Dansk

Digt analyse af der er et yndigt land

20. november 2021 af mathiasi302 - Niveau: 8. klasse

Hej!!

Er der nogle som kan hjælpe mig med en opgave omgående digt analyse? 

Ved i hvad titlen af vores nationalsang betyder i symbolik? 

Passer teksten til melodien?

Er digtet samfundskritisk eller samfundsbevarende?

Giv gerne forklaringer!! 

Tak på forhånd. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. november 2021 af Stygotius

Du skal vel også lave noget selv ??


Svar #2
20. november 2021 af mathiasi302

Hej Stygotius!

Har lavet omrking 2-3 sider helt selv, mangler bare disse spørgsmål. Synes dog du skal passe dig selv, når du ikke ved hvor meget jeg egentligt har lavet og arbejdet på. Synes blot du ikke skal være inde på denne hjemmeside hvis du bare kommentere at man selv skal lave noget, hvilket jeg har set inde på din profil. 

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. november 2021 af Quarr

Hvad er du nået frem til indtil videre?

- - -

Ja

 


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. november 2021 af Planke94

Jeg har hele analysen, men du skal lave den selv. jeg vil gerne kommer med ændringer. men jeg sender ikke min


Svar #5
20. november 2021 af mathiasi302

Hej Planke94! 

Det ville være en stor hjælp!

Har lavet en masse sider, mangler bare en smule for det skal være fantastisk og for at imponere læren! 

Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #6
20. november 2021 af Stygotius

Du vil imponere læreren med noget du ikke selv har lavet ???    Det har man et ord for.


Svar #7
20. november 2021 af mathiasi302

Kære Stygotius

Kan du ikke passe dig selv? Jeg har imponeret læren en masse gange og det ville være fedt lige at få lidt hjælp. Jeg er ikke inde på denne hjemmeside for at diskutere med en ældre dame / mand. Det fandme pinligt altså du burde jo at skamme dig. "Dont jugde a book by its cover"

Tak. 


Svar #8
20. november 2021 af mathiasi302

Hej Mathias!

Jeg er ikke nået specielt langt, da der bare er nogle i denne chat som ikke bare kan forholde deres meninger for dem selv. 

Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #9
20. november 2021 af SuneChr

mathiasi302
Megen uoverensstemmelse kunne have være undgået, hvis du i indledningen havde lagt ud med noget af
det, du skriver som del af kritikken i # 2: "Har lavet omrking 2-3 sider helt selv, mangler bare disse spørgsmål .... ved hvor meget jeg egentligt har lavet og arbejdet på".
Det er ærgerligt, fordi du ville kunne få en masse god hjælp af Stygotius, hvis du havde lagt ud med dette.
Det handler kun om, at skal ses som forum for dialog mellem spørger og de hjælpere,
som deltager. Får man førstehåndsindtryk af, og man kan jo ikke vide anderledes, hvis det ikke
står i indledningsteksten, at spørgeren bare skal slippe så let ud af opgaven som muligt, vil man kunne
forvente en ikke-positiv indstilling til at give hjælp.
Skriftlig kommunikation kan være vanskelig, men behøver ikke at være det, hvis man i begyndelsen
tilkendegiver, hvor man selv står, og hvad man gerne vil kunne forvente af den anden.
V.h.
SuneChr


Brugbart svar (0)

Svar #10
20. november 2021 af Stygotius

Jeg hjælper meget gerne folk  .....hvis der virkelig er tale om "hjælp". Jeg vil ikke bidrage til snyd. Det hjælper med garanti ikke nogen, men putter kun blår i øjnene på dem der  benytter sig af den slags.


Skriv et svar til: Digt analyse af der er et yndigt land

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.