og 1,85 m bred. A) hvor mange m^3 sand skal der anvendes, når sandet skal ligge 30 cm højt? B) hvad vejer sandet (helt antal kg) når 1 iter sand vejer 1,72kg? hvordan løser man det?? -
Stort tillykke til Frodo
ForumindlægHermed vil jeg være den første til at ønske Frodo tillykke med den flotte sølvmedalje i Kemi OL. http://www.kiku.dk/inter/index.php?action=show&menu=actuality&act=0&lang=DA&archive=0&lang=DA&lang=DAVi er bag siden meget stolte over en af vores lektieguruer og opgaveredaktører har opnået sådan et ... -
Hvad søger i?
ForumindlægEr nysgerrig....så vil lige spørge hvad folk derude søger/har søgt? Selv har jeg kun søgt Jura, da jeg er sikke på optagelse. -
AU - ukonstrueret
ForumindlægJeg forstår slet ikke hvorfor alle andre har fået alle mulige informationer om deres uddannelser hvor jeg derimod blot har fået ét brev om at jeg er blevet optaget på en uddannelse. Jeg har slet ikke fået at vide hvornår min uddannelse går i gang, jeg har ikke fået at vide hvornår der er rusturen... -
Til folk der blev optaget på medicin
ForumindlægFørst og fremmest vil jeg ønske jer et STORT tillykke med optagelsen!Derudover vil jeg sige, at jeg selv godt kunne tænke mig at studere medicin (især på KU). Men gennemsnittet på KU i år har skræmt mig lidt...Især fordi jeg skal læse IB i udlandet og ved ikke rigtig om mit gennemsnit kan nå op ... -
Fritidsjob og skole
Forumindlæghej, jeg skal starte i gymnasiet efter sommerferien og vil gerne vi lidt om man kan have tid til et fritidsjob,da jeg gerne vi have et for at tjene lidt penge. Jeg vil også gerne gå til en sportgren. Hvad er jeres erfarringer. Vil også gerne vide noget om hvornår man normalt for fri fra skole(hvo... -
fotosyntes
Forumindlæghejsa..Har jeg ret når planten optager:kuldioxid fra luften, vand fra jorden, og solenergien fra solen, bliver disse ting omdannet til druesukker og ilt.Druesukker = næring for planten.Ilt = til os organismer.tak -
oversættelse
Forumindlægså står den på tysk endnu et år og som så mange gange før, håber jeg, at der er en, der vil kigge på en lille oversættelse :)ModalverberDürrenmatts skuespil ”Der Besuch der alten Dame” foregår i byen Güllen. Det er en forarmet by. Borgerne må leve af arbejdsløshedsunderstøttelse. Den ene store fa... -
Sandsynlighed...haster!
ForumindlægFra mængden {2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16}udtages en delmængde på 5 elementer. Bestem sandsynligheden for hver af hændelserne.a. Mindst 3 af tallene er ulige.b. ingen er delelige med 3.har virkelig siddet med disse to opgaver i lang tid og er kommet ingen vegne. Håber nogle vil vise mig h... -
Hjælpppppp
ForumindlægJeg har en opgave her som jeg ikke helt aner hvordan jeg skal løse håber i vil hjælpe, så hurtigst så muligt. Opgaven: Jeg skal beregne lågets areal, og rumfang. Lågets højde er: 5 cm bredde 15 cm g længde 40 cm Beregn areal af låget = ?? beregn rumfang = ?? Tak. -
Nederlag efter nederlag?
ForumindlægGoddag, kære, hjælpsomme studerende (og voksne), Allerede i 5.klasse vidste jeg, at jeg skulle på STX, når jeg afsluttede FSA. - Jeg havde aldrig været i tvivl, og mine lærere var ganske enige. Dog i 9.klasse blev jeg konfronteret med sandheden om, at jeg i virkeligheden er meget naturfaglig, så ... -
Hvem havde troet?
ForumindlægHvem havde troet jeg skulle oprette en blog her på studieportalen. Stedet hvor det nærmest er umuligt være anonym. Jeg blogger også på en anden portal men jeg har efterhånden erkendt at mit liv i gåseøjne er for kedeligt til at blogge om på min anden blog. Egentlig har jeg forsøgt mig med Urban B... -
6 ligninger med 3 ubekendte
ForumindlægHey, jeg har en opgave hvor jeg udfra 6 punkter skal fitte det bedste andengradspolynomium. Det kan let løses i Maple men jeg tænkte om det ikke var muligt at løse 6 ligninger med 3 ubekendte a, b og c. Der er f.eks. et punkt der hedder (20, 12.5) vil jeg så ikke kunne lave ligningen: 12.5 = ... -
Fravær
ForumindlægHvordan kan det være at jeg får fravær bare pga. jeg var syg 2 dage ?? Det forstår jeg ikke...?`? Absoult latterligt.. Uacceptabelt.! Vil overveje at klage. Man kan altså ikke gøre for at man er syg. Så siger vejlederen at man skal have 0 i fravær ?? Jeg kender en fra HHX han har i etåretsløb 120... -
Hvor lang tid tager det?
ForumindlægHej, Jeg har en drøm om at blive børnepsykoloog. Jeg har kigget på den tilhørene Bacheloruddannelse der hører til, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor lang tid den tager? Der står først og fremmest, at den tager 3 år, men der står at første semester tager 3 år, og det gør andet seme... -
Problem :(
ForumindlægJeg har et stort problem. Jeg vil gerne søge HF, jeg spurgte min klasselærer om jeg kunne klare HF han sagde det kan du sagtens. Derefter gik jeg til min studievejleder og han sagde at jeg skulle have 0 i fravær for at komme ind på HF. Derefter gik jeg tilbage til min klasselærer han fortalte at ...
