Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 15281 til 15300 af 26896
-
Analyse af Campari Askepot reklame
ForumindlægHej Jeg har trukket "eventyrlige reklamer" i mundtlig dansk og har der af valgt Campari Askepot reklamen. Jeg har dog lidt svært ved selve analysen af reklamen (opbygning, linjer, AIDA-modellen osv.) Så ville høre om der var nogle der kunne hjælpe og/eller evt. sad inde med en analy... -
Vil det betale sig at gennemgå alt inden 2.g?
ForumindlægHej SP! Nu når jeg skal i 2.g så tænker jeg lidt på om hvor smart det vil være at udnytte den sidste del af ferien for at gennemgå alt undervisning jeg har haft, for at have 110% styr på alt og kunne begreber osv. udenad. Men hvor meget vil man reelt kunne bruge, når nu undervisningen udvikler si... -
Forklar, hvad tallet 225 i forskriften fortæller om variationen i iltkoncentrationen
ForumindlægI en model kan variationen i iltkoncentrationen i vandoverfladen i en lille vegatationsrig sø beskrives ved forskriften: Hvor c(t) betegner iltkoncentrationen i vandoverfladen(målt u um) til tidspunktet t(målt i timer efter midnat) a) forklar hvad tallet 225 i forskriften fortæller om variati... -
Dårlige ting ved den danske velfærdsmodel?
ForumindlægHej derude Jeg har virkelig brug for nogle svar om, hvad der er dårligt ved den danske velfærdsmodel? Altså den Universelle model. Jeg ved, at en af de ting der er dårlige er, at nogle folk på bistand kan finde på at udnytte systemet, fordi de ligesom ikke får mere i løn af at arbejde alligevel... -
Glacialmorfologi
Forumindlæghejsa, nogen der kan hjælpe mig med denne opgave, da jeg virkelig ik kan finde ud af den : 1) Forklar ud fra følgende kort, på hvilken måde istider og mellemistider veksler – og hvordan man forklarer disse forskelle? Vedhæfter et billede af kortet. Håber der er en der kan hjælpe mig på... -
Forward Algorithm, HMM
ForumindlægHej derude. Vi har et emne om Hidden Markov Model. Jeg er ved at lære Forward Algorithm, men har svært med at forstå hvordan kan vi udlede det. Vi har, at: For t=1 har vi Det forstår jeg, da vi har brugt Conditional Probability. Nu vil jeg prøve med Kan nogen derude hjælpe med at udlede ... -
Har fået dette spørgsmål i anledning af et læringsforløb i potensfunktioner
ForumindlægEr ikke helt sikker på hvordan jeg kommer fra de givet informationer til en potensfunktion Ved forsøg med bremselængde for en lastbil, har man fundet, at når lastbilen kører med 30 km/t, så er bremselængden 6.5. Ved at øge lastbilens hastighed med 10%, har det vist sig, at bremselængden vokser... -
Procentvis vægtforøgelse når radius forøges med 10%
ForumindlægI en model er en bestemt type græskar kugleformede, og sammenhængen mellem et græskars vægt og radius kan beskrives ved funktionen v(r)=0,0060*r^^2,6657 hvor v(r) er vægten af græskaret (målt i kg), og r er radius (målt cm). b) Bestem den procentvise vægtforøgelse for et græskar, når radi... -
Drillende opgave
ForumindlægNeed help for this.. Anyone??? Lad os sige at der i 1877 var 5000 landbrug i Danmark, samt at der i 1984 kun var 2300 landbrug tilbage. Under antagelse af antallet af landbrug i Danmark følger en lineær model, i hvilket år skulle det sidste landbrug så dreje nøglen om ? -
Fællesfaglig forløb - Den enkelte og samfundets udledning af stoffer??
ForumindlægHej Min årgang og jeg er i gang med det fællesfaglige forløb "Den enkelte og samfundets udledning af stoffer". Min gruppe og jeg har valgt synsvinklen "Udledninger fra produktion" Jeg ville derfor gerne have nogle ideer til modeller og forsøg der kunne være interessante at ... -
Hjælp til aflevering
ForumindlægI 2005 var antallet af stx-gymnasieelever i Danmark 61112. I perioden 2005-2013 steg antallet af stx-gymnasieelever i Danmark i gennemsnit med 3679 om året. a) Indfør passende variable, og opstil en model for sammenhængen mellem antallet af stx-gymnasieelever i Danmark og antal år efter 2005. ... -
Maaaaatematik opgave?
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med denne ret så forvirrende opgave? Lad os sige at der i 1877 var 5000 landbrug i Danmark, samt at der i 1984 kun var 2300 landbrug tilbage. Under antagelse af antallet af landbrug i Danmark følger en lineær model, i hvilket år skulle det sidste landbrug så ... -
HJÆÆÆLP
ForumindlægOpgave 2 (Opgave 2, 5. december 2014) i 2008 var arealet af havis i et bestemt ocean område 6 millioner km^2. Arealet af havis er herefter aftaget med 1,3% om året. Indfør passende variable, og opstil en model for udvikling i arealet af havis som funktion af antal år efter 2008. -
Simulering af radioaktivt henfald - koblede differentialligninger
ForumindlægJeg er i gang med at arbejde med koblede differentialligninger og der er taget udgangspunkt i nogle kompartment modeller som er vedhæftet på worddokumentet. Jeg har indsat et billede af hvordan de 3 grafer burde se ud. Mine 2 første løsninger passer fint men grafen for løsningen til den 3. diffe... -
Analyse af branding
ForumindlægHej Studieportalen Nu det tiden hvor jeg skal til at skrive SRP, og jeg har fået min problemformulering, er dog lidt itvivl angående min analyse. Jeg har valgt Coca-cola som virksomhed, og jeg skal så analysere hvordan virksomheden brander sig i USA/Det amerikanske marked. Kender i nogle modell... -
aerodynamik
Forumindlæghej jeg er igang med SRP og jeg forstår virkelig ikke dette problemindstilling. "Redegør for de kræfter, der virker på en flyvemaskine. Herunder ønskes en model for luftmodstand opstillet. Herunder skal begrebet formfaktor skal inddrages." Altså hvordan skal jeg opstille en modul for ... -
Kædelinjen
ForumindlægJeg skal skrive om kædelinjen og forklare hvorfor denne er bedst til at beskrive en ophængt kuglekæde. Jeg kan ikke finde noget som helst om kædelinjen, kun havd dens formel er. Jeg vil gerne have lidt mere information om hvorfor kædelinjen er som den er, og skrive noget mere om selve kædelinje-m... -
Liter..
ForumindlægHej har brug for hjælp til denne opgave En vandbeholder rummer 2000 L vand. De mennesker som anvender beholderen som nødlager bruger ca. 150L om dagen. A) Hvor meget vand er der tilbage i beholderen efter 6 dage? B) Indfør passende variable og opstil en model, som viser hvor meget vand der til... -
Issue-voting vs nærhedsmodellen?
ForumindlægJeg forstår ikke helt modellen som jeg har vedhæftet. Issue-voting er jo at stemme ud fra en specifik issue som en politiker går ind for (ligesom retningsmodellen). Nærhedsmodellen er at stemme på folk med ens egen ideologi. Hvordan kan issue-voting så lede en pil videre til nærhedsmodellen, når ... -
Brug af forkert betegnelse
ForumindlægHvis man er kommet til at skrive følgende: “...i form af markedsanalyserne porters five forces, omvedensmodellen og vækststrategier. Hvor slem en fejl er der tale om? Uvæsentlig eller væsentlig mangel ift. f.eks. mellem 10 og 12? Modellerne er brugt rigtigt i opgaven, og de rigtige betegnelser br...
