Søgning på: musik analyse. Resultater: 15281 til 15300 af 25891
-
lære udenaf eksam
Forumindlæghej skal man endlige have styr på, hvert t´roesbekendel i biblen og sura i koran? altså lære dem udenaf til eksamen? og hvad skal man bruge dem til, er det til at perspektiver med den ukendte tekst tak -
cand.polit i kbh. eller cand.oecon. i århus ?
ForumindlægHej Forum ! Da jeg nu kun har et år tilbage af min hhx-uddannelse, skal jeg snart til at finde ud af, hvad jeg vil lave bageefter. Jeg er efterhånden blevet overbevist om, at jeg vil læse direkte videre på en lang videregående uddannelse. Jeg har haft store overvejelser mellem cand.merc. på CB... -
Emner
ForumindlægHvilket emne og fag skrev I i til jeres studieretningsprojekt/-opgave? Hvad syntes I om at arbejde med jeres emne, og er det noget I vil anbefale? /BigEyes -
hjælp til et godt emne
ForumindlægHej alle. Jeg skal aflevere problemformulering i morgen. Jeg skal skrive i engelsk og international økonomi. Mit problem er ikke, at skrive en problemformulering, det er mere at finde et godt emne og en enkelt god tekst til emnet til at lave problemformuleringen ud fra. Det overordnede emne i min... -
"Latter" af Naja Maria Aidt
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal lave en analyseog fortolkning af novellen "Latter" af Naja Maria Aidt. Har I noget, jeg særlig skal være opmærksom på i teksten? Eller andre relevante kommentarer? Tak på forhånd. -
Essay
ForumindlægJeg skal skrive et Essay om emnet "Introvert" men hvordan kan jeg det? Nogle der har nogle idéer? Tak på forhånd :) -
Lav karakter i srp
ForumindlægHej alle! Jeg kan ikke bedømme mit eget arbejde, men synes selv jeg har lagt en del bag det. Er der nogen der har tid/lyst til at kigge på den og fortæller mig hvad der er galt? Jeg går på stx. Mine fag var matematik og historie. Jeg har tilføjet min opgaveformulering i dokumentet så i kan se d... -
hjælp med noget..
Forumindlæghey ;) Jeg skal skrive en essay ved brug af tre tekster.. hm skal jeg bare diskuterer teksterne med mig selv, eller hvordan skal jeg gribe det an? -
Graftegning for solens deklination
ForumindlægHej.. er der nogle der kender en funktionsforskrift for solens deklination eller eventuel ved hvordan jeg skal tegne solens deklination for et helt år som graf -
Forkel; ln() og log()
ForumindlægHvis man eksempelvis har en opgave, der står om at vise, at arcsinh(y) = log(y + √(y2 + 1)) så tænker jeg, at hvordan det kan lade sig gøre, hvis man KAN vise, at arcsinh(y) = ln(y + √(y2 + 1)) .. istedet for med log(..) Spørgsmålet er, hvad er forskellen mellem ln()... -
hvordan ''tager'' man billeder fra en film?
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er igang med en filmanalyse, dertil har jeg tænkt mig at sætte nogle billeder ind fra filmen, så mit spørgsmål er bare, hvordan gør man det??? Er den største anti-IT-idiot der findes :b På forhånd tak -
Skrive en samfundsfagsaflevering?
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med hvordan man bedst griber en samfundsfagsaflevering an? Bruger nemlig meget længere tid end afsat, men karaktererne falder. Er det noter der er hemmeligheden? Jeg er nemlig rigtig dårlig til at skrive noter - og der er en del at gå i gennem igen hvis jeg skal skriv... -
Engelsk og historie/dansk
ForumindlægHej alle! Jeg skal til at lave studieretningsprojektet, men ved virkelig ikke, hvilket emne/fag jeg skal vælge... Har tænkt lidt på den industrielle revolution i England og Charles Dickens, hvis jeg vælger engelsk/historie. Har læst at han har skrevet en roman ved navn Hard Times... Er der nogle... -
Tysk kasus
ForumindlægHej! Jeg har en sætning her, "Han havde en god ven", hvordan ved jeg om det skal hedde eine, ein eller noget andet? Altså hvor bruger man nominativ, akkusativ, genitiv og dativ? -
Min problemformulering
ForumindlægHej folkens:) Jeg har skrevet min problemformulering sådan: Med udgangspunkt i tiden omkring det moderne gennembrud, vil jeg beskrive kvinders rettigheder omkring 1860-1900, og hvilken betydning det har haft for kvindernes lighed i dag. Kommer ligestillingsproblematikken til udtryk nogen steder i... -
Spørgsmål omkring hypoteser
ForumindlægI denne opgave skal I udarbejde nogle hypoteser på baggrund af foreliggende statistikker nedenfor. Bruger I her den deduktive eller induktive metode? Når man forsøger at lave empiriske undersøgelser af samfundsforhold ved at optælle, beregne og/eller udspørge en større del af befolkningens fo... -
HF på VUC, optagelsesprøve
ForumindlægHej alle sammen Da jeg har søgt ind på HF uden en 10.'ende klasse (gik ud af 9. i 2007, og haft 2 år på STX), skal jeg til en optagelses prøve. Prøven består af en tre-delt faglig test på 1,5 time og en efterfølgende samtale på ca. 15 min. Derudover, mener jeg at jeg i telefonen fik af vi... -
Heliocentriske verdensbilled
ForumindlægHej Hvis man skal redegøre for de observationer som første til udbredelsen af det det heliocentriske verdensbillede , hvad vil I da sige? Svaret skal da både indeholde fra en dansk/fys/matematisk side. -
Hjælp med spil i matematik???
Forumindlægto personer spiller et spil med 29 tændstikker der ligger på et bord. Spillerne skiftes til at tage 1-3 tændstikker, og den der tager den sidste vinder. Opgaven er at finde en strategi for den spiller der starter, så vekommende vinder. Har vitterligt ingen anelse om hvad jeg skal gøre, føler det... -
Synopsis
Forumindlægnår man fremlægger en sunopsis til en AT-fremlæggelse - skal dialogen så tage udgangspunkt i selve synopsen, eller skal man finde på noget ud over det jeg forvejen har afleveret??
