Debat

findes der et liv efter døden?

09. oktober 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

Eben Alexander fra USA har skrevet en ny bog, hvor han har oplevet verden efter vores død, men er det realistisk ?


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. oktober 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

nej, det skulle jeg ikke mene. Døden er jo tilstanden efter at livet er slut. Når man dør, så ophører livet og døden indtræder. Man kan ikke være død og levende på samme tid og jeg har endnu til gode at se nogen der er vendt tilbage.


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. oktober 2014 af Akademisk

Men det er samtidig fascinerende at tænke på, hvor kompleks det hele egentlig er (universet osv.) og ud fra vores nuværende teorier er det hele opstået ved tilfældigheder osv. - begynder man at tænke over det bliver man helt ør i hovedet. Det hele er så fantastisk... nogle gange har jeg svært ved at tro på at det hele blot er opstået tilfældigt (uden dog at være religiøs og tro på en mand som sidder på en sky. Jeg kan bare ikke forklare det idet det retter langt ud over min fatteevne).


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. oktober 2014 af Therk

#1

nej, det skulle jeg ikke mene. Døden er jo tilstanden efter at livet er slut. Når man dør, så ophører livet og døden indtræder. Man kan ikke være død og levende på samme tid og jeg har endnu til gode at se nogen der er vendt tilbage.

Netop fordi vi accepterer al viden gennem empiri har vi svært ved at acceptere hypoteser, der ikke er eller kan iagttages. Men at vi har set solen stå op hver dag i vores liv betyder ikke nødvendigvis at den gør det igen i morgen. I det hele taget kan vi slet ikke acceptere hypoteser - vi kan kun afkræfte dem og kalde hypoteser, som har udholdt megen empiri for 'bedre'.


Brugbart svar (0)

Svar #4
13. oktober 2014 af Ganymedes

Videnskaben indrømmer selv, at der endnu er huller i forklarelsen, som skal udfyldes:

http://parapsykologi.dk/index.php/liv-efter-doden


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. oktober 2014 af anonym000

1. Han er en bedrager.

2. Han er en selvbedrager. Nogle tolker deres nærdødsoplevelse som en tur til den anden side og tilbage igen, hvilket jo er dybt latterligt. Forskning viser tydeligt, at hjernen hallucinerer bl.a. pga. iltmangel, etc.

Det er ikke første gang jeg har hørt om én Eben Alexander, og det bliver nok hellere ikke sidste gang. 

Eben Alexander: A fanatic, a fundamentalist, and a fraud.

- - -

...............


Skriv et svar til: findes der et liv efter døden?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.