Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 15181 til 15200 af 25375
-
Memo-teknikker?
ForumindlægHej ja, memo-teknikker, nogen der ved noget om det, hvordan gøre man kan det læres på nettet, nogle hjemmesider. Er sulten efter at lære det .!!! :D på forhånd tak -
Matematik aflevering på C-niveau
ForumindlægDer er vedhæftet en fil Jeg sidder med en aflevering som skal afleveres snart, men jeg forstår den ikke helt.. Opgave 1.a har jeg regnet til er f(x) = 44,73x+509,4, så ja, det er en lineær funktion. 1.b har jeg også selv regnet ud. 1.c : Det er der jeg går i stå. Er det noget med at... -
Fedt mere reality.
ForumindlægBig Brother vender tilbage, og er jeg den eneste der tænker, VIRKELIGE mere reality tv, har vi ikke nok med det vi har nu. Hvorfor er det lig af at der kommer mere reality når der i forvejen er omkring 80 timer af det om ugen på TV? Hvem er det der melder sig til alle de programer, da de me... -
spørgesmål til kistendom stil om jødedom
ForumindlægHvad er en pagt og hvad gik Guds pagt med jøderne ud på -
Metrik i 'Det blomstrende slagsmål'
ForumindlægHej, jeg er ved at lave SRO. Jeg skal blandt andet lave en analyse af Tom Kristens digt 'Det blomstrende slagsmål', og jeg kan simpelthen ikke finde ud af det med rytmen/metrikken. Så jeg tænkte på om der er nogen herinde der kan hjælpe mig med det? Altså om den består af jamber, trokæer ... -
Første verdenskrig- freden, prisen og konsekvenserne
ForumindlægJeg er i tvivl om, hvad konsekvenserne af første verdenskrig havde på de forskellige lande. Nogle som er helt vildt kloge inden for dette emne? -
Roman analyse
ForumindlægEr der en sproglig rytme i romanen, eller indgår der modsætninger eller gentagelser? Forstår ikke helt dette spg! Nogle der kan hjælpe? :-) -
SPANSK sætninger hjææælp
ForumindlægHej, kan nogle hjælpe mig med at rette/finde fejl i grammatikken eller andet i den tekst jeg har skulle oversætte fra dansk til spansk? Ville være en kæmpe hjælp, da jeg har meget svært ved faget. Sevilla ligger ved bredden af Guadalquivir. Det er Andalusiens hovedstad, og det er en meget smu... -
Sydafrika = Regnbuelandet?
ForumindlægHejsa! Er det rigtigt at Sydafrika bliver kaldt for regnbuelandet, fordi der bor så mange forskellig farvede mennesker? Jeg synes bare at det var en mærkelig grund, så jeg ville lige spørge for at være sikker... Måske kunne der være en anden forklaring på hvorfor det hedder det? //Maja -
Lineær funktion
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til disse opgaver a,b og c. Jeg vil være rigtig glad hvis i gad og hjælpe mig -
Livsstilssygdomme
ForumindlægHar en tværfaglig opgave, som jeg skal op i til eksamen på tirsdag. - skal skrive om livsstilssygdomme, og har kun skrevet hvad der kan ske ved personer, som er for overvægtige, men min lærer vil også have med hvilke livsstilssygdomme man kan have som undervægtig. nogen der kan hjælpe lidt? :-) -
HELLE HELLE HJÆLP HASTER
ForumindlægJeg skal op I helle Helles "Fasaner", men en af de vigtige punkter i min analyse handler om at fortælle om hovedpersonen i novellen i forhold til Rødstrømperne... Kan nogen hjælpe?!? Haster virkeligt! tak -
grammatik
ForumindlægSpørgsmål.. Jeg har lidt svært ved at skelne mellem akk. dativ. Soll ich dich nach begleiten Hause begleiten ( spørger med hvem) = akk = dich. Kannst du --mich---mir ein spannende Buch empfehlen. Hvorfor er det dativ, spørger man ikke med hvem. -
Digt analyse af der er et yndigt land
ForumindlægHej!! Er der nogle som kan hjælpe mig med en opgave omgående digt analyse? Ved i hvad titlen af vores nationalsang betyder i symbolik? Passer teksten til melodien? Er digtet samfundskritisk eller samfundsbevarende? Giv gerne forklaringer!! Tak på forhånd. -
Spørgsmål angående et ord
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er i gang med at skrive en stil om kvinden i buret og jeg har brugt følgende ord: er det et rigtigt ord eller er der et andet? ordet er markeret med sort: Carl Mørck og Merete Lynggaards tanker, følelser og handlinger, bliver beskrevet gennem Jussi Adler-Olsen som er en f... -
Tysk sætning
ForumindlægJeg har denne ene sætning som jeg gerne ville have lidt hjælp til: I de tilfælde, hvor der ikke synes at være en plausibel forklaring. in die Fälle, wo es gibt nicht scheinen eine plausible Erklärung in. -
De evige tre
ForumindlægHvad er betydningen af denne strofe, af digtet 'De evige tre' Hver kvinde står mellem disse to, forelsket, elsket og ren – een gang hvert hundrede år kan det ske de smelter sammen til een. -
findes der et liv efter døden?
ForumindlægEben Alexander fra USA har skrevet en ny bog, hvor han har oplevet verden efter vores død, men er det realistisk ? -
Slogan
ForumindlægHej jeg skal lave et slogan til et mobilselskab men kan ikke komme på noget. Nogle som har nogle ideer?? Tak på forhånd -
Roterende stol. arbejde?
ForumindlægHey, jeg er i gang med et projekt om en person på en roterende stol som holder 2 lodder på 2 kg hver ud fra kroppen. og efter et par omgange trækker han disse til sig og begynder at rotere hurtigere. Jeg kender inertimomentet for begge scenarier, så hvordan finder jeg det arbejde han har udført?
