Dansk

HELLE HELLE HJÆLP HASTER

11. juni 2014 af ohwell (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Jeg skal op I helle Helles "Fasaner", men en af de vigtige punkter i min analyse handler om at fortælle om hovedpersonen i novellen i forhold til Rødstrømperne... Kan nogen hjælpe?!?

Haster virkeligt!

tak


Svar #2
11. juni 2014 af ohwell (Slettet)

Her er teksten :) 

tak for hjælpen! håber du kan hjælpe mere, nu da du har teksten... 

ANDRE??? HAR VIRKELIG BRUG FOR NOGLE IDEER 

Vedhæftet fil:helle-fasaner.doc

Svar #3
11. juni 2014 af ohwell (Slettet)

Ingen?? :(


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. juni 2014 af Ganymedes

Skulle lige have aftensmad.

Må indrømme af jeg forstår din problematik, for jeg kan nemlig ikke selv se mig ud ad det. Jeg ved ikke... når man læser teksten, får man en fornemmelse af at kvinden (hovedpersonen) er den førende skikkelse (ment på den måde, at hun bestemmer og den tidligere ejer (hvilket jo er en mand) er meget undskyldende) og samtidig ikke har nogen problemer, med at se sine rettigheder?


Svar #5
11. juni 2014 af ohwell (Slettet)

ja lige præcis! 

jeg har sagt i min analyse at kvinden prøver på at virke sikker og moderne, men er meget usikker og ensom... Men, hvad har det med rødstrømper at gøre?? Jeg forstår bare ikke min lærer 


Brugbart svar (0)

Svar #6
11. juni 2014 af Ganymedes

Rødstrømperne gik netop imod kulturen, hvor mændene var de "førende" og dem der bestemte. Prøv eventuelt at læse de link, som jeg startede med at sende? :)


Brugbart svar (0)

Svar #7
11. juni 2014 af Ganymedes

http://da.wikipedia.org/wiki/Senmoderne_samfund Fandt lige dette link, omhandler hovedtemaet i novellen.


Svar #8
11. juni 2014 af ohwell (Slettet)

hmmm, tak for det! :)

 Jeg vil prøve at kigge på dine link, og finde en sammenhæng. Tak!


Svar #9
11. juni 2014 af ohwell (Slettet)

Nogle som har flere ting de kan hjælpe mig med? :)


Skriv et svar til: HELLE HELLE HJÆLP HASTER

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.